Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Förklara barnlängtan för partner

Anonym (Otålig) skrev 2023-08-26 22:44:30 följande:

Om någon är nyfiken så tog jag upp frågan idag och för honom verkade det komma som en blixt från klar himmel. Han hade inte ens tänkt tanken på att det någonsin skulle bli aktuellt (de ÄR verkligen från Mars?!). Visste inte alls var han stod i frågan. Jag var nog ganska hård mot honom men jag var tydlig med att då måste han börja fundera för det är bådas tid han spelar med, inte bara sin egen, och jag vill kunna fatta informerade beslut om min framtid. Han blev väldigt obekväm. Jag lovade dock att inte ligga på honom om detta utan att jag förväntar mig att han är vuxen nog att lyfta ämnet igen när han tycker att det känns lämpligt. Så får vi se hur det går. 

Jag tror tyvärr att din kille bara pratar BS..

Klart han har tänkt på barn..(om han inte har någon sorts sjukdom som gör att han inte fattar riktigt!?) men om han är normal..
    Så har han tänkt på det, men det behöver inte betyda att han har tänkt på det som du gör..utan tvärtom så kan han ha tänkt på att han aldrig någonsin vill ha barn!?

Jag har själv aldrig någonsin velat skaffa barn (som kvinna), men vissa fattar tydligen inte det utan måste bara tro att kan man få barn så skaffar man barn, minsann. Nope..det finns dom som t.o.m gör abort för att dom helt enkelt inte vill ha barn.. 

Om du vill ha barn så råder jag dig till att vara ärlig med det, från början i princip (du måste ju inte säga det på den första dejten, såklart,)
    NEJ! Då skrämmer du nog bort dom flesta, ha ha..Men efter kanske ngr till träffar så borde du ju kunna börja dra upp det åtm.
    Ärlighet varar alltid längst vad man än vill, skulle jag säga..!.
Svar på tråden Förklara barnlängtan för partner