Inlägg från: Anonym (qwerty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (qwerty)

Gravid men han är upptagen

Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-08-17 13:19:14 följande:

jag är 35 och gjorde en op då det konstaterades i våras och trodde att det var kört därför är
    jag ändå
    glad. Han kan ju säga att han ej vill ha med
    oss o göra o då blir de pappa okänd? men stackars kvinna som
    lever med honom 🤷?♀️.

funderar om ja hade velat veta eller ?de man inte vet lider man inte av??.

Så det är din sista chans till ett barn. Behåll.
    "Pappa okänd" existerar inte idag, det kommer bli en faderskapsutredning där socialtjänsten ställer massa frågor. Du behöver bara uppge han namn så kommer de ta faderskapstest på honom. Du ska absolut inte gå i fällan om att inte uppge fade för då har du inte rätt till underhåll från honom. 
    Vill du ha lite roligt så ska du inte berätta för honom att du är gravid förrän om några månader, spela dum gällande frun och säg åt honom att punga ut för allt som ska vara till barnet i form av vagn, spjälsäng, bilstol, kläder mm. 30K kan han gått lägga för sveda och värk.

Sedan när barnet är fött får du fundera på hur du vill att relationen till pappan och ett halvsyskon ska se ut.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Alina) skrev 2023-08-21 16:53:39 följande:
    Vill man att barnet ska ha en bra relation med pappa och syskon är det ju vansinnigt korkat att försöka ?ha lite roligt? och spela dum..

Man får ta konsekvenserna av ens handlingar och bränner man alla broar till pappan NU, även om han kanske förtjänar det, kan man inte räkna med att relationen mellan syskonen och till pappan kommer bara bli solsken och regnbågar. 
    Fast om hon bestämmer sig för att hon vill behålla så är det ju bättre att vänta till 12v gränsen så hon har det som säkerhet, istället för att berätta direkt och skapa stress som kanske slutar i missfall.
    Självklart ska hon spela dum gällande frun, HAN har ju inte berättat om henne så för allt han vet så tror TS att han är singel och barnlös, lekar man dumma lekar så vinner man dumma priser och det kan han gott få erfara.

Relationen lär garanterat inte bli solsken och regnbågar ändå
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-08-26 11:38:53 följande:

Försökt prata med honom nu han vet va de handlar om men som en struts sticker han huvudet i sanden o har inte tid.. hur fan ska ja tolka det blir bara arg o ledsen. Skiter snart o han helt o löser allt på mitt sätt utan hans inblandning frågan är hon? 

Som sagt är det egentligen dig det handlar om, vill du göra abort så gör det, vill du behålla så behåll. Om du väljer att behålla så ser du till att skriva dit honom som fader på alla papper så han får betala underhåll till dig, det ger också barnet ett chans till rättigheter om det nu är så att han inte är den mest närvarande pappan. Se till att han delar kostnaderna till inköp iaf. och ett tips är att kolla marketplace på facebook för du kan hitta startpaket till bebisar rätt billigt och oftast bra skick.

Sedan om han berättar för sin fru eller får stå för honom och en helt egen fråga.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-09-03 14:11:44 följande:

Då är de full fart med mindre trevliga sms och samtal om att ja måsta
    ta bort det. Extrem härskar teknik blir så ledsen. Lägger
    allt på mig. ? ja måste ju förstå att detta ej går ? ? det är
    de enda rimliga? ? du måste ta bort det? 
    det är ett barn är i vecka 8 på torsdag och han har mage o berätta hur enkelt det är med abort  bara 2 piller sen  klart.
    mår så dåligt av detta va tusan ska till läkare i veckan för att tidsbestämma men vet ju redan eftersom jag bara varit med honom.

Ska man nu säga: skit du i allt skriver far okänd o så
    får vi se om de gör nån utredning eller ej eller fråga om han vill stå
    med?
    men efter hans press nu gråter ja var kväll o funderar på
    abort nått ba inte gjort sen enbart första dagarna sen lom hormoner o de tankarna försvann? .. 

