• Anonym (Kan det bli vi?)

Är vi mer än bara vänner?

Jag har i ett par år varit kollega med en man där vi klickade från dag ett! Både i humor och att vi har kunnat prata om allt med varandra. Jag har alltid haft ett gott öga till honom, men då han är förlovad har jag aldrig försökt att antyda min attraktion. För nåt år sen bytte jag avdelning så vi tappade den dagliga kontakten. I den vevan berättar han för mig att han länge har känt en brutal attraktion mot mig och om han hade varit singel hade nog livet sett annorlunda ut mellan oss. Efter det har vi fortsatt att ha kontakt på en vänskaplig nivå. Han har ventilerat sitt liv med mig och jag med honom. Nu senast när jag hade ett uppbrott från en man jag träffat några månader som sen lämnade mig. då var denna personen ett bra stöd för mig. häromdagen ville han prata med mig om en grej som hänt: Han hade valt att lämna sin fästmö

• Svar på tråden Är vi mer än bara vänner?

Fortsättnin. han talade om mig mig att han under en längre tid inte hade känslor för henne längre och att båda hade landat i att det var bättre att gå åt olika håll. Han har pratat med mig flera gånger sen detta och uttryckt hur ledsen han är och sin oro inför framtiden att vara ensam. Han har även uttryckt hur bra vi klickat sen dag ett och hur tacksam han är att jag finns hos honom. nu till
    mina tankar? är jag galen som har hopp om att det ska kunna bli vi nån gång framöver? Och vad tror ni? Det var ju han som lyfte på stenen gör ett år sen men vi har aldrig nämnt detta mer efteråt. Jag tycker väldigt mkt om honom! 

Anonym (?) skrev 2023-08-04 15:22:32 följande:
    Vad får du ut av detta? 
    Vad menar du?
  • Anonym (Obi Wan Kenobi)

Om ni båda är singlar nu så är det väl bara att köra på?
    Ni är ju båda intresserade/attraherade av varandra.

• Anonym (B)

Just nu är ni bara vänner, inget har ju hänt mellan er. Sedan är frågan om han bara ser dig som en rebound. 

Anonym (B) skrev 2023-08-04 16:08:39 följande:

Just nu är ni bara vänner, inget har ju hänt mellan er. Sedan är frågan om han bara ser dig som en rebound. 

Precis och det vill jag ju absolut inte bli! Men, samtidigt uttryckte han ju sina känslor redan förra året och jag har ju känt att det finns nån form av dragningskraft. Förstår om detta låter Jättemärkligt och kanske lite dumt. 
  • Anonym (B)
    Anonym (Kan det bli vi?) skrev 2023-08-04 16:12:42 följande:
    Precis och det vill jag ju absolut inte bli! Men, samtidigt uttryckte han ju sina känslor redan förra året och jag har ju känt att det finns nån form av dragningskraft. Förstår om detta låter Jättemärkligt och kanske lite dumt. 
    Oavsett, så går han direkt från ett förhållande till ett annat. 
  • Anonym (Alexandra)

Jag hade sett hans beteende hittills som ett tecken på att jag (eller du då) inte borde vara tillsammans med den här killen.

Han vårdade ju inte relationen han var i, inte konstigt att den gick i kras. Att han valde att fortsätta ha kontakt med dig, efter att han berättat hur attraherad han var är ju sjukt. Är det så att du vill att han gör om han var din pojkvän? Ventilerar livet till en tjejkompis han är väldigt attraherad av? 

Klart att det säkert var mer fel på hans relation än hans ?vänskap? med dig, men sätt in dig i hans ex situation här. Tycker du att han verkligen har betett sig på ett schysst sätt mot henne och varit helt trogen? Det här är ju ändå någon han planerat att gifta sig med. Kunde han bete sig såhär mot henne kommer han ju kunna göra det mot dig med.

• Anonym (jury)
    Anonym (Kan det bli vi?) skrev 2023-08-04 15:10:56 följande:
     I den vevan berättar han för mig att han länge har känt en brutal attraktion mot mig och om han hade varit singel hade nog livet sett annorlunda ut mellan oss. 
    Om han kan komma med såna repliker till dig mens ni officiellt bara är vänner så kan han också säga samma sak till andra. Han håller inte tillbaka på storcharmen bara för att han råkar vara upptagen. Du vet vad han går för. 
  • Elbama

Fråga rakt ut, han verkar ju rak i sin kommunikation. 

Men att säga att ?om jag varit singel?? och öppna sig om sin attraktion känns ju sådär fräscht om man lever I en monogam relation vilket det verkar som de gjorde? Så jag hade nog tagit det varsamt om det är ett förhållande du vill ha med honom. 

Anonym (Alexandra) skrev 2023-08-04 16:36:29 följande:

Jag hade sett hans beteende hittills som ett tecken på att jag (eller du då) inte borde vara tillsammans med den här killen.

Han vårdade ju inte relationen han var i, inte konstigt att den gick i kras. Att han valde att fortsätta ha kontakt med dig, efter att han berättat hur attraherad han var är ju sjukt. Är det så att du vill att han gör om han var din pojkvän? Ventilerar livet till en tjejkompis han är väldigt attraherad av? 

Klart att det säkert var mer fel på hans relation än hans ?vänskap? med dig, men sätt in dig i hans ex situation här. Tycker du att han verkligen har betett sig på ett schysst sätt mot henne och varit helt trogen? Det här är ju ändå någon han planerat att gifta sig med. Kunde han bete sig såhär mot henne kommer han ju kunna göra det mot dig med.

Jag förstår precis hur du menar och tanken slog mig när han skrev allt detta förra året. Samtidigt var han tydlig med att han älskade henne och inte tänkte lämna henne. Så han ger aldrig varit otrogen i den bemärkelse. och jag hade aldrig tillåtit att vara den andra kvinnan heller, bara som förtydligande. Sen vet jag ju inte om han känner likadant mot mig fortfarande, vi har ju inte pratat mer om det och inte setts lika frekvent sen jag bytte avdelning. 
Svar på tråden Är vi mer än bara vänner?