• Anonym (Prisläge?)

Dubai, priser etc

Hej!
    bokade nyss en resa till Dubai och är nu nyfiken på om någon varit där nyligen och har koll på prisläget? Hur är det att gå på restaurang, handla I butiker etc? 
    tar Även gärna emot andra tips också. Tex aktiviteter som är roliga för en familj med två ganska små barn.   
    Stort tack 
  • Svar på tråden Dubai, priser etc
  • Dr Nail

Jadu, jag bara gissar att det inte kommer att bli billigt. Vi snackar om hela världens bling-paradis, ungefär som att åka till en jättestureplan.

• Anonym (???)
    Anonym (Prisläge?) skrev 2023-08-05 19:47:18 följande:
    Dubai, priser etc
    Hej!
    bokade nyss en resa till Dubai och är nu nyfiken på om någon varit där nyligen och har koll på prisläget? Hur är det att gå på restaurang, handla I butiker etc? 
    tar Även gärna emot andra tips också. Tex aktiviteter som är roliga för en familj med två ganska små barn.   
    Stort tack 
    Kollar man inte sånt innan man bokar en resa? Eller är det bara jag som gör så? 
  • Dr Nail

Jag varit där transit ett par gånger och vet bara flygplatspriserna. De är höga, men det är de ju överallt, å andra sidan.

• Anonym (Prisläge?)
    Anonym (???) skrev 2023-08-05 20:08:23 följande:
    Kollar man inte sånt innan man bokar en resa? Eller är det bara jag som gör så? 
    Vi har halvpension så det kommer kanske ändå inte dra iväg så farligt. Var mest nyfiken. Var i Dubai för 10 år sedan men mycket har ju ändrats. 
  • Anonym (Prisläge?)
    Dr Nail skrev 2023-08-05 20:07:30 följande:

Jadu, jag bara gissar att det inte kommer att bli billigt. Vi snackar om hela världens bling-paradis, ungefär som att åka till en jättestureplan.

Så upplevde inte jag det när jag var där för 10 år sedan. Men priserna lär ju har ändrats sen dess. Allt var inte lyx och flärd, finns ju massa lokala restauranger osv som är billigare. även billigare marknader. Men som sagt, mycket har ju ändrats på 10 år 
  • Anonym (Oj)
    Dr Nail skrev 2023-08-05 20:07:30 följande:

Alltså, där finns allt från billiga märkeskopior på den lokala marknaden till HM och sedan Gucci osv. 
  • Anonym (Prisläge?)
    Anonym (Oj) skrev 2023-08-05 20:23:44 följande:
    Alltså, där finns allt från billiga märkeskopior på den lokala marknaden till HM och sedan Gucci osv. 
    Vet att det varierar. Det gör det ju överallt. Men är det svindyrt även att gå på en helt vanlig medelklass restaurang? 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Prisläge?) skrev 2023-08-05 20:33:09 följande:
    Vet att det varierar. Det gör det ju överallt. Men är det svindyrt även att gå på en helt vanlig medelklass restaurang? 
    Finns restauranger i alla möjliga prisklasser. Vill ni dricka alkohol är det hotell som gäller. 
  • Anonym (S)

Hur små är barnen?
    Kanske vattenland (dyrt) är onödigt för er att lägga en dag på? 
    Akvariet i Dubai Mall kan säkert roa en stund.
    Miracle Garden var väl fint men en ganska onödig utflykt.
    Fontänspelet vid Dubai Mall är värt ett litet stopp.

Svar på tråden Dubai, priser etc