Inlägg från: TheSwedishKiwi |Visa alla inlägg
  • TheSwedishKiwi

Kläder till förskola

Min dotter börjar på förskolan om lite mer än en vecka och vi behöver köpa lite kläder och skalkläder och jag behöver lite råd. Hon är 13 månader och storlek 80, men snart 86.

Jag har sett att det finns både skaloverall och separata skalbyxor och jacka. Jag lutar mot overall, eftersom det känns onödigt med två delar istället för en. Finns det anledning till varför jacka/byxa är bättre än overall?

Man ska ju köpa vindfleece, räcker det med fleece från billigare märken som H&M till exempel, eller bör man investera i ?bättre? märken?

Har ni tips på var man kan köpa billigare förskolekläder (alltså vanliga leggings, tröjor, t-shirt, bodys osv.)?

• Svar på tråden Kläder till förskola
  • TheSwedishKiwi

Tack för alla tips. Jag hade på känn att overall skulle vara bättre när de är så små, men eftersom tvådelat säljs även i så små storlekar tänkte jag att det kunde vara värt att kolla så jag inte missat något.

Jag har varit inne och tittat på Facebook marketplace, och wow, man kan verkligen fynda där om man har tur. Hittade en vinteroverall från Kuling för 100kr och såg att samma sort kostade 699kr om man skulle köpa den ny. Den hade några små fläckar, men i övrigt typ helt ny. Ska leta vidare där och se vad mer man kan hitta. Har sett att många verkar köpa PoP, men jag tycker deras priser är sjukt höga, så håller mig helst borta från dem.

Önskar att jag hade närmre till Ullared. Var där tidigare i år, men det är 6 timmars bilresa dit, haha.

Svar på tråden Kläder till förskola