Är det svårt att ta körkort? - Jag kan i princip köra bil - Men det är det teoritiska som är kämpigt
Jag behöver förstås en handläggare som man kan övningsköra med. Men det känns som om man kan få det på körskolan.
Jag försökte ta körkort år 2018, men sköt upp en hel del inom det teoretiska och det syntes en hel del på deras app att jag knappt var inne och pluggade.
Men jag var aktiv på deras ''föreläsningar'' och körde oftast bil på körskolan. Det gick bra med att köra bil. ''Du har noll koll'' fick jag höra och ''Det är som om du kastar pengarna i sjön''.
Det berodde mest på att jag helt enkelt inte pluggade teorin. Om jag bara faktiskt satt igång med pluggandet, så hade det nog gått bättre.
Jag börjar bli intresserad av att bli bilmekaniker. Men det är ju lite dumt att faktiskt gå en sådan utbildning och inte ha körkort.
Så nu börjar jag bli intresserad av att skaffa körkort. Dels för att det är genant att inte ha körkort, dels för att det är praktiskt med bil och dels för jobbets skull.
Hade jag kunnat övningsköra hemma på fritiden + kanske få hjälp med pluggandet, så kanske jag hade haft det lättare.
Är det normalt att få hjälp där hemma med att skaffa körkort?
Känns som om alla andra få hjälp av familjen och/eller släkten med körkortet.