• Anonym (TS)

Ok att socialsekreterare kommenterar min kropp?

Det här hände 2015 men nu har vi haft kontakt med dom igen av andra anledningar (konflikter i familjen)och när min handläggare var på semester fick jag den här handläggaren igen , vi kan kalla henne A. 

Iallafall.. i början av 2015 startade en utredning på grund av ett bråk mellan mitt ex (äldsta barns pappa) och hans nya flickvän. På ett nätverksmöte satt mitt ex (som förresten är dömd för grov kvinnofridskränkning mot mig) och hans flickvän och familj och klagade på en bild som jag hade lagt upp på instagram. Det var inget naket utan en bild från gymmet med träningskläder men tydligen putade jag lite för mycket med rumpan och hade för tighta leggings enligt exet med familj.

Socialsekreteraren A håller med dom och säger : ?Förut räckte det med att ha stora bröst, nu ska man tydligen ha stor rumpa också?. Är det verkligen ok? Jag tycker det känns väldigt oprofessionellt och obehagligt att säga så.. Har tänkt på det myclet sen dess och speciellt nu när vi behöver ha med henne att göra igen. Alla jag har berättat för och de från min familj som var med tycker det är helt sjukt..

Kan tillägga att mitt ex sa på ett annat närverksmöte (eller kan ha varit samma) att han ?självmedicinerar med benso? (alltså tar droger) men varken A eller någon annan sa ett ord om det. 

Jag är inte alls perfekt heller och har bland annat en förlossningsdepression i bagaget men just de här sakerna känns inte riktigt ok.. 

Vad tycker ni? 

• Svar på tråden Ok att socialsekreterare kommenterar min kropp?
  • Anonym (J)
    Anonym (Mia) skrev 2023-08-15 16:04:21 följande:
    En mamma med småbarn kan väl göra det om hon känner att hon behöver bekräftese för sin putröv. 
    En tonårsmor bör låta bli om hon inte vill att barnens kompisar ska faktiskt serveras något att skratta åt och påtala för ungarna. 

Det är inte alltid lämpligt med putbilder,  vare sig det är röv, påstår eller näbb. 

Ingen unge, eller för den delen ungdom vill heller se putbilder på sin morsa på nätet. 
    Fast nu handlar det inte om vad ungar vill se på Instagram, utan om en persons föräldraskap. Vi lever inte i Afghanistan. 

Intressant att alla klandrar TS, när det faktiskt var hennes ex som var orsak till den första utredningen. Men det är väl så det är att vara mamma. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (J) skrev 2023-08-15 16:11:08 följande:
    Fast nu handlar det inte om vad ungar vill se på Instagram, utan om en persons föräldraskap. Vi lever inte i Afghanistan. 

Intressant att alla klandrar TS, när det faktiskt var hennes ex som var orsak till den första utredningen. Men det är väl så det är att vara mamma. 
    Det handlar om vad som är olämpligt att Publicera på nätet. 

Allt,  precis allt,  påverkar ens föräldraskap även om du inte verkar förstå det. 
  • Anonym (Provocerar medvetet)

Socialsekreteraren överskattade förmodligen både sin förmåga och kunskapsnivå. För mig låter det som att hon ville provocera fram en reaktion, för att se hur du reagerar på detta och dra slutsatser från din reaktion.

Det här är något kanske en utredande polis kan göra vid långa förhör med en misstänkt mördare. Inte en socialsekreterare vid en sån här utredning.

Om jag får spekulera lite till hade hon antagligen fått uppfattningen på förhand att din ex var den gode och du den onde och då ville hon ha något att försöka trycka dit dig med. Hon letade flitigt men hittade ändå inget av substans, fast hon behöll uppfattningen av dig som den onde och han som den gode ändå. Då blev hon "tvungen" att försöka använda din gymrumpa som argument i brist på annat.

Det är inte bara vissa män som hatar kvinnor, det finns (nog en hel del) kvinnor som hatar kvinnor också, och en snygg röv kan vara väldigt provocerande då. Har man då en maktposition kan man använda sin position för att "hämnas". Det är ytterligare något som kan spelat in.

• Anonym (Varit med)

Varför håller ni på och snackar med en massa socialsekreterare om de skapar sådana problem för er? Säg tack, men nej tack. 

• Anonym (Mia)
    Anonym (Varit med) skrev 2023-08-15 20:02:40 följande:

Varför håller ni på och snackar med en massa socialsekreterare om de skapar sådana problem för er? Säg tack, men nej tack. 

Tror knappast att det är självvalt. 
  • Anonym (Varit med)
    Anonym (Mia) skrev 2023-08-15 21:05:20 följande:
    Tror knappast att det är självvalt. 
    Det är det väl alltid. Finns inga krav på att prata med dem.
  • Agda90
    Anonym (Varit med) skrev 2023-08-16 12:07:24 följande:
    Det är det väl alltid. Finns inga krav på att prata med dem.
    Självklart finns det inga krav. Men om socialtjänsten har fått in en oro för att barn far illa måste de utreda och om föräldrarna vägrar att delta finns det en ökad risk för omhändertagande utav barnet/barnen. 
  • Tom Araya
    Anonym (J) skrev 2023-08-15 16:11:08 följande:

Nej, det handlar om vilket intryck TS ger som mamma på sociala medier.

Hamnar man i konflikt med ex eller myndigheter kring barn, familj och tidigare relation så tjänar man på att i alla hänseenden och situationer ge ett så gott intryck som möjligt.
  • Anonym (J)
    Tom Araya skrev 2023-08-16 13:37:12 följande:
    Nej, det handlar om vilket intryck TS ger som mamma på sociala medier.

Hamnar man i konflikt med ex eller myndigheter kring barn, familj och tidigare relation så tjänar man på att i alla hänseenden och situationer ge ett så gott intryck som möjligt.
    Nu var det inte TS som hade hamnat i konflikt med sitt ex, utan exet och hans nya som hade bråkat. Det var väldans vad man gärna vill läsa in att hon är en dålig mamma för att hon tog en gymselfie i tights. 

Förhoppningsvis har denna specifika socialsekreteraren inget minne av TS instagramflöde för 8 år sedan eftersom det nu verkar ligga TS i fatet trots att konflikten inte ens handlade om henne. 

Inte ett ord om TS ex som bråkar med alla sina flickvänner och dessutom blivit dömd för det. Det är väl så det funkar. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (J) skrev 2023-08-15 15:56:14 följande:
    Jaha, så du tycker att man bör bli av med sina barn för att man har en bild på instagram med träningstights? Okej. Vilken tur att just du och dina åsikter inte har något som helst med verkligheten att göra. 

Och vad tusan har det med att vara dyngrak att göra? Eller män som ser ut som fängelsekunder? En mamma som går på gymmet är ju hälsosam.
    Ja, det kan vara nyttigt att träna på gym inom vissa ramar. MEN - hur kan det komma sig att en bild tagits på hennes rumpa, medan hon tränar? Hon kan ju inte ha tagit den själv. Hon har alltså specifikt BETT någon att ta en bild där hon gör en rörelse som framhäver rumpan, så att hon kan lägga ut den på nätet..? Det ger ett billigt och omoget intryck, sorry. 
Svar på tråden Ok att socialsekreterare kommenterar min kropp?