• EFW

BIM September 2023

Lele88 skrev 2023-08-31 08:34:08 följande:
    EFW: Åh vad typiskt.. nya tag om ett par veckor igen💕🙏🏻

Bär: Ibland kanske det bästa är att inte ha så mycket förväntningar, tillslut får man ju skydda sig mot all besvikelse som kommer med förväntningar💕 Vilken cykeldag är det på måndag? 😊

EJT: Hmm skumt.. någonstans på familjeliv läste jag att fertilt sekret innan bim kunde vara ett positivt tecken men vet inte om det stämmer.. men skönt att du ska få hjälp att kolla upp allt iaf. Ska du våga dig på ett test ändå eller kommer du avvakta?😊

Ja nya tag och har beställt lite nya vitaminer, vill ju föröka få till fertilt sekret som gått och gömt sig de senaste året 😂 Tänkte också börja tempa men är tyvärr inte hemma för ens i morgon, men får börjar då. 

Men fråga till er som tempar, kör ni med öl tester också eller bara sekret och temphöjnin? Vilken app är bäst om man vill slippa betala? 

• EFW
    Vervik skrev 2023-08-31 09:39:27 följande:
    Testade i morse med CB tidiga test, och står gravid😍😍 
    Men läst så mycket om att de ger falska förhoppningar så vågar inte glädjas än.

Men stort grattis! 🍀❤️ 

• EFW
    Barbrastreisand skrev 2023-08-31 16:22:08 följande:

Stort grattis till alla ni som fått plus hittills! Så roligt att se😍 

Själv är man på cd13 och idag fick jag positivt ägglossningstest. Men maken har varit iväg hela veckan och kommer hem imorgon eftermiddag, tror ni det finns en chans ändå? 
    Funderar nämligen starkt på att ordna barnvakt och åka tre timmar för att ha sex med honom ikväll 😂

Vist finns det en chans, ägget släpps ju vanligen 24 timmar efter glad gubbe 😃👏🏻 Mem om du är sugen så är ju barnvakt ett alternativ 😂😂
  • EFW
    EJT skrev 2023-09-01 14:00:20 följande:
    Jag kör både fertilt sekret, temp och ÄL-test. Tycker att de fyller olika syften och gör bedömning kring ÄL mer säker när de vägs samman. 

Jag brukar börja testa med ÄL-test samma dag som jag får minsta tendens till fertilt sekret, när jag har positivt ÄL-test får jag tydligare hum om exakt när ägget ska släppa och planerar då sexandet efter det. Tempen används ju för att bekräfta i efterhand, så det använder jag mer för att säkerställa att ÄL verkligen skett i enlighet med fertilt sekret och ÄL-test 😁
    Jag hoppas på lite fertilt sekret denna cykel, jag har ju en extremt regelbunden tant som kommer på dag 27/28 och sexar gör vi var och varannan dag om man är frisk och kry, så vi borde inte missa äl dagen. Väntar nog med Äl tester och ser om jag får några grafer som visar att äl har varit. Men nu testar jag lite bidrottninggele och lite andra kosttillskott som ska bidra till ökad fertilitet 😂 inositol och acetylsystein. Får se om jag ska prova alla eller bara bidrottning denna månad. Har laddat hem appen flo och tempat i två dagar nu. Har dock ont i halsen och går på Alvedon så vet inte om det kommer bli så bra denna månad. Har haft en temp på 36,6 samt 36,4 kan det vara normalt dagarna efter mens? 
  • EFW
    Oväntadedrömmen skrev 2023-09-05 05:12:27 följande:
    Även jag hinner med en omgång till i september, trots min sena blödning.

