Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Vänner sviker

Anonym (Solen) skrev 2023-08-04 21:10:30 följande:

De skriver sms om man vill ha en slät kopp kaffe för att sedan sitta o diskutera va de ska grilla tillsammans på kvällen. Går förbi när de ändå ska ut o gå o säger i samma veva de är på väg ni kanske vill hänga med?
    De frågar men bara för småsaker för att sedan frysa ut vid grillkvällar mm.
    Vi har ett annat liv nu så vi ska bara ner till dem o grilla en sväng sa en av mina närmaste vänner. 

Jag vill gärna att dottern träffar våra vänner med barn men ser inte något hinder att vi ska bli bjuda på grillkvällar mm.

Blir ni inte ens bjudna om ni skaffar barnvakt? 
    Eller är ni den typen av föräldrar som anser att era barn är bjudna om ni är bjudna oavsett vad värden säger och skriver? 
  • Anonym (H)
    Anonym (Galet gästvänlig) skrev 2023-08-05 12:46:28 följande:
    Håller med,vad f-n är det för sk vänner??!! 
    Jag hade blivit så jävla besviken och INTE längre räknat dem som mina vänner.
    Jag hade nog också låtit dem veta hur falska dem är.
    Ingen sörjer nog om du inte kommer. Om någon du låter som en falsk vän. Dina vänner duger bara så länge de anpassar sig till dig och lyder dig. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Galet gästvänlig) skrev 2023-08-05 13:46:45 följande:
    Hahaha vilken skrattretande kommentar av dig 😂😂😂
    Du har absolut fel.
    Här är vi VÄNNER oavsett livsstil och anpassar våra möten så mycket det går så ingen blir utesluten.
    Mina närmsta vänner är storfamiljer så det är många och mycket att ta hänsyn till men vi TÄNKER på varandra och anpassar oss så det blir så bra som möjligt för samtliga.
    Hur ofta har vi inte trängt hos oss som bor betydligt mindre,det är så man gör om man är äkta vänner.
    Det verkar inte att TS anpassar sig utan hon vill att alla andra ska anpassa sig till henne.
    Det fungerar sällan när en bara vill ta och inte ge.

Men kanske har vi alla missförstått TS inlägg och hon anpassar sig mycket samt bjuder dessa vänner ofta. 

Dina inlägg är minst lika lustiga. Att någon skaffar barnvakt ibland för att gå på en fest utan småbarn hör till att man anpassar sig till varandra. 
    Att alla anpassar sig till just småbarnsföräldrar innebär inte att man anpassar sig till samtliga.
  • Anonym (H)
    Anonym (Verkligen) skrev 2023-08-05 14:27:41 följande:

Men precis.

Det är väldigt många i tråden som hävdar att det inte passar med barn på denna tillställning som om det vore ett cocktail event eller bröllop av ragn. Men den enda som egentligen skulle kunna avgöra hur lämpligt det är i tråden är just TS som deltagit flera gånger innan. 

TS vet väl bäst hur mycket alkohol som brukar flöda och om hon orkar hålla koll på sitt barn på denna grillfest. 

Värden tycker tydligen inte att det är lämpligt med småbarn eller vill ej bjuda just TS. 
    Det är inte en objuden person som bestämmer vilka ska bjudas in. 
    Och alkohol har inte nödvändigtvist att göra med saken.

Man kan vara nykterist och grilla med vara vuxna. 
Svar på tråden Vänner sviker