• Anonym (???)

Tips på veganska alternativ till mejerier?!

Har ni tips på veganska alternativ till yoghurt, creme fraishe osv som går att äta?

• Svar på tråden Tips på veganska alternativ till mejerier?!
  • Aniiee

Funkar inte det kommersiella utbudet för dig? 

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Jemp

Finns ju ersättningsprodukter rakt av, av tex havre och soja, för de allra flesta produkter. De brukar funka bra.

Istället för yoghurt gillar jag annars chiapudding. Chiafrön och havremjölk, ev lite vaniljessens. 

• Hedda04

Finns hur mycket som helst nuförtiden tex märkena Alpro och Oatly har många varianter.

• Anonym (V)

Finns hur mycket alternativ som helst! Vill du t.ex äta vanlij yoghurt finns det alltid alternativ på olika baser (soja, havre osv). Till och med den minsta lilla Ica ute i skogen har idag vettiga alternativ 🙂

• Anonym (E)

Det finns hur mycket som helst ja men långt ifrån allt är ens ätbart. Jag använder bara vegogrädde = imat ibland så kan inte ge tips men någon måste kunna säga en produktTungan ute

Hört att Planti soygurt ska va ok

• Anonym (H)

Är ju svårt att svara på när du inte skriver vad du provat och varför det inte går att äta. 

Oatlys produkter körde vi mycket hemma när sonen inte tålde komjölksprotein men jag tål dom inte - blir dålig i magen. Men det gick bra för resten av familjen.

• Tow2Mater

Allt som säljs i affär är ätbart. Du måste bara prova en av varje och hitta det just du tycker om.

Svar på tråden Tips på veganska alternativ till mejerier?!