• Bollen93

    Min sambos barns mamma

    Hej, jag har en relation med en man sen 2,5 år tillbaka. jag har även en son och han bor med mig på heltid och därför har min sambo blivit som en bonus pappa min son älskar honom. 


    men min sambo har 2 barn med en kvinna sen tidigare. Dem är lite äldre 7 år och dem bor med sin mamma. Dem har separera för 5 år sen ungefär. 
    hon har alltid haft dem och han har gett dem pengar, saker swisha åker dit 2 dagar i veckan och tar dem på saker men hon är alltid med, det har även kommit fram att han sovit där för vara med barnen. men det gör han inte längre nu så ringer dem ju varje dag med FaceTime men saken är att hon pratar hela tidennovh sitter med, här om dagen upptäckte jag att hon ringde 23:30 på natten för att prata och dessutom med FaceTime jag kom in mitt i samtalet och vart typ stum varför pratar du med henne mitt i natten ? Barnen sov han sa att hon ringde för berätta om barnens dag? Och att hon mådde inte bra, men jag har märkt att hon ringer lite när hon vill varför vill hon ha FaceTime med han mitt i natten. Jag förstår inte. dem går även ut och äter, åker till hemliga badplatser, badhus dem gör saker hela tiden som en familj fast han och jag är familjen och jag vill gärna ha hand barn här men han säger dem klara sig inte henne, ja men då måste vi börja umgås med dem har jag sagt så dem vet att vi har en familj här och dem är så välkomna när dem vill. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig Till längre, just samtalet med FaceTime mitt i natten kändes som en otrohet känslomässigt. Sen att han umgås med dem hela tiden barnen tjata om att han ska sova där, jag har en känsla av att hon ligger bakom det. 


    vad ska jag göra? är det jag som överdriver? Hur tänker ni kring detta? 


    hade ni stanna? för just nu vill jag inte stanna i relationen även om jag älskar han så känner jag att hans ex går före oss och deras barn.. jag vill att dem ska vara vänner men jag känner mig utanför för dem leker familj fortfarande barnen tror ju att dem ska vara med varandra igen kanske vad vet jag. hon skicka även sms på nätterna typ regnar det hos dig med typ 2 på natten när vi låg i sängen.

    har försökt prata med han men förvarar henne bara.  


  • Svar på tråden Min sambos barns mamma
  • LFF

    Han har inte släppt henne, hon har inte släppt honom. Jag skulle plocka bort mig själv ur ekvationen även om det är trist för ditt barn.

  • Ocdmänniska

    Som föregående talare säger, låter som dom inte riktigt släppt varandra.. om du pratat med han men får ingen kontakt eller nått svar så är det ju svårt. Kanske försök att prata och säg att du behöver en ändring annars kanske ni får gå skilda vägar, bara så han förstår allvarliga i det hela. 
    Annars om han bara försvarar hon och inte tar in det du säger så kanske det inte är så mycket tyvärr att göra. 
    Men känner lite också att 2,3 år är inte en super lång tid? Tänker du säger att ni är familj och sånt. Bor ni tillsammans? 

  • Ocdmänniska
    Ocdmänniska skrev 2023-08-10 14:50:41 följande:

    Som föregående talare säger, låter som dom inte riktigt släppt varandra.. om du pratat med han men får ingen kontakt eller nått svar så är det ju svårt. Kanske försök att prata och säg att du behöver en ändring annars kanske ni får gå skilda vägar, bara så han förstår allvarliga i det hela. 
    Annars om han bara försvarar hon och inte tar in det du säger så kanske det inte är så mycket tyvärr att göra. 
    Men känner lite också att 2,3 år är inte en super lång tid? Tänker du säger att ni är familj och sånt. Bor ni tillsammans? 


    Ser nu att det står sambo. Never mind det
  • Bollen93

    Ja vi bor ju tillsammans, dem gjorde slut för 5 år sen och han påstår Att dem är jätte bra vänner, jag har sagt att jag accepterar verkligen att dem är vänner det är bra för barnen Men inte mer en nödvändigt.. jag vart orolig för att jag överreagerade på det hela, men jag vart väldigt ledsen och tycker det hela känns jobbigt känns som hon använder barnen lite också, han säger att hon inte har några vänner därför pratar hon med han. 

  • erikaABC

    Beställ tid på familjerådgivning, Ni behöver hjälp med hur ni sätter gränser kring er familj.

  • Kvittning

    Du behöver nog själv känna om de är bara vänner eller släppt varandra. Jag har två par i min närhet som är bästa vänner efter separationen. De åker på gemensamma semestrar, fd partners är inbjudna på släktmiddagar mm och det är bara för nya partners att respektera (båda har nya förhållanden). 

    Det finns absolut inga romantiska känslor kvar i något av fallen. Men de är bästa vänner och gemensamma närvarande föräldrar 100% även om barnen bor 50/50. 

  • Jw83

    Dom är ju en familj. Ni är varken gifta eller ha barn ihop, dessutom är relationen rätt ny. Så jag förstår om hans band till henne är starkare. Oavsett vad som händer så kommer dom alltid finnas i varandras liv pga barnen medan sambos och flickvänner kan komma och gå. Han är osäker på om det är värt att äventyrà den relationen för dig. 


    Jag hade nog inte låtit ett barn se en så pass ny pojkvän som pappa. Svårt om han älskar en vuxen som hänger så löst i era liv.

    Dessutom så är det tydligt att din sambo älskar sitt ex. och Det är ju inte okej om han ska vara med dig.

Svar på tråden Min sambos barns mamma