-
Men är du verkligen 35 och har gjort karriär? Är du mogen nog för att bli förälder? Jag frågar för att du skriver som en 12-åring.Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-08-18 07:58:50 följande:Ursäkta försörjningen av barnet på skattebet kanske är det så att om ja är vuxen nog o gjort karriär så kanske ja kan försörja mig själv och ett barn utan några problem.. vilka fördomar herregud -
Nej, jag syftar inte på de hoppande raderna utan på den osammanhängande och felstavade talspråkstexten, vännen.Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-08-18 16:02:12 följande:Vet inte va du syftar på helt ärligt men det är väl din syn.. sitter på jobbet o försöker svara på en hemsida via mobilen emellanåt så
de hoppar lite mellan raderna om du syftar på detta får
be om ursäkt för det om de nu är
din anledning till din åsikt om min roll som förälder 😂 ja jag är 35 och har en högskole examen och
gjort karriär vännen 😉 bara inte van att sitta en massa timmar här på familjeliv men tänkte se om ja kunde få lite råd anonymt då jag ej vill blanda in vänner o familj än. -
Meddelande borttaget -
Frågan är hon?Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-08-26 11:38:53 följande:Försökt prata med honom nu han vet va de handlar om men som en struts sticker han huvudet i sanden o har inte tid.. hur fan ska ja tolka det blir bara arg o ledsen. Skiter snart o han helt o löser allt på mitt sätt utan hans inblandning frågan är hon?
-
Meddelande borttaget -
Ja, både karlsloken och ts får skylla sig själva. Om detta är på riktigt är det så aningslöst att man blir mörkrädd. Vuxna människor som leker roulette med både sina egna och andras liv. Jag hoppas ts har familj som kan stötta barnet.Anonym (Kimchi) skrev 2023-09-04 07:37:04 följande:Klart det funkar men inte optimal förutsättning. Hela allt är så urbota dumt. Graviditet i en otrohetsaffär är så fel det någonsin kan bli. Visst - karlsloken får definitivt skylla sig själv när han inte skyddade sig bättre.
Ingen ska bli tvingad till varken abort eller ofrivilligt föräldraskap. Ingen ska bli lurad heller eller ljugen för. Att med berott mod se till att bli gravid och sedan dölja det som vissa förordar här är ju dumt. Men det är ju kvinnan som till sist avgör. Men saker och ting händer. Hoppas TS reder ut situationen.
-
Har du läst ts inlägg?Anonym (qwerty) skrev 2023-09-08 13:35:00 följande:TS, det är väldigt enkelt. DU är gravid och DU bestämmer att du vill behålla. Hans åsikt i sammanhanget väger inte större än din.
Mitt tips är att du skriver "Det är slut nu" och blockerar honom på alla ställen han kan nå dig på. Så kan han fundera på om den meningen gäller förhållandet eller en abort. När barnet är fött kontaktar du familjerätten i din kommun och meddelar dem vem som är fadern, så tar de över och du behöver inte ha med honom att göra. (du ska absolut inte skriva fader okänd, det är 1700kr i månaden i 16 år du går miste om, det är närmare 330'000 skäl att skriva dit hans namn!)
Börja inhandla saker redan nu som du behöver, skötbord, badbalja, babygunga, kläder mm. Det finns att köpa billiga paket om du kollar typ fb marketplace och likdanande. Då får du hem allt på en gång. För ju större din mage blir desto jobbigare kommer det bli speciellt när du inte har honom att förlita dig på. Skulle barnet dessutom födas för tidigt eller liknande så är det skönt att ha allt klart och inte vänta till i sista minuten.
Du grejar detta TS, skit i han! -
Varför ska du göra NIPT? Och varför tror du att du får reda på barnets kön då? Och varför överväger du att ljuga och ange fader okänd?Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-09-18 09:40:59 följande:Fortfarande gravid och inte haft mycket kontakt med honom. Sista konversationen va att ja måste få bestämma själv eftersom de inte är han som kan ta ett piller. Sen har det vart tyst. Mår galet dåligt med hyperemesis så tur han ej hör av sig nu de kunde han gärna fått ta över kräkningar dag ut o dag in. Men ja kämpar på. Ska göra NIPT 3/10 tänkte sen skriva t han o berätta att bebe e frisk om så är fallet och ev kön och att jag kommer behålla det till 100% därefter fråga om han vill få mer info foton mm stå med på pappret eller stå okänd ( indirekt blir de ju utredning men de verkar han ju ej veta. -
Okej, my bad. Jag hade för mig att man inte kan få den infon förrän vid rul med tanke på risken för abort pga oönskat kön.Anonym (Abort) skrev 2023-09-18 11:01:47 följande:NIPT avslöjar ju dock kön, om man nu vill veta det. Det får man dock med provsvaret 1-2 veckor efter undersökningen. -
TS är 35, har hon sagt.Anonym (Kimchi) skrev 2023-09-18 18:28:46 följande:Kan ändå inte låta bli att tycka att TS ska avsluta graviditeten. Men hon hävdade en del medicinska orsaker vilket jag inte köper. Tror helt enkelt att det är hennes klocka som tickar och att hon är över 40 och känner att det är sista chansen. Rackarns vad mycket sex de måste ha haft under en hyfsat lång period för att bli gravida. Tycker inte det är en bra start alls för bebisen. veta att den är oönskad av pappan och ett snedsprång. Om TS behåller så önskar jag henne lycka till och att hon har ett bra nätverk kring dig. Hon kanske t.o.m. har råd med nanny. Hon är ju inte fattig direkt som pröjsar ett NIPT. Svårt men inget alt med fader okänd mm. Bara dumt. Hävdar fortfarande att karlsloken skulle tagit bättre ansvar för att förhindra graviditet. Hoppas han lär sig något.
