Ok att socialsekreterare kommenterar min kropp?
Ja det var oprofessionellt sagt, men om jag var du skulle jag inte reta upp henne genom att anmäla det någonstans. Det här gäller dina barn och din rätt att ha dina barn hos dig, och då är en kommentar om din rumpa oviktig i jämförelse (hoppas jag).
Sedan tänker jag, att även om man såklart "får" lägga upp vad man vill på sina social media (så länge som det är inom det mediets regler), så "måste" man inte inte lägga upp allting till allmänt beskådande. Och särskilt inte när man ligger i vårdnadstvist. Om jag var du skulle jag antingen stänga ner dessa konton helt eller ställa in så att några mycket nära och pålitliga släktingar och vänner kan se dem. Det är det bästa alternativet. Varför inbjuda till granskning?
Men OM jag skulle ha öppna sociala media i den situationen som du är i, så skulle jag mycket genomtänkt försöka styra bilden av mig och mig som mamma, mitt hem o.s.v. så att det ska se så idylliskt ut som möjligt, ur en socialsekreterares perspektiv. Typ att det alltid är rent och välstädat på bilderna, du ser alltid avslappnad, glad och harmonisk ut, barnen är alltid glada, du är alltid anständigt klädd och pysslar med mammasaker som att leka med dina barn, hjälpa dem med läxorna, ta dem på aktiviteter, laga mat, baka, pyssla, arbeta i trädgården (om sådan finns) och handarbeta. Det är INTE din rumpa som ska vara i fokus, alltså.