Inlägg från: Anonym (JB) |Visa alla inlägg
  • Anonym (JB)

Gravid men han är upptagen

Självklart ska du inte göra abort om du inte till 110% känner att det är rätt. Eftersom du har svårt att bli gravid hade jag inte gjort abort i ditt läge, såvida du kan ta hand om barnet själv. Alla andra omständigheter hade jag inte brytt mig om. Ja, kanske om snubben varit psykopat och/eller narkoman då...

• Anonym (JB)

Säg inget till honom förrän det är försent att göra abort så kan han inte tjata, hota, böna och be och ge dig dåligt samvete, gråta, psykiskt misshandla och så vidare och så vidare. Har hört om kvinnor som till och med blivit erbjudna mutor. 
    Klipp bandet med honom eftersom han är upptagen. Hör sen av dig efter v. 23. 

Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-08-17 16:20:04 följande:
    Usch men är de inte hemskt att inte berätta för honom ens
  • Anonym (JB)
    Anonym (B) skrev 2023-08-17 16:27:44 följande:
    Så du ville skaffa barn, berättade du det för honom?
    Vad spelar det för roll?
  • Anonym (JB)
    Anonym (Hmmm ....) skrev 2023-08-17 17:16:37 följande:

Om du behåller barnet och sambon förlåter otroheten så är risken (chansen?) att han och sambon har kontakt med bebisen från start och varannan vecka efter ett par år. 
    Men du kan ju ha tur (inte troligt dock) att han väljer dig och barnet. Möjligen att han kommer krypande om han blir utkastad, men förmodligen inte ens då.

Varannan vecka är däremot mycket troligt.  Inte kul för ett barn att ha ett svin till farsa!

TS kan ju även välja att flytta innan barnet föds, om hon exempelvis bor långt från släkten i dagsläget så kan det vara smidigt att flytta hem igen. 
  • Anonym (JB)
    Anonym (B) skrev 2023-08-18 08:06:35 följande:
    Du tycker inte man ska vara två om ett sådant beslut?
    Ja, helst. Men ska man ta för givet att kvinnor gör abort om de inte sagt något, eller vad?
  • Anonym (JB)

Om du exempelvis säger att du varit utomlands så kan de vilja se flygbiljetter, hotellbokningar, foton etc. Om det hänt efter krogen kan de vilja ha kontoutdrag som visar vilken natt och vilka ställen du var på. 

Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-08-27 06:45:52 följande:

Ja. och idag är de ju väldigt lätt med my Heritage o andra appar att få veta sitt ursprung  så har också kommit fram till att det vore dumt att ej berätta för barnets skull främst. 

vet dock inte hur familjerätten skulle kunna få hans namn om jag hade låtsas inte veta det, ex de som blir gravida utomlands eller efter krogen visst den moraliska biten tänker ja ej men hur de ska kunna ta reda på det liksom.

• Anonym (JB)
    Anonym (M) skrev 2023-08-27 11:43:02 följande:
    Jaha och om man inte vill eller kan visa det då? Vad ska de göra?
    Man kan gå på krogen och bli bjuden av en främling dessutom. Inga problem alls som kvinna.
    De kan dra in underhållet. 
  • Anonym (JB)

Stå på dig TS! Ghosta den där "mannen" i några veckor. 

• Anonym (JB)

Vänta, va? Har hon blockerat dig på hans konton?

Anonym (Norra sthlm) skrev 2024-02-04 16:41:47 följande:

Hon vet om graviditeten nu men reagerade knappt men ja hon vet osäker om hon ens tror på det. hon har raderat typ allt och blockerat mig så kan inte ens säga till honom vad som sker känns sådär när ja lovat hålla han uppdaterad. Jag klarar mig fint och behöll baby snart dax. 

Svar på tråden Gravid men han är upptagen