-
Hej!bokade nyss en resa till Dubai och är nu nyfiken på om någon varit där nyligen och har koll på prisläget? Hur är det att gå på restaurang, handla I butiker etc?tar Även gärna emot andra tips också. Tex aktiviteter som är roliga för en familj med två ganska små barn.Stort tack -
Svar på tråden Dubai, priser etc
-
Litet (lagom stort) vattenland finns på hotellet. Barnen är 5 och 7 vid resan.Anonym (S) skrev 2023-08-06 10:47:36 följande:Hur små är barnen?
Kanske vattenland (dyrt) är onödigt för er att lägga en dag på?
Akvariet i Dubai Mall kan säkert roa en stund.
Miracle Garden var väl fint men en ganska onödig utflykt.
Fontänspelet vid Dubai Mall är värt ett litet stopp.
Funderar på en ökentur med middag, kan det vara nåt för den åldern? -
Tack snälla!Anonym (S) skrev 2023-08-06 01:25:12 följande:Några förslag: https://www.visitdubai.com/sv/articles/things-to-do-with-kids-in-dubai
Dirhamen står i 2,88 så det mesta blir dyrt även på de billiga ställena.
-
Inte gjort en ökentur själv så ingen aning.
De jag känner som gjort det är vuxna = alkohol och dans på middagen.
-
Magic Planet i Mall Of Em kan roa barn en god stund.
-
Om du inte är kvinna, homosexuell eller Indisk arbetare borde det vara ok.
Varför vill man ens stödja och ge pengar åt en islamistisk diktatur?
www.seeker.com/who-are-the-slaves-building-dubai-1501495924.html
-
Tack för bra tips :)Anonym (S) skrev 2023-08-06 11:36:25 följande:Magic Planet i Mall Of Em kan roa barn en god stund.
-
Får läsa på, men har ju redan bokat så får be en reflektion till nästa gång isf.Hugful80 skrev 2023-08-07 03:26:46 följande:Om du inte är kvinna, homosexuell eller Indisk arbetare borde det vara ok.
Varför vill man ens stödja och ge pengar åt en islamistisk diktatur?
www.seeker.com/who-are-the-slaves-building-dubai-1501495924.html
-
Alkohol säljs väl bara på hotell i UAE? Och dans är väl inga problem för barnen tänker jag....Anonym (S) skrev 2023-08-06 11:35:49 följande:Inte gjort en ökentur själv så ingen aning.
De jag känner som gjort det är vuxna = alkohol och dans på middagen.
Sen förstår jag iof inte riktigt varför man inte skulle kunna ha med barn bara för att folk dricker alkohol? så länge vi föräldrar inte blir fulla. -
Alkohol går att få lite överallt, så även i öknen, i shoppingmall, på strandhaken på Palmen osv.
Det jag menade var bara att de hade roligt på ökenmiddagen och att de festade till det. Tror att kvällen blir sen och lång men en del barn har ju inga problem med det. -
Det är säkert en upplevelse med ökenturen.
Många gillar att strosa vid Jbr, man kan rida kamel på stranden. -
10 år sedan sist, då stod kronan sig starkare.
Mat och shopping var något billigare även om det så klart fanns mat och shopping för den som var villig att lägga allt ifrån höga till astronomiska summor.
Men en rätt på gemene hak och shopping på låt oss säga gant, hm etc var på den tiden något billigare än hemma.
Även jag slår ett slag för JBR. -
H&M är inte billigare där idag. 199kr här, de tar 199 dhs typ så shopping är ingen höjdare prismässigt.