• Hohohiheedk3

Hur får man bort mollusker som vuxen?!

Får panik. Fått prickar som ser ut som mollusker och ej försvinner.
    Har fått fler och fler.
    Nu fått i ansiktet vilket är panik. Läst att läkarna bara ber en att vänta men mina försvinner aldrig. Fått ärr för några som jag försökt få bort.

Snälla säg det finns någon därute som vet hur man ska göra :(

• Svar på tråden Hur får man bort mollusker som vuxen?!
  • FtS70

Som vuxen brukar mollusker överföras sexuellt och finnas på mage, lår och könsorgan, men om det är mollusker finns det hjälp på apotek som snabbar på läkningen.

• Hohohiheedk3
    FtS70 skrev 2023-08-11 15:28:54 följande:

Som vuxen brukar mollusker överföras sexuellt och finnas på mage, lår och könsorgan, men om det är mollusker finns det hjälp på apotek som snabbar på läkningen.

Tack för du ger tiden och svarar!
    Har inga i underlivet utan bara på armar, ben och ansikte.
    Försökte med dem på apoteket men gick inte bra då jag knappt fick ut något och skapade sår istället intill.
    Jag får googla runt lite mer. Tack i alla fall :)
  • Fliselisan

Jag har avlägsnat flera stycken genom att ta dem med en pincett. Gör lite ont och blöder en del men de har ej kommit tillbaka. Man får knipa tag ordentligt och dra loss dom. 

• Hohohiheedk3
    Fliselisan skrev 2023-08-12 22:53:00 följande:

Jag har avlägsnat flera stycken genom att ta dem med en pincett. Gör lite ont och blöder en del men de har ej kommit tillbaka. Man får knipa tag ordentligt och dra loss dom. 

Åh får pröva det! Tack för tipset! :)
  • Anonym (Dra med snörning)

Du kan ju prova göra som man gör med leverfläckar annars. Ta ett snöre och knyt så hårt du kan. Då kvävs den och ramlar av. Blöder inget men kan bli ett litet ärr även då förstås. Det gör bara ont precis när man drar åt. Annars känns det ej. Tar några dagar så om du knyter de i ansiktet direkt efter jobbet på fredagen bör de vara av innan du jobbar igen på måndagen!

Svar på tråden Hur får man bort mollusker som vuxen?!