Inlägg från: Anonym (CA) |Visa alla inlägg
  • Anonym (CA)

Killens mamma

Anonym skrev 2023-08-15 20:54:59 följande:

Grundproblemet är att du nästan flyttat in i hennes hus. Att starta upp samboskap i föräldrahemmet är som bäddat för problem. INGEN vill bo ihop med svärmor. 
    Svärmor ska liksom inte vara så långt in i relationen. Vill man vara sambo så behöver man ett eget revir. Just nu bor du i svärmor och svärfars revir. Du är vuxen och borde ha ett eget hem, speciellt som du vill vara sambo.
    Mindre tid i svärmors hem, det är det enda råd jag kan ge. Det är ingen rättighet att flytta in i svärföräldrars hem. Det är dom som bestämmer i sitt eget hem.

Exakt. Och ingen vill bo ihop med sin svärdotter heller. Det blir för nära helt enkelt. 

För att tala klarspråk, TS. Om min 17-åriga son var tillsammans med en psykiskt sjuk 19-åring skulle jag göra allt i min makt för att det skulle ta slut. Det är ingen bra början på livet för honom och han verkar ju ha stora möjligheter att leva ett bra och sunt liv framöver. 

Du behöver ta hand om dig själv och din egen hälsa först och främst. Du är också väldigt ung och ska väl försöka utbilda dig och hitta jobb mm. 

Lycka till. 
Svar på tråden Killens mamma