• Anonym (XXX)

Ok att socialsekreterare kommenterar min kropp?

Ja det var oprofessionellt sagt, men om jag var du skulle jag inte reta upp henne genom att anmäla det någonstans. Det här gäller dina barn och din rätt att ha dina barn hos dig, och då är en kommentar om din rumpa oviktig i jämförelse (hoppas jag). 

Sedan tänker jag, att även om man såklart "får" lägga upp vad man vill på sina social media (så länge som det är inom det mediets regler), så "måste" man inte inte lägga upp allting till allmänt beskådande. Och särskilt inte när man ligger i vårdnadstvist. Om jag var du skulle jag antingen stänga ner dessa konton helt eller ställa in så att några mycket nära och pålitliga släktingar och vänner kan se dem. Det är det bästa alternativet. Varför inbjuda till granskning?

Men OM jag skulle ha öppna sociala media i den situationen som du är i, så skulle jag mycket genomtänkt försöka styra bilden av mig och mig som mamma, mitt hem o.s.v. så att det ska se så idylliskt ut som möjligt, ur en socialsekreterares perspektiv. Typ att det alltid är rent och välstädat på bilderna, du ser alltid avslappnad, glad och harmonisk ut, barnen är alltid glada, du är alltid anständigt klädd och pysslar med mammasaker som att leka med dina  barn, hjälpa dem med läxorna, ta dem på aktiviteter, laga mat, baka, pyssla, arbeta i trädgården (om sådan finns) och handarbeta. Det är INTE din rumpa som ska vara i fokus, alltså.

• Anonym (XXX)
    Anonym (J) skrev 2023-08-15 15:37:55 följande:
    Vad löjligt...det är klart man få lägga upp vad tusan man vill inom rimlighetens gränser. Det är ju rätt många tjejer som lägger upp bilder från gymmet i tights och från stranden i bikini mm. Socialsekreteraren ska ge blanka sjuttsingen i att döma folk efter deras bilder på Instagram mm. 

Det som TS ska göra istället är att göra sitt konto privat så att bara de hon godkänner kan se bilderna. 

Det är 2023, man får faktiskt visa upp sig om man nu tycker att man är snygg. Det är inget brott och det säger nada om hur man är som förälder. Det är inte TS som ska skämmas i det här sammanhanget, utan hennes ex samt socialsekreteraren. 
    Ja jag skrev ju att man "får" det, men oavsett vad man själv tycker så kan det påverka socialsekreterarens syn på en som mamma. Och är man då mån om att få behålla sina barn, så försöker man att styra bilden av sig själv, så som jag beskrev. Det var bara ett tips - du gör såklart som du vill! Lägg upp några bilder på dig själv när du är dyngrak också, samt när du hånglar med flera olika män med kåkfararutseende, så förbättras säkert dina möjligheter att få ha kvar barnen ännu mer!
  • Anonym (XXX)
    Anonym (J) skrev 2023-08-15 15:56:14 följande:
    Jaha, så du tycker att man bör bli av med sina barn för att man har en bild på instagram med träningstights? Okej. Vilken tur att just du och dina åsikter inte har något som helst med verkligheten att göra. 

Och vad tusan har det med att vara dyngrak att göra? Eller män som ser ut som fängelsekunder? En mamma som går på gymmet är ju hälsosam.
    Ja, det kan vara nyttigt att träna på gym inom vissa ramar. MEN - hur kan det komma sig att en bild tagits på hennes rumpa, medan hon tränar? Hon kan ju inte ha tagit den själv. Hon har alltså specifikt BETT någon att ta en bild där hon gör en rörelse som framhäver rumpan, så att hon kan lägga ut den på nätet..? Det ger ett billigt och omoget intryck, sorry. 
  • Anonym (XXX)
    Agda90 skrev 2023-08-16 15:18:35 följande:

WOW! Jag baxnar!
    Utredningen var pga pappan. Men han lyckades vända den med en bild på mammans röv. Och här visar folk hur kvinnor blir dömda av hela samhället!!
    Att pappan visade tecken på att vara olämplig genom sitt beteende har alla förträngt pga en bild på en kroppsdel!!

Hade ni gått lika mycket i taket om bilden hade föreställt pappan i bar överkropp?
    Eller är det så att majoriteten egentligen vill att kvinnor ska bära burka i det här landet och därför hakar upp sig på en röv bild???? En PÅKLÄDD sådan!!

Beror på sammanhanget, men om pappan spände sina inoljade muskler med bar överkropp, och la ut den bilden på öppna sociala media under sitt riktiga namn, samtidigt som han låg i en vårdnadstvist - så skulle jag nog undra var han har sina prioriteringar, faktiskt.
Svar på tråden Ok att socialsekreterare kommenterar min kropp?