• Anonym (J)

Måste jag ha praktik med dom stora barnen?

Ska börja praktiken snart på en förskola då jag pluggar till barnskötare. Jag hade velat gå med dom yngre barnen 2-3 år. Men kommer få gå med 4-6 åringar och det gör mig nervös då jag lider av social fobi. Nån som vet om man måste gå med dom större barnen. Tycker de va tråkigt att jag inte fick frågan vilken ålder på barngruppen som jag ville praktisera på. Ska ändå ha praktik 4 månader 

• Svar på tråden Måste jag ha praktik med dom stora barnen?
  • Anonym (Skattepengar)

När tänkte du att den socials fobin skulle försvinna?

• Anonym (Ma)

Du behöver få kunskap och utbildning i alla åldrar under din utbildning. Du kan inte välja en åldersgrupp då du ska behärska alla åldrar när du är färdigutbildad.

• FuckGoggleAskMe

Din utbildning innebär väl att du ska bli behörig att jobba med tex 4-6åringar? Då måste du klara av det. 

Om du har fobier får du söka dig till ett annat jobb, de som jobbar inom förskolan kan inte ha sociala fobier, det funkar inte. 

• Räkan77

Det är ju fortfarande små barn det handlar om, ge det en chans! Om du känner att det blir svårt, ta kontakt med din lärare så kan ni ha ett gemensamt möte med förskolan och handledaren. 

• Anonym (Lo)

Förstår att det känns jobbigt! Samtidigt blir det ju ett bra tillfälle att träna din sociala fobi. Det kommer kännas lättare efter några dagar. Du fixar det!

• Anonym (Va)
    Anonym (J) skrev 2023-08-13 23:50:34 följande:
    Måste jag ha praktik med dom stora barnen?

Ska börja praktiken snart på en förskola då jag pluggar till barnskötare. Jag hade velat gå med dom yngre barnen 2-3 år. Men kommer få gå med 4-6 åringar och det gör mig nervös då jag lider av social fobi. Nån som vet om man måste gå med dom större barnen. Tycker de va tråkigt att jag inte fick frågan vilken ålder på barngruppen som jag ville praktisera på. Ska ändå ha praktik 4 månader