• Maria2306

Slemmig blödning v31

Hej. 

Jag hittar inte något om detta någonstans även när jag googlar så tänkte fråga här nu. 

jag har i två dagar fått blodiga slemklumpar som kommer ut när jag är på toa. Det sliter emellanåt Men börjar om. Är egentligen rent slem Som kommer. 

var in på förlossningen igår och dom kan inte se något konstigt. 

är de någon fler som haft de såhär? 

hade inte de i min första graviditet.. 

• Svar på tråden Slemmig blödning v31
  • Anonym (Sanna)

Är det brunt blod? Jag hade lite grann brunt blod slemlandat men det var ingen fara, precis som förlossningen sa till mig. Det höll i sig 1 dag. Ligg på och be dem kolla fostret om det håller i sig.

• Maria2306

Ja de är som blodigt slem, kommer i omgångar . Nu har de varit uppehåll några dagar men idag kom en liten klump i toan igen.. 

• Anonym (testat)

Har de testat dig så du inte har gardnerella vaginalis bakterien? Känd för att slå hål på livmoders tappen ("fräter" den sönder) så du föder för tidigt? GBS? Har du det? Har de kollat det? Tar ungefär 3 dgr innan svar. Har de inte gjort det så kräv med det samma att de gör det. Behandlas med Kåvepenin. GBS, intravenös antibiotika behandling vid förlossning. 

• Maria2306

Nej inget sånt har dom testat för så ska absolut ringa in för att få göra det imorgon. Tack för tips! 

• Maymom
    Maria2306 skrev 2023-08-07 20:14:09 följande:

Nej inget sånt har dom testat för så ska absolut ringa in för att få göra det imorgon. Tack för tips! 

Och det är inte bara lite av slemproppen?
  • Maria2306
    Maymom skrev 2023-08-08 00:01:47 följande:
    Jag tror de kan vara så då de verkligen bara är slem, och nu i dagarna har de varit mer genomskinligt när de kommer. Men då blir jag så Orolig att förlossningen ska starta alldeles för tidigt? 
  • Maria2306
    Maymom skrev 2023-08-08 00:01:47 följande:
    Jag tror de kan vara så då de verkligen bara är slem, och nu i dagarna har de varit mer genomskinligt när de kommer. Men då blir jag så Orolig att förlossningen ska starta alldeles för tidigt? 
  • Maymom
    Maria2306 skrev 2023-08-08 20:48:29 följande:
    Det betyder inte så mycket att den lossnar lite. Den återbildas ända fram till förlossningsdags.
    Så ta det lugnt. Men får du värkar är det ju bra att ringa bm så de får dubbelkolla.
Svar på tråden Slemmig blödning v31