• Loloo73

Flytt dubai

Hej
    jag är en tjej på 20 och ska fylla 21. jag fick jobb på emirates och ska flytta till Dubai i november. problemet är att jag har en familj och en pojkvän som jag kommer lämna. Gråtit varje dag sen jag fick beskedet, samtidigt detta är något som jag vill. vet att jag ej borde stanna för en kille, men de är så svårt när man är så kär, men jag kommer inte göra de dumma valet och stanna för någon. Hur ska jag hantera sorgen ? Behöver alla tips, känner mig rätt kluven och vilsen.

• Svar på tråden Flytt dubai
  • Anonym (Oklart)

Du är inte 53 och har en pojkvän som röker cannabis? 

• EpicF

Om du inte vill flytta varför har du då sökt jobbet?

Se det som ett äventyr. Pröva ett år, trivs du inte så sluta och flytta hem igen. 

• Loloo73
    EpicF skrev 2023-08-16 18:52:41 följande:

Om du inte vill flytta varför har du då sökt jobbet?

Se det som ett äventyr. Pröva ett år, trivs du inte så sluta och flytta hem igen. 

Jag sökte detta jobb för ett tag sedan, trivs inte i min hemstad och träffade denna killen i feburari månad och vi blev tillsammans i maj
  • Anonym (Nä)

Efter alla andra trådar så tror jag inte ett dugg på det. 

• Loloo73
    Anonym (Nä) skrev 2023-08-16 19:01:06 följande:

Efter alla andra trådar så tror jag inte ett dugg på det. 

Vad tror du ej på :)
  • Anonym (Troll)

Nej, du borde inte stanna pga en kille. Däremot pga kvinnosynen.

• Anonym (Drogpolisen)

Ja i din andra tråd har du ett jobb där du ska drogtestas, är orolig att din killes drogmissbruk ska ge utslag i ditt test.
    Inte mycke att hänga i julgranen.
    Lite nyfiken bara, vad är det för jobb för en 20-årig tjej i Dubai?

• Loloo73
    Anonym (Drogpolisen) skrev 2023-08-16 19:41:55 följande:

Ja i din andra tråd har du ett jobb där du ska drogtestas, är orolig att din killes drogmissbruk ska ge utslag i ditt test.

Flygvärdinna :)
  • Anonym (J)
    Anonym (Drogpolisen) skrev 2023-08-16 19:41:55 följande:

Varför skulle hon svara dig när du är så oförskämd? Bara för att du är nyfiken? Folk har fan ingen skam i kroppen, skäms du inte?
  • Aniiee

Så av närmare en kvarts miljon årliga ansökande med många års erfarenhet av flygbranschen för att fylla på sin stav av drygt 20 000 personer, så väljer de, i rådande politiska klimat, en 20-åring från Sverige som förmodligen inte har ett arbetsvisa i UEA och dessutom inte uppfyller deras krav på ålder, och absolut inte när de senast hade en rekryteringsträff i Sverige? 

Nja, tillåt mig tvivla. 

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
Svar på tråden Flytt dubai