TS, det är väldigt enkelt. DU är gravid och DU bestämmer att du vill behålla. Hans åsikt i sammanhanget väger inte större än din.
    Mitt tips är att du skriver "Det är slut nu" och blockerar honom på alla ställen han kan nå dig på. Så kan han fundera på om den meningen gäller förhållandet eller en abort. När barnet är fött kontaktar du familjerätten i din kommun och meddelar dem vem som är fadern, så tar de över och du behöver inte ha med honom att göra. (du ska absolut inte skriva fader okänd, det är 1700kr i månaden i 16 år du går miste om, det är närmare 330'000 skäl att skriva dit hans namn!)
    Börja inhandla saker redan nu som du behöver, skötbord, badbalja, babygunga, kläder mm. Det finns att köpa billiga paket om du kollar typ fb marketplace och likdanande. Då får du hem allt på en gång. För ju större din mage blir desto jobbigare kommer det bli speciellt när du inte har honom att förlita dig på. Skulle barnet dessutom födas för tidigt eller liknande så är det skönt att ha allt klart och inte vänta till i sista minuten. 

Du grejar detta TS, skit i han!
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Alina) skrev 2023-09-05 14:11:53 följande:

Jag tänker att det är värre att föda in ett barn i en konflikt, för att pappan var otrogen. Har hört om ett par som kämpade för att få enskild vårdad över barnet mannen i familjen fick med en älskarinna, så det KAN ju hända TS med. Man vet ju inte hur pappan, eller hand sambo reagerar, och hur det kommer påverka barnet.

Inte i Sverige. Det finns ingen domstol i detta landet som tar barnet från mamman och ger till pappan och frun bara för att de vill det.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-09-18 09:40:59 följande:
    Fortfarande gravid och inte haft mycket kontakt med honom. Sista konversationen va att ja måste få bestämma själv eftersom de inte är han som kan ta ett piller. Sen har det vart tyst. Mår galet dåligt med hyperemesis så tur han ej hör av sig nu de kunde han gärna fått ta över kräkningar dag ut o dag in. Men ja kämpar på. Ska göra  NIPT 3/10 tänkte sen skriva t han o berätta att bebe e frisk om så är fallet och ev kön och att jag kommer behålla det till 100% därefter fråga om han vill få mer info foton mm stå med på pappret eller stå okänd ( indirekt blir de ju utredning men de verkar han ju ej veta. 
    Lämna honom därhän, fokusera på din bebis.
    NIPT är bra, det är skönt när man får allt på papper eller i datorn iaf, och du vet också vad som bor där inne. Har du börjat tänka på namn ännu?
    Nämn inte ens detta med att han inte ska stå med på några papper. När barnet är fött så skriver du dit hans namn och lämnar till familjerätten, de tar tag i resten. Du kan med fördel kontakta dem redan nu och berätta om situationen.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Norra sthlm) skrev 2024-02-04 16:41:47 följande:

Hon vet om graviditeten nu men reagerade knappt men ja hon vet osäker om hon ens tror på det. hon har raderat typ allt och blockerat mig så kan inte ens säga till honom vad som sker känns sådär när ja lovat hålla han uppdaterad. Jag klarar mig fint och behöll baby snart dax. 

Skönt för dig att du valde att behålla i alla fall. Nu är det du och bebben, skit i det andra.
    Är du klar med allt inför tillökningen, har du köpt alla saker, bestämt namn, vet du kön? Håller tummarna för en snabb och säker förlossning.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Really) skrev 2024-02-06 20:31:12 följande:
    Hur kan du avgöra om det är skönt för ts eller inte? Den här soppan lär ju pågå många år.
    Eftersom HON ville ha barnet och han inte ville det, så måste det vara skönt att hon följde sitt hjärta och inte lyssnade på den otrogna skiten. 
    Huruvida det blir en soppa av allt är ju upp till fadern, TS är ok som ensamstående. Hon har ekonomi och boende och känner att detta är vad hon vill. Så det är skönt när man tar ett beslut som är det man vill och inte låter sig övertygas av andra.
Svar på tråden Gravid men han är upptagen