1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket
    1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker
    2/9 - Lele88, 2:a barnet, 2:a försöket (1:a efter mf)
    3/9 - vervik - 3:e barnet, 1:A försöket
    3/9 - rooiboste, 2:a barnet, fjärde försöket?
    4/9 - TarraL - 1:a barnet, 2:a försöket
    5/9 - MacBookPro- 1a barnet, 4e försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    6/9 - laplusheureuse, 1:a barnet, 1:a försöket 
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 -Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket
    10/9 - sanlin90- 2a barnet, fördökr 2,5 år. 
    13/9 - Alvedon83, åttonde försöket efter mf
    13/9 - Barnlängtan89, 2:a barnet, 13:e försöket
    13/9 - Anonym01082121- 2 :a barnet, 2 :a försöket
    16/9 - Fruffe, 2a barnet, 5e försöket
    16/9 - Ekis, 4:e barnet, 2 försöket
    17/9 - Barbrastreisand, 2a barnet, 12+ försöket
    20/9 - Villblimamma98, 1:a barnet 4:e försöket
    20/9 - AliciaNN, 1:a barnet, 6:e försöket
    20/9 - syskonförsök, 2:a barnet, 5:e försöker efter MF
    21/9 - curepenguin, 1:a barnet, 2:a försöket efter MA
    22/9 - Malmötjej, 1a barnet, 8e försöket (2a efter MF)
    24/9 - 1986, 3:e barnet, 2:a försöket
    26-27/9 - EFW, 4:e barnet 3:e försöket
    29/9 Oväntadedrömmen 2a barnet, 13e försöket
    30/9  MacBookPro, 1a barnet, 5e försöket

Det positiva är ju att vi får stanna i gruppen en stund till 😂😃 Heja oss! 

• EFW
    Macbookpro skrev 2023-09-05 10:11:21 följande:

Hmm okej tjejer, nu är det så att jag ska få mens idag men den har inte kommit än. Kan såklart vara sen. 

har ju tidigare testat med ett testa tidigt på bim -3 med ett testa tidigt men insåg precis att det var på äl +9. Blir lite pirrig igen, kan det vara så att hoppet fortfarande lever? 

har jag inte fått men under arbetsdagen så ska jag testa ikväll. 

Spännande, hoppas på pluss! 😍
  • EFW
    barnlängtan89 skrev 2023-09-05 11:12:24 följande:
    äl+6 idag och jag vet inte vad jag ska hoppas på i slutändan denna månaden. 😅 

Vi råkade köpa ett hus i helgen, vi har letat i många år så är egentligen inget oväntat, men av någon anledning har jag aldrig tänkt att de skulle kunna ske på samma gång. Haha känner mig lite naiv. 

Inflyttningen är ganska långt fram i tiden så skulle de ta sig denna gång kommer jag typ vara i femte månaden, kanske inte ultimata tiden att flytta. 😅 Och orolig för vad banken skulle tänka. 🙈 I femte månaden sist gång var jag stor som ett hus så gissar att jag knappast kommer kunna dölja de heller. 😅
    Plus hade gärna sparat ihop en liten husbuffert innan föräldraledighet och sånt, speciellt som jag är den som tjänar mest (betydligt mer än min man) så kommer inte jag kunna ta mycket fl(om ens "pappadagarna") om vi inte har lite spelrum på bufferten. 

Men samtidigt vi har försökt så länge och jag vill såklart att de ska vara ett plus, den perfekta tiden för att få barn finns väl inte? Skulle säkert bli bra vilket som. Vad är ens oddsen att de skulle gå denna gång? När de inte funkat på ett helt år? 😅 Min man är iaf heeeeelt övertygad om att de kommer ske denna gång, allt på en gång liksom, och min kurva verkar också rätt fin; 

Sorry för ranten. Egentligen är jag svinglad för vårt fina hus, men också liiiite orolig. Hjärta
    Grattis till huset 🥳🍀 Blir det en liten så hinner du packa och planera långt i förväg samt ordna med extra hjälp för uppackande. Väldigt fin graf 🤞😍
  • EFW
    Cinapuffen skrev 2023-09-06 05:52:57 följande:

Jahopp, här kom mensen igår kväll. Så jag hoppar över till oktober. Lycka till allihopa! 😊

Trist ❤️
  • EFW

Så där, då har även jag införskaffat mig äl tester. Hade lite väl hög temp i dag kanske då jag inte sov så bra, inga tre timmar i sträck i natt (sjuk) så valde att inte logga den tempen 😂 Så tänkte jag att då jag inte vet om jag kommer få flyttningar så kanske det är bra att prov med äl tester i stället ? ska bli spännande att se om det visar något 😅

• EFW
    Höst2023 skrev 2023-09-07 19:16:26 följande:
    Får hålla tummarna. Får ta ett nytt test imorgon är 5 dagar till mens imorgon. Har ett clearblue tidigt så får testa det😊
    Håller tummarna 😃 Tycker det ser positivt ut 😍
Svar på tråden BIM September 2023