• Jojohanna99

Ta reda på kön tidigt

Nån som vet om man kan ta reda på tidigt i ultraljud vilket kön. Blir såklart lika glad om de blir pojke som jag blir för flicka. Men är så himla nyfiken och vill så gärna veta. Är i vecka 8 och förra Graviditeten så gick det att se könet redan i vecka 13:) nån som kan rekommendera nåt Ställe där dom kan se kön tidigt? vet att endel barnmorskor inte vill berätta trots att dom ser könet på bebisen. Jag bor i Stockholm:) 

• Svar på tråden Ta reda på kön tidigt
  • Anonym (Patricia)

Vecka 13 är nog det tidigaste som går att se då könet helt enkelt inte är utvecklat förrän då och även då är det svårt att avgöra vad det ska bli med säkerhet.  

• Gullvivor

Så tidigt har ju könsorganen knappt utvecklats färdigt så är väldigt svårt att se. Är också gravid och fick reda på könet i vecka 12-13, men då gjorde jag NIPT. 
    Så det kan du ju göra, annars är det bara att vänta. Men förstår nyfikenheten, man vill ju veta direkt haha.

• svansmamman

Vi gjorde NIPT i vecka 11, och det är nog det tidigaste och enda säkra sättet att få veta kön. Det kostar ca 6000 kr att göra, men för oss var det värt det med både sonen och lillebror i magen! 

Svar på tråden Ta reda på kön tidigt