Hur mycket slackar ni på jobbet?
Jag förstår inte hur folk kan tycka det är normalt att skippa raster och lunch, minska semestern osv.
För vad? För att vara ett vrak efter jobbet och inte orka med familj eller att göra roliga saker. Vem tjänar på det? Arbetsgivare möjligtvis men inte när folk blir utbrända! Varför ska vi jobba häcken av oss för någon annan? Varför ska vi acceptera ohälsosam arbetsbelastning som gör oss sjuka? Visst man ska inte låta någon annan dra ens börda på jobbet men när de som orkar jobba 80 h i veckan gör så att det är normalt så kommer långt många fler bli lidande. Jag jobbar heltid och försöker hålla nere min arbetsbörda så att jag fortfarande har energi kvar för min familj och för att orka göra saker på helgerna. För att orka det tar jag pauser under dagen och arbetar i en takt som passar mig. Jag är noga att sätta gränser och uppmanar mina kollegor att göra det samma. Det som inte hinns med ska synas så att arbetsgivaren kan anställa fler om de tycker det behövs. Jag tänker inte slita ihjäl mig för en klapp på axeln och bra jobbat. Full förståelse för att det är svårt när man jobbar med människor som blir lidande om man inte hinner men ni som arbetar där ska ju inte rättfärdiga att er arbetgivare utnyttjar er.