Inlägg från: Anonym (Norra sthlm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Norra sthlm)

Gravid men han är upptagen

Vill inte dömas snälla utan skriver här
    för att då råd. Haft en relation med en man i ett år snart och fick nyss reda på att ja är gravid. 

har inte vetat att han varit upptagen speciellt länge och den infon jag fått har vart att det vart ganska oseriöst nu visar det sig efter att jag grottat att det finns ett barn också:( och att de bor ihop känner mig även utnyttjad och ledsen för jag jag inte så lätt att bli gravid och blev nu jätte glad har inget sagt än o vet inte alls vad ja ska säga eller göra känns bara förjävligt rent utsagt älskar honom o trodde de skulle va vi? kan kolla upp mer
    men vill ja veta mer blir bara ledsen han har ju ett ansvar med. 

tips önskas 😭😭❤️❤️

• Svar på tråden Gravid men han är upptagen
  • Anonym (Norra sthlm)

Jo har varit hos honom men kan nu i efterhand vart mer på dejt stadiet o setts hos mig, åkt iväg osv.. 

fan

jo jag vet också att de finns två val o även han har ju val att inte va del av barnets liv han har ju med tagit detta beslut o haft oskyddat sex med mig o sånt här kan ju hända då. Alla har ju ett eget ansvar o val frågan om Hon borde få rätt att veta han lär ju inte säga nått ja om
    han nu inte lämnar henne vilket känns sådär troligt. När han tom. ljugit för mig 😭

• Anonym (Norra sthlm)

jag är 35 och gjorde en op då det konstaterades i våras och trodde att det var kört därför är
    jag ändå
    glad. Han kan ju säga att han ej vill ha med
    oss o göra o då blir de pappa okänd? men stackars kvinna som
    lever med honom 🤷?♀️.

funderar om ja hade velat veta eller ?de man inte vet lider man inte av??.

• Anonym (Norra sthlm)
    Friger skrev 2023-08-17 13:29:27 följande:
    Okej, du såg inga tecken alls på att han gick bakom ryggen på någon? Om du slår på honom på ratsit.se. Är hon skriven på hans adress?

Nä, han låter inte som typen som skulle berätta det för sin fru. Vänta med att blanda in henne, en sak i taget.

Är abort uteslutet för dig så måste du ju lösa alla praktiska problem. Du behöver ju inte bestämma dig ännu. Börja med att lägga fram den glada nyheten till pappan. Se reaktionen?

Jag skulle välja sms som kommunikationsmedel, givet att du sätter honom i en ganska jävlig sits så är det nog bättre.

Hur tror du han reagerar?
    Vad menar du med att jag sätter honom i en jävlig sits de är ju ändå han själv som varit otrogen inte jag.
    jag misstror inte nån o googlar runt på ratsit de e många som har inneboende- bor i 2a hand osv så nej har inte stalkat o googlat innan. nu när jag vet ja då har jag kollat med de har inte samma efternamn osv
  • Anonym (Norra sthlm)
    Anonym (X) skrev 2023-08-17 13:57:28 följande:

Så du har varit i hans hem där hans sambo och barn bor, men inte märkt nåt?

Ja men inte gått runt överallt såklart vanligt hem inget ja reflektera över barnet är litet kan tilläggas så inte massa leksaker o så va ja nu vet?
  • Anonym (Norra sthlm)
    Anonym (X) skrev 2023-08-17 14:15:48 följande:
    Barnstol, skötbord, blöjhink?
    Man trollar inte bort 2 andra människor ur en lägenhet direkt.
    Vet inte hur han gjort faktiskt vet inte hur gammalt barnet e exakt heller . De e ej  enbart en toa. Ja har bara vart i en av dem 
  • Anonym (Norra sthlm)
    Anonym (X) skrev 2023-08-17 14:17:39 följande:
    Inga personliga grejer på hennes nattduksbord, inga foton, inga kvinno-eller barnkläder och skor i hallen?
    Faktiskt inte nått ja reagerade över o har han döljt mig för henne i 1 år e de nog inte så svårt o slänga undan några skor eller så inte vart där massa gånger heller . Letade inte direkt bevis direkt 
  • Anonym (Norra sthlm)
    Anonym (M) skrev 2023-08-17 14:28:43 följande:
    Vadå ansvar för vad hon sätter ett barn till? Han är gift oavsett vad hon nu beslutar.
    Gift är han ej
  • Anonym (Norra sthlm)
    Anonym (M) skrev 2023-08-17 14:26:51 följande:

Han har själv satt sig i den jävliga sitsen.

Det du ska fråga dig själv är om du vill ha barnet och om du kan tänka dig att vara ensam förälder, om han inte vill vara med.

Det här kanske är din sista chans att bli mamma?

Om du bestämmer dig för att behålla så berätta ingenting för mannen, åtminstone absolut inte innan det är för sent för att göra abort. Det råder jag skarpt.

Har inga problem att va själv snarare vill det nog efter de ja upptäckt . Men måste ju  berätta liksom
  • Anonym (Norra sthlm)
    Anonym (X) skrev 2023-08-17 14:36:19 följande:
    Ja.
    Men i det ena fallet är det stackars TS som blivit lurad, i det andra har hon från början vetat och är isf förberedd vid ev graviditet.
    Gör inte en abort för att HAN ljugit för mig och bedragit sin sambo de e hans fucking problem sorry 
Svar på tråden Gravid men han är upptagen