Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Gravid men han är upptagen

Anonym (X) skrev 2023-08-17 14:17:39 följande:
    Inga personliga grejer på hennes nattduksbord, inga foton, inga kvinno-eller barnkläder och skor i hallen?
    Men vad spelar det för roll? Ska TS behålla om hon såg grejerna i lägenheten, men göra abort om hon inte gjorde det? Eller tvärtom?
  • Anonym (M)
    Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-08-17 13:56:11 följande:
    Vad menar du med att jag sätter honom i en jävlig sits de är ju ändå han själv som varit otrogen inte jag.
    jag misstror inte nån o googlar runt på ratsit de e många som har inneboende- bor i 2a hand osv så nej har inte stalkat o googlat innan. nu när jag vet ja då har jag kollat med de har inte samma efternamn osv

Han har själv satt sig i den jävliga sitsen.

Det du ska fråga dig själv är om du vill ha barnet och om du kan tänka dig att vara ensam förälder, om han inte vill vara med.

Det här kanske är din sista chans att bli mamma?

Om du bestämmer dig för att behålla så berätta ingenting för mannen, åtminstone absolut inte innan det är för sent för att göra abort. Det råder jag skarpt.

• Anonym (M)
    Anonym (X) skrev 2023-08-17 14:24:11 följande:
    Nej, men börja med att vara ärlig.

Ja, det var dumt att vara med en otrogen man men att försöka låtsas som om man inte hade en aaaaaaaning? Ta ansvar för vad du sätter ett barn till liksom.
    Vadå ansvar för vad hon sätter ett barn till? Han är gift oavsett vad hon nu beslutar.
  • Anonym (M)
    Anonym (X) skrev 2023-08-17 14:36:19 följande:
    Ja.
    Men i det ena fallet är det stackars TS som blivit lurad, i det andra har hon från början vetat och är isf förberedd vid ev graviditet.
    Hon vet ju nu och är förberedd. Jag kan inte se hur det blir någon skillnad om hon blev lurad eller inte. I nuläget så vet hon ju faktum och får ta ett beslut efter det.
  • Anonym (M)
    Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-08-17 15:02:41 följande:
    Gift är han ej
    Huvudsaken var att han är upptagen.
  • Anonym (M)
    Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-08-17 15:04:55 följande:
    Har inga problem att va själv snarare vill det nog efter de ja upptäckt . Men måste ju  berätta liksom

Det måste du inte alls.

Dessutom kommer han ju få reda på det i och med faderskapsutredningen sen.

• Anonym (M)
    Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-08-17 15:08:56 följande:
    Mitt beslut handlar mer om hur ja ska involvera han o på
    vilket sätt eller ej o om ja ska säga nått till henne- att behålla barnet de e mitt beslut- min kropp. Han valde att ej skydda sig.
    Varför funderar du på om du ska säga något till henne? Du anser ju att hon och deras relation inte är ditt problem?
  • Anonym (M)
    Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-08-17 16:18:18 följande:
    Men inget ja visste men han har ju ett ansvar eller kan inte män hålla sig till sina kvinnor alls ? Drar du alla över enkam 
    Inte alls det jag menade, det jag menade var att nu vet ju du TS att han är upptagen, och kan göra ditt val efter det.
  • Anonym (M)
    Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-08-17 16:20:04 följande:
    Usch men är de inte hemskt att inte berätta för honom ens
    Jag vet inte. Hur mycket bryr han sig om dig?
  • Anonym (M)
    Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-08-17 16:25:17 följande:
    Ah ja vet ej hur en sån går till så då kontaktar de honom och ja behöver ej eller ? herregud vilken chock för honom fast han kommer ju försöka träffa mig innan men ja har ju sagt ifrån nu när ja vet allt
    Ja, han kommer att bli kontaktad av dem. Men du kan berätta själv också. Jag skulle dock ha väntat till åtminstone efter det är för sent för att få göra abort. Då slipper du att han pressar dig om det.
Svar på tråden Gravid men han är upptagen