Inlägg från: pyret013 |Visa alla inlägg
  • pyret013

Vänner sviker

Anonym (Solen) skrev 2023-08-04 21:10:30 följande:

De skriver sms om man vill ha en slät kopp kaffe för att sedan sitta o diskutera va de ska grilla tillsammans på kvällen. Går förbi när de ändå ska ut o gå o säger i samma veva de är på väg ni kanske vill hänga med?
    De frågar men bara för småsaker för att sedan frysa ut vid grillkvällar mm.
    Vi har ett annat liv nu så vi ska bara ner till dem o grilla en sväng sa en av mina närmaste vänner. 

Jag vill gärna att dottern träffar våra vänner med barn men ser inte något hinder att vi ska bli bjuda på grillkvällar mm.

Det hela är ju lite märkligt?.men?.varför inte kontakta familjerna och helt enkelt säga att ni saknar grillkvällarna och bjud samtidigt in dem till en grillkväll hos er?

• pyret013
    Anonym (Solen) skrev 2023-08-04 21:21:45 följande:
    Tyvärr är jag nog inte av den sorten. Blir ledsen o vill inte bjuda in mig själv. Uppenbart vill de ju inte ha oss där o av kommentarer ovan så verkar det ju som att man stör sig på barn om inga andra ha barn med. Jag blir obekväm o känner att är det riktiga vänner borde vi duga med eller utan barn. Men det är bara min tanke. Jag hade aldrig stött mig på ett barn o Definitivt inte på någon annans som jag inte ens behöver leka eller springa efter.

Ja, uppenbarligen så finns det sällskap som har svårt att hantera att folk får barn och blir singlar tydligen. 

Personligen så kan jag inte känna igen mig, i min umgängeskrets befinner sig de flesta i olika faser och ALLA blir bjudna. Om de sedan väljer att ta med barn eller inte eller vill komma som singlar eller med en dejt så går det att ordna. Har aldrig märkt någon skillnad i dynamiken, vi uppför oss oavsett om det är barn med eller inte. Vi är bara glada över att lyckas umgås i vad som redan är stressiga liv. 

Dina så kallade vänner verkar vara av lite annat virke?skit du i dem. 

Svar på tråden Vänner sviker