Inlägg från: Silvermåne80 |Visa alla inlägg
  • Silvermåne80

    Vad ska man stå ut med?

    Jag bor med en man sen 7 år tillbaka, han har 2 döttrar och jag har en son. Den minsta flickan va 3 när vi träffades och ska nu fylla 11. Hon har alltid varit bortskämd, hon ska bestämma över alla andra, pappan eller hennes syster  ska hämta dricka till henne eller mat när hon e sugen, äter hon ett äpple eller nåt annat det blir en skrutt av så bara slänger hon den där hon står. får hon inte som hon vill blir hon helt rabiat och slår i dörrar, väggar, kastar saker. Jag har hela tiden sagt att det inte är okej och sluta passa upp på henne hela tiden, hon är stor nog att klara det själv. Men det går liksom inte in. Säger jag nåt så skriker hon hora, fitta, du bestämmer inte över mig, passar det inte kan du flytta, vi bodde här först. Förra veckan hade hon tagit räkor som vi skulle äta dagen efter och suttit och ätit i sin syster rum och slängt skal på golvet. Dagen efter blir hennes syster vansinnig när hon märker det och det blir bråk på övervåningen, och jag hör hur det sparkas i dörrar och väggar och bara helt hysterisk.jag går upp och håller fast henne i ett kramgrepp och säger åt henne att hon får städa upp efter sig och att det inte är okej att bete sig på detta sättet. Går och hämtar städ grejer och tvingar henne att städa. Får sen ett samtal från deras mamma om att det inte är okej att jag beter mig så här och att jag inte ska lägga mig i, att de mamman o pappan försöker få henne att känna sig tryggare osv. jag blev helt spak och visste inte vad jag skulle säga eller göra. Mamman jobbar jämt och släpper av barnen hos oss varje morgon 6-7 och hämtar dem vid 17-18 på sin vecka så hon har dem knappt nåt. Pappan kör och curlar hela tiden för att hon inte ska bråka och där står jag som bara jobbar halvtid med dem hela dagarna. Varje dag vid 12 får jag ont i magen för jag vet att hon snart kommer hem.

  • Svar på tråden Vad ska man stå ut med?
  • Silvermåne80

    Ja ni har rätt. Allt har gått för långt och vi måste nog flytta😢 min son är autistisk och gillar verkligen min sambo men inte hur den minsta beter sig, men är så rädd att det ska ta slut. Känner mig så tu delad för jag vill ju hans bästa men samtidigt ser han hur dåligt jag mår av detta. Min sambo är mer att han stänger av och lyssnar inte alls på nån av oss. de gånger vi försöker prata med varann så kommer 11 åringen och ska va med och lägga sig i. Och då blir det att vi knappt pratar om nåt förutom hur det va på jobbet/skolan. Allt funkar kanon de få dagar vi är ensamma per år. Och nej han står inte för allt här hemma, det är jag som står för alla inköp till hushållet, mat, möbler, osv. Han står för lånet och el/vatten. Han har ett Par tusen över varje månad och jag har typ 500kr att lägga på mig och sonen. 

  • Silvermåne80

    Ja jag har tagit upp att de borde gå till bup med henne och få proffesionell hjälp och han höll med men sen händer inte så mycket mer. 
    jag tog faktiskt 2 veckor semester iår när det va bestämt att tjejerna skulle vara hos mamman, men de kom hit efter 1 vecka för de hade tråkigt hos mamma, jag sa till min sambo att jag inte tyckte det va ok och att jag skulle ha dessa 2 veckorna att andas och bara vara, (han jobba fortfarande ) men fick till svar att jag va löjlig och att tjejerna bor här, de får komma å gå hur de vill. 

Svar på tråden Vad ska man stå ut med?