Inlägg från: Anonym (OCD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (OCD)

Är jag galen?

Låter som att du har OCD (tvångssyndrom). Tänker du likadant om annat? Att du fastnar i en tanke som du inte kan släppa?

• Anonym (OCD)
    Menslutanu skrev 2023-08-11 21:03:16 följande:
    Ja jag har svårt att släppa och hakar upp mig på saker som sen ger mig livsångest
    Det låter verkligen som att du har tvångstankar, har det själv. Tycker att du ska prata med vården. Det finns hjälp att få. Vet hur jobbigt det kan vara. Hade också ett tag då jag var övertygad om att jag varit otrogen mot min man. Tankarna malde och tänkte om och om igen att det trots allt kanske ändå hänt något. Det finns både medicin och KBT som kan hjälpa. Om inte helt, så i alla fall lite.
  • Anonym (OCD)
    Menslutanu skrev 2023-08-11 21:14:47 följande:
    Ja jag tror att jag behöver göra det. Det som är så jobbigt är att jag VET att jag inte haft sex med den andra killen, jag försöker tillo med få upp Bilder men det kommer inte.. jag frågade tillo med killen och han var jätte tydlig med att jag sa massa konstiga saker men att vi verkligen inte hade legat.. men ändå tänker jag TÄNK om jag har glömt. Det 😫
    Jag vet hur det känns! Och så söker man försäkran från andra (visst kan det inte ha hänt) som du gör här, vilket inte hjälper. Tycker absolut du ska be om hjälp. Det är fruktansvärt jobbigt att ha dessa påträngande tankar.
  • Anonym (OCD)
    Anonym (E.) skrev 2023-08-11 21:46:08 följande:

Bry dig inte om elaka kommentarer. OCD är inget man skojar om eller tar lättvindigt på eller mobbar någon för. Det är en diagnos som mycket annat jag rekommenderar dig att följa en psykolog på instagram om heter ocd_therapist_juliet . Snälla börja följa henne hon är grym.

Nej, det är verkligen inget att skoja om. Det är fruktansvärt jobbigt.
    Va spännande med ditt tips. Måste genast kolla in henne.
Svar på tråden Är jag galen?