Mittliv1978 skrev 2023-08-02 13:13:36 följande:
Hej igen,
helt Rätt att jag borde klippt så var det klart.
nu kom jag aldrig dit och jag trodde inte heller att vi skulle hamna i en situation där hon väljer sig själv framför resten av familjen i ett beslut som påverkar alla.
min första reaktion var at glömma henne vilket jag oxå sa men sen kom tankarna med vår lilla 3 åring som jag då får ha varannan vecka och att jag förmodligen kommer ha svårt med anknytning till det nya barnet, det skulle inte bli bra det heller för någon av dom, det är lite som att hon skapat den perfekta stormen?
lever jag kvar med henne så kommer jag nog ha väldigt svårt att komma tillbaka till det genuint fina vi hade där det fanns så mycket kärlek, respekt och vördnad om varann och det fina vi hade.
Är rädd att jag kan hamna i en situation där jag lever med henne för sakens skull och inte för att jag vill och för att jag älskar henne.
Jag blir så arg och frustrerad bara jag tänker på det, det är svårt att hantera.
anledningen till att jag frågade våra befintliga barn var att om dom ville ha ett sysken till så skulle jag omprövat mitt beslut, inte sagt att jag skulle ändra mig, för deras skull för att det isåfall är vad familjen i helhet ville.
sen frågade jag dom inte rätt ut om dom ville ha ett syskon till, jag lindade in det i andra sammanhang och pratade generellt om det generellt.
första dagarna på vår semester så reagerade barnen på att hon inte drack nämnvärt och frågade mig rakt ut när hon var och duscha om hon var gravid, jag blev nästa chockad.
Jag sa nej och alla pustade ut och dom sa att det var väldigt skönt att höra, två av hennes barn som var med var dessutom väldigt tydliga med att dom inte ville bo hos oss i samma utsträckning om vi skaffar ett barn till, dom tycker det blir för mycket.
Jag har sagt detta till henne men hon säger att hon inte fått samma reaktion av dom. vilket jag kan förstå då dom har väldigt stor respekt för henne och dom vågar generellt inte säga emot henne.
känns skönt att ni som hittills svarat inte anser att jag reagerar felaktig/överdrivet.
Om ni ska fortsätta tillsammans så behöver ni gå i terapi för att hantera det som skett. För hon har betett sig jäkligt illa mot dig oavsett vad. Sen behöver du nog även terapi på egen hand för att kunna bearbeta dina känslor gällande henne och det kommande barnet.