• Anonym (Är det?)

Flytta till Dubai?

Är det svårt att flytta till Dubai? Trött på Sverige, vill ha värme. 

• Svar på tråden Flytta till Dubai?
  • AndreaBD

Jag hoppas du är åtminstone man? Som kvinna skulle jag aldrig flytta dit. Som - heteroman kan du flytta dit om det inte stör dig att leva i land med sharialagar och om du akta dig och undviker att göra sånt som du kan få hemska straff för. 

• Anonym (Igen)
    Anonym (Är det?) skrev 2023-08-13 14:52:14 följande:
    Flytta till Dubai?

Är det svårt att flytta till Dubai? Trött på Sverige, vill ha värme. 

Inte om du har jobb där. 
  • Anonym (Är det?)
    Anonym (Igen) skrev 2023-08-13 15:18:33 följande:
    Inte om du har jobb där. 
    Vad kan man lätt få jobb inom där? Behöver man visum
  • Daisy28
    Anonym (Är det?) skrev 2023-08-13 15:20:52 följande:
    Vad kan man lätt få jobb inom där? Behöver man visum
    Kolla Förenade arabemiratens hemsida ang visum

Börja leta platsannonser 
  • Anonym (Är det?)
    AndreaBD skrev 2023-08-13 15:16:26 följande:

Jag hoppas du är åtminstone man? Som kvinna skulle jag aldrig flytta dit. Som - heteroman kan du flytta dit om det inte stör dig att leva i land med sharialagar och om du akta dig och undviker att göra sånt som du kan få hemska straff för. 

Jag är kvinna. Blond och blåögd.
  • Anonym (Är det?)

Behöver man visum om ens partner kommer från ett visst land?

• Anonym (K)
    Anonym (Är det?) skrev 2023-08-13 15:35:21 följande:
    Jag är kvinna. Blond och blåögd.
    Då kan du glömma att bo i Dubai. Du kommer att bli sedd som i princip värdelös till annat än hor. Även om du jobbar med något där du tror att folk respekterar dig, de ler och är vänliga, så är sanningen densamma.

Om du vill bo varmt så finns det gott om andra ställen runt Medelhavet, såna med en tusen ggr bättre kvinnosyn och en tusen ggr större acceptans för andra européer.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Är det?) skrev 2023-08-13 15:36:01 följande:

Behöver man visum om ens partner kommer från ett visst land?

Din syster?

Rätt vanligt är äkta maka/e får visum om partnern har jobb och visum. Kolla landet hemsida.
  • Anonym (Är det?)
    Anonym (Igen) skrev 2023-08-13 15:39:49 följande:
    Din syster?

Rätt vanligt är äkta maka/e får visum om partnern har jobb och visum. Kolla landet hemsida.
    Vad menar du?
  • Anonym (företag)

Det du kan göra är kanske att söka arbeten som utlandsstationerad svensk i olika företag. Jag har haft släktingar som exempelvis arbetat för Ericsson och har fått arbeta i andra länder genom företaget. Genom att landet är rikt så hör jag hört att de vill få tag i arbetskraft som håller uppe samhället, som ex ingenjörer, lärare, läkare och dyl. 

Svar på tråden Flytta till Dubai?