Jag är ensamstående med en son och skulle definitivt åka med sonen oavsett vad mannen säger.
Hur tror du att det kommer att kännas för din son om du berättar att ni inte kan åka på er traditionella resa bara för att din nya sambo säger det?
Det signalerar att din sambo är viktigare än sonen och det blir skadligt för deras relation om du nu tänker leva med den här mannen.
Jag är ensamstående på heltid med min son och har varit tillsammans med män som har egna barn. Min son har haft det tufft med svår sjukdom och annat men han är världens snällaste och omtänksam mot andra barn och vuxna.
Ändå är det som om de här männen ska spela ut sina barn mot min son och demonstrera att de minsann sätter sina barn främst (som om inte alla gör det). Sonen och jag har en fin relation med våra egna traditioner och intressen men det förväntas vi sluta med ungefär som i ditt fall TS.
Det är barn som lever gott med två engagerade föräldrar så jag tror inte att det handlar om barnens känslor utan frånskilda pappor med dåligt samvete som överkompenserar.
Skillnaden är att jag inte tar sådant. Det borde inte du heller göra.