Inlägg från: Anonym (Vanliga än man tror) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vanliga än man tror)

Hur vanligt är otrohet i er umgängeskrets?

Min bästa vän var otrogen mot sin man.
    En annan väninna blev bedragen, fick reda på det när älskarinnan var gravid i 5:e månaden. 
    Min man blev raggad på av en kvinna (arbetskamrat) som var ute efter något (gissningsvis ett förhållande) och när han inte ville ge henne det (bad henne fara åt helvete) då drog hon till hans kompis och kompisen hade inga problem att hoppa i säng med henne sen drog hon vidare till nästa man på företaget  (som också var gift). 
    En vän till oss var otrogen mot sin sambo, idag är han gift med kvinnan han var otrogen med. 
    Ett annat par, gifta på var sitt håll, föll för varandra på arbetsplatsen, var otrogna båda två. Lämnade sina respektive för att leva tillsammans.

Detta är vad jag vet har hänt.... Det finns ju massvis som man inte får reda på. Så otrohet är vanligare än vad man tror. 

Anonym (Love) skrev 2023-08-08 09:43:57 följande:

Nej. 

Bland oss är det vanligare att man har älskarinnor eller älskare som make/makan vet om och tycker är okej. Eller att man har en ytterligare partner tillsammans. 

Fast då är det inte otrohet 
    Tecum skrev 2023-08-08 09:56:44 följande:
    Jag tror tvärtom att det är de otrogna som vill normalisera sin otrohet genom att säga att "alla gör så". Då är det lättare att döva samvetet genom att intala sig att man tillhör en majoritet.

Naturligtvis förekommer otrohet i alla grupper och långtifrån allt kommer fram. Men ändå, jag bor på en liten ort där "alla känner alla" och det är inte så lätt att smyga och smussla utan att någon märker det. Skvaller frodas men det är ändå sällan man hör om just otrohet. Jobbresor är ett gyllene tillfälle till otrohet, men de gånger jag varit iväg med övernattning har jag aldrig märkt något trots att jag försökt kolla.

Visst, jag kan ha fel men jag tror ändå att det beror mycket på vilka kretsar man rör sig i och vilken typ av personer man umgås med.
    Kvinnan som försökte få min man att var otrogen använde just frasen "alla har ju lite kul vid sidan om". Alltså när jag fick veta det kokade jag!
    Om man nu är ute efter en tur i sänghalmen behöver man ju inte jaga de som är upptagna!
    Ordinär Man skrev 2023-08-12 08:53:25 följande:
    Så är det ju. Dessutom är det ju tryggare att jaga de upptagna.

Då den kvinnan var inne din mans typ?
    Typ?
    Eh, han är gift och är inte ute efter att förstöra vårt äktenskap. Spelar inte någon roll vilken typ hon är. 
    Anonym (Maracuja) skrev 2023-08-12 09:05:09 följande:
    Det är knappast målet att göra det, inte för mig åtminstone.

I första hand ville jag hitta en man med trevligt sätt och kompatibla fantasier, men att en man är upptagen sedan länge är en trygghetsfaktor, för det minskar risken att han är helt knäpp. När man söker efter det som är lite avvikande/extremt blir det viktigare än någonsin.

Att uppfylla drömmar för den som annars inte skulle fått uppleva dem lättar också mitt dåliga samvete en smula. Annars kanske hans relation hade tagit slut, och det är väl onödigt om allt annat fungerar bra?
    Jag är ledsen men män/kvinnor som letar efter en sängkamrat som är i en annan relation är för mig bara äckligt. Man väljer att medvetet utsätta en tredje person för en enorm skada. Ofta finns det barn med i bilen också. De blir också skadade av otrohet den dagen den kommer fram. Och förr eller senare kommer skiten fram. 
    Jag har sett vänner bli svikna av sina partners. Jag har sett dras smärta och jag förstår verkligen inte hur man kan välja att utsätta någon man påstår sig älska för något sådant. 

Om sexet inte fungerar - lämna!
    Är tryggheten så viktig, då får man använda sig av leksaker och sina egna händer. 
    Anonym (Maracuja) skrev 2023-08-15 11:54:37 följande:
    1. Det finns inte minderåriga barn i någon av relationerna.

2. Det finns inget hittills som tyder på att affären kommer fram, och det är inte alls all otrohet som kommer fram. 

3. Sexet fungerar men är inte tillräckligt varierat och våra partners vill inte utvecklas/ändra på något. Det vi gör ger oss kraften att stanna kvar och vara nöjda.

4. Varken jag eller älskaren kan göra de saker med oss själva som vi kan tillsammans, så att det finns leksaker är inget argument för oss.
    Hade du tyckt att det var ok att din man gick bakom din rygg och hoppade i säng med en kvinna för att han inte var nöjd med dig i sängen?

Skulle du kunna säga till din man att du hoppar i säng med någon annan för att han är tråkig i sängen?

FrkE skrev 2023-08-15 14:48:02 följande:

Jag älskar min man och det vi har. 
    Han är den absolut bästa maken. Men han har så tråkigt sex. Även om jag försöker leda honom i vad han ska göra så förstår han inte. 
    Jag vill ha hetta och passion, ge och ta.  
    Det får jag av min älskare,  vi lever för stunden och där och då finns bara vi. 
    Jag vill inte ha vardagen med min älskare eller nått annat, bara sex.
    Allt annat får jag av min man.
    Egoistisk? Nej, jag blir gladare och mer harmonisk och jag blir inte heller sexuellt frustrerad för det får jag av min älskare.

Anonym (Maracuja) skrev 2023-08-15 15:40:22 följande:
    Jag hade accepterat om han ville testa någon ny efter alla år, ja.

Har föreslagit det också. Han blev intresserad i stunden men som vanligt händer inget när man föreslår nya saker och så rinner det ut i sanden.
    Men berätta du hur du har löst det hela.
    FrkE skrev 2023-08-15 15:43:26 följande:

Exakt, man försöker och sen ger man upp.
    Varför såra honom och ge honom ångest över att han är dålig i sängen? 
    Jag har löst det problemet på annat vis och han kommer aldrig få reda på nått.

Usch. Så otrevligt sätt att behandla sin partner på. 
    MR INTUITIV skrev 2023-08-15 15:46:24 följande:

De som otrogna vill oftast få till det att alla är otrogna för att normalisera något som inte är normalt. Det är inte normalt att gå bakom ryggen på sin partner, speciellt inte om ni har gemensamma barn. Otrohet är det värsta man kan göra mot sin partner. Det splittrar familjen och gör att man aldrig blir samma person igen. Det är fega egoister som ägnar sig åt otrohet. Har man problem med sin partner då ska man prata om det och lösa problemet. Om det inte går då separerar man och går vidare.

Kunde inte hålla med mer!
    MR INTUITIV skrev 2023-08-16 08:23:52 följande:
    Vaddå du accepterar konsekvenserna? Om det kommer fram så är det din partner och era barn som blir förkrossade och konsekvenserna av din otrohet tvingas de ta!!! 
    Det är att tala för döva öron. De som väljer otrohet har inte förmågan att förstå hur de skadar sina nära och kära. Hade de haft den förmågan hade de aldrig valt att skada de människor som de påstår att de älskar allra mest. 

Billigast i en otrohetsaffär kommer den som den otrogna hoppat i säng med sen den otrogna själv. Det kan man inte säga om den bedragna eller barn som finns i familjen direkt. 

Ett svinaktigt beteende helt enkelt. Men folk verkar sakna förmågan att känna empati för andra och är enbart egoister. 
Svar på tråden Hur vanligt är otrohet i er umgängeskrets?