Anonym (Thea) skrev 2023-08-06 13:55:35 följande:
Jag är utbildad uska har jobbat i äldrevården under väldigt många år men blev utbränd av all stress och trakasserier på arbetsplats. Vill helst inte tillbaka men söker även jobb inom vården för måste jag så måste jag jobb är ett jobb.. Dock har socialstyrelsen inte kommit till. Mig vad gäller leg så jag kan än så länge bara jobba som vårdare då jag i nuläge inte jobbar inom vården.
Hur ofta har du barnen? Är det varannan vecka? Förstår det där med utbränd men finns ju massa olika arbetsplatser. Vet ej vart du jobbade men t.ex somatiska avd brukar vara mindre psykiskt påfrestande eller jobb inom LSS brukar vara mer bemannat, jag jobbar natt på boende och det är SÅ stor skillnad. Visst är det tufft men det är ett mer självständigt arbete, man jobbar i sin takt osv. Du får dessutom bättre betalt samt mer ledighet, långledigheter osv. Vilket gör att man kan jobba deltid. Finns även nattpatruller där man är ute och kör hem till vårdtagare. Man måste dock vara en person som klarar av nattarbete, självständigt arbete samt sova på dagen. Bara ett förslag. Jobb inom vården är det ju gott om.
Bra att du drar ner på kostnader och gör allt du kan. Det kommer lösa sig. Förstår dock din stress och oro ❤️