• Anonym (Flytta)

Lämna otrogen sambo? Behöver snabbt svar

Min sambo och jag har varit tillsammans sedan jag var 15. Idag är jag 33 år. Han vill hellre se på porr än att ha sex med mig. Han skriver även med olika tjejer på internet där han byggt upp ett helt "altarego" som han kallar det. Vi har inte haft sex på över 6 år eftersom att han får sina behov tillgodosedda på detta viset. En gång flyttade jag ut men kom tillbaka då han lovade att ändra sig. Under den tiden åkte han iväg och hade sex med en prostituerad. Han är bra i övrigt. 

Vi har inga barn men jag vill ha det. 

Idag fick jag erbjudande om en lägenhet. Nu tvekar jag på om det verkligen är rätt att lämna honom? Vi har varit tillsammans så länge och allt funkar 9/10 förutom att vi inte har sex och de jag beskrev här över. Han säger det är mitt fel att vi inte har sex eftersom att jag "tjatar". Jag vet inte om jag skulle kallat det tjat dem första åren. Då försökte jag få till det kanske 2-3 ggr I veckan men fick alltid nobben. Nu på senare tid har börjat tjata eftersom att jag börjar få panik efter barn. 

Vad hade ni gjort? Tagit lägenheten och lämnat eller stannat och försökt mer?

• Svar på tråden Lämna otrogen sambo? Behöver snabbt svar
  • Anonym (Ui)
    Men självklart ska du flytta!
  • Anonym (Flytta)

Tack alla!

Hur kan ni vara så säkra? Jag känner mig jätte osäker!
    Men ni verkar vara överens allihopa. 

• Anonym (Äldre dam)
    Anonym (Flytta) skrev 2023-08-07 13:47:00 följande:

Tack alla!

Du beskriver honom som någon med en människosyn som är helt horribel, men är ändå osäker på om du ska dela ditt liv med honomm och välja honom som far till dina barn. Hur får du det att gå ihop? Vad är det som är så fantastisk med honom att det väger upp hans kassa människosyn?
  • Anonym (Flytta)
    Anonym (Äldre dam) skrev 2023-08-07 13:58:02 följande:
    Du beskriver honom som någon med en människosyn som är helt horribel, men är ändå osäker på om du ska dela ditt liv med honomm och välja honom som far till dina barn. Hur får du det att gå ihop? Vad är det som är så fantastisk med honom att det väger upp hans kassa människosyn?
    Han säger att dem flesta män har samma kvinnosyn som han. Kanske inte att dem faktiskt köper sex, men iaf tänker på det. Att hans porr konsumtion är normal och att många killar sexchattar med andra. Han säger att det är jag som är problemet och måste ändra mig. 

Det som är bra med han är att det funkar bra att bo tillsammans och jag känner att jag kan vara mig själv med honom, han lagar alltid mat så att inte jag behöver och vi har många minnen tillsammans. 
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Flytta) skrev 2023-08-07 14:08:13 följande:
    Han säger att dem flesta män har samma kvinnosyn som han. Kanske inte att dem faktiskt köper sex, men iaf tänker på det. Att hans porr konsumtion är normal och att många killar sexchattar med andra. Han säger att det är jag som är problemet och måste ändra mig. 

Det som är bra med han är att det funkar bra att bo tillsammans och jag känner att jag kan vara mig själv med honom, han lagar alltid mat så att inte jag behöver och vi har många minnen tillsammans. 

Han har fel.
    Det är inte du som har problem, det är han. Tacka ja till lägenheten och börja packa dina saker Skål

• molly50
    Anonym (Flytta) skrev 2023-08-07 14:08:13 följande:

Han har fel. Så tro inte ett ord av vad han säger.
    Bara för att han och kanske hans bekanta,är sådana så innebär inte det att alla är likadana.

Tack alla!

Om det hade varit en vän som ställt den här frågan till dig,vad hade du då gett henne för svar?
    Fundera på det och sen tror jag du har svaret på vad du bör göra.
  • Anonym (Ui)

Tack alla!

Vi kanske har haft några partners i våra dar. Du verkar inte ha något att jämföra med. 
  • Anonym (Snälla)

Snälla du för din egna skull så flytta och glöm den människan. Han har ju hjärntvättat dig. Det finns fina killar där ute som aldrig skulle behandla dig på det viset. LÄMNA och gå framåt, ta hjälp kanske och gå och prata med någon så du får stöd av någon som är vettig. 

• Agda90

Jag har inte läst ett enda svar. Men min åsikt är - LÄMNA SKITEN!
    Han är otrogen, har varit hos prostituerad! Kan ha dragit på sig x antal mindre trevliga sjukdomar. Och en sån idiot funderar du på att skaffa barn med???

Du är själv i något form av medberoende som säger att ert förhållande funkar 9/10. I mina ögon funkar det inte alls om ens partner är otrogen!!

Ta lägenheten och spring fort som bara den! 

• Anonym (Alexandra)

Tack alla!

Har han inte försökt ändra sig hittills kommer han ju troligtvis inte göra det sen heller. Alla män kollar inte bara på porr och köper sex. Det är inte normalt och inget jag personligen skulle acceptera i ett förhållande.

Jag skulle inte vilja skaffa barn med någon som tycker att det är okej att köpa en annan människa för att runka i. 

Fattar ju att ni har många minnen och han känns bekväm, men det är ingen anledning att stanna i ett dåligt förhållande. Du är ju bara 33 så det är ju inte som att det brinner i knutarna direkt, men vill du gärna ha barn har du ju inte heller tid att spendera flera år till på ett dött förhållande. 

Svar på tråden Lämna otrogen sambo? Behöver snabbt svar