-
Det håller jag med om.Anonym (Kimchi) skrev 2023-09-18 21:29:39 följande:Ja visst ja! Börjar bli lite gammal ändå. Fast eg ingen skillnad på vad hon borde göra om hon varit typ 25 heller. Allt är bara jättefel. -
Ja men vad bra. Låt samhället betala för barn som blir till av personer som inte har huvudet rätt påskruvat. Det är jättebra att det finns bidrag för de som hamnar snett i livet med att bilda en familj med vetskapen om att det inte finns förutsättningar, bara för att ungen är önskad av hälften av föräldrarna (men inte av den andra hälften) så bara rent snylteri. Det här barnet har inte bra förutsättningar!Anonym (XXX) skrev 2023-09-19 01:20:25 följande:Men alla ser inte så lätt på abort som du gör. Jag t.ex. anser att det måste föreligga mycket värre negativa faktorer, för att abort ska vara ett alternativ. Ungen är ju önskad av sin mamma, och det är huvudsaken. Pappan kommer antagligen att komma runt, när han fattar att han har blivit pappa. Och gör han inte det, så klarar sig TS och barnet ändå, för detta är Sverige och det finns barnbidrag, bostadsbidrag, underhållsstöd och starkt subventionerade daghem. Det går t.o.m. att få hjälp med en stödfamilj från soc, om man känner att man inte orkar. -
Och tidigare i tråden så skrev hon att de körde oskyddat.
Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-08-17 16:16:19 följande:Jag var ej fertil vad ja trodde med oskyddat ja, inte haft sex eller träffats alls sedanjag uppdagat att han ljugit om allt därför ja skriver här För råd -
Kanske därför att ts inte riktigt håller sig till sanningen? Tycker du det låter rimligt att en vuxen kvinna, enligt uppgift med högskoleexamen och bra jobb, samtidigt är så naiv att hon tror att hon har en seriös relation med en man samtidigt som hon knappt får vara hemma hos honom och när hon är det så missar hon fullständigt att det bor andra personer där.molly50 skrev 2023-09-19 18:54:52 följande:Varför skrev hon då att de hade skydd i inlägg #139?
Oavsett så var det han som var upptagen och inte ville ha fler barn som borde ha tagit sitt ansvar och använt skydd.
Han är vuxen och borde veta vad vaginalt sex kan leda till.
Ja,det är bara att hoppas att han tar sitt ansvar.
Nej, antingen är allt detta lögn rakt igenom, eller så har ts länge varit medveten om att hon ligger med en upptagen man, men det vågar hon inte skriva för då får hon ingen sympati (med all rätt). -
molly50 skrev 2023-09-19 20:06:24 följande:Vad har det för betydelse att TS har bra jobb och en högskoleexamen?
Lurad kan man väl bli ändå.
Och du vet att det finns de som är väldigt skickliga på att ljuga och manipulera?
Kanske var TS naiv,vad vet jag.
Men oavsett så är det ju han som bär mest skuld för det här då han är den som lever i ett förhållande och den som har varit otrogen.
Om TS inget visste så är ju hon lika lurad som hans sambo.Det finns väl ändå gränser för hur länge man kan inbilla sig att man har en relation med en man utan att få hälsa på hos honom?
Visst bär mannen skuld för otroheten men ts ansvarar väl ändå för sitt eget beteende? Hon blev knappast tvingad till att ligga med honom utan skydd. -
Och hur troligt är det?molly50 skrev 2023-09-19 21:54:11 följande:Men om hon verkligen inte visste att han var upptagen så blev hon ju lika lurad som hans sambo. -
Hur kan du avgöra om det är skönt för ts eller inte? Den här soppan lär ju pågå många år.Anonym (qwerty) skrev 2024-02-05 12:24:55 följande:Skönt för dig att du valde att behålla i alla fall. Nu är det du och bebben, skit i det andra.
Är du klar med allt inför tillökningen, har du köpt alla saker, bestämt namn, vet du kön? Håller tummarna för en snabb och säker förlossning. -
Sjukt osunt att ha inställningen att det är jag och mitt barn mot världen.Anonym (XXX) skrev 2024-02-07 09:45:20 följande:Hon slipper ha en abort på sitt samhälle, och snart har hon ett barn. Annars hade hon kanske inte hunnit få något barn. Sedan blir det de två mot världen, och vill pappan inte vara involverad så får han i alla fall betala underhåll. Det går genom Försäkringskassan och TS bevöver inte bråka på honom om det, det gör myndigheten.
När upprördheten har lagt sig, så kan det bli bra. Pappan kanske kommer runt, och det blir varannan vecka. Barnet och halvsyskonet kan få syskonkontakt. Om alla kontrahenter är hyfsat normala, så går det att fixa sådant här när dammet lagt sig. Samarbetet med pappans familj blir en vardag. Vi får hoppas det för TS, så hon får lite avlastning.