Inlägg från: Anonym (Trust) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trust)

Hur vanligt är otrohet i er umgängeskrets?

Är kk med en man och vi båda är singlar. Han har berättat att han hade en älskarinna när han var gift och att alla hans tre närmsta vänner (gifta) har älskarinnor. Hur vanligt är detta egentligen? Jag har aldrig haft någon otrohet i min umgängeskrets, vad jag vet, och detta väcker funderingar hos mig.

Vi är 40+ om det spelar någon roll. 

• Svar på tråden Hur vanligt är otrohet i er umgängeskrets?
  • Anonym (Trust)

Nej det är väl inget någon pratar högt om. Får väl mest tankar kring hur jag ska våga lita på någon om jag hamnar i ett förhållande igen. Men det handlar väl iof om att jobba på min egna självkänsla.
    I mitt exempel är det ingen skillnad på männen och älskarinnorna. Kvinnorna är också är gifta på sitt håll. Så begäret verkar ju finnas lika mycket hos båda kön.

• Anonym (Trust)
    Anonym (Surt) skrev 2023-08-04 19:36:17 följande:

Har flera väninnor som har varit otrogna, även jag själv i slutet av en relation, även den partnern var otrogen mot mig i början, har också en vän som blivit bedragen, själv varit den vid sidan av och också ovetandes varit den vid sidan av en gång. Ja, har inte mycket tilltro när det gäller trohet i förhållanden längre. 

Det är så jag känner också. Den där tilltron att vara trogen i förhållanden har fått sig en ordentlig törn. Är inte endast pga det denna mannen berättat, utan också det jag har varit med om när jag nu dejtat under det senaste året. 
  • Anonym (Trust)

Svar till #18 (går inte att citera)

Kommer inte inleda något seriöst med min KK pga hans historik. Problemet är väl om jag inleder något med någon annan, att våga känna den där tilliten. Otrohet är väl ingen man erkänner att man varit om man vill ha ett seriöst förhållande. Anledningen till att min KK kunde vara öppen med det var väl för att vi inledde vår relation med tanken att det inte ska bli seriöst. Så han hade ju inget att förlora genom att berätta. 

Svar på tråden Hur vanligt är otrohet i er umgängeskrets?