• Lilcec

Äggdonation 2023/2024

Hej, jag och min partner ska göra ett försök att bli gravida via AVA Clinic Riga, jag är 47 år så det behöver bli via äggdonation. Är det någon här som har erfarenhet från den kliniken? 😊

• Lilcec

Hej! Hoppas alla haft en bra sommar 😊 Jag har en planerad insättning 25 augusti, mitt första försök. Är väldigt nervös. 😬 Var på ul i tisdags och min slemhinna var 9 mm och treskiktad så den delen såg bra ut. 

Jag läste igenom hela tråden från början till slut innan jag påbörjade min resa för att bli mamma genom äggdonation. Är tacksam för allt jag lärt mig genom att läsa allt som du som skrivit delat här inne. 🙏🏻 Jag känner mig väldigt väl förberedd tack vare det. 

Håller tummarna för att det går bra för alla, både du som plussat och du som är under behandling. 🤗

• Lilcec
    Anonym (Daisy) skrev 2025-08-18 09:00:08 följande:
    lycka till inför insättningen, det är extra nervöst första gången! Vilken klinik går du på?
    Tack snälla! 🙏🏻 jag går på AVA clinic Riga, vilken klinik går du på? 
  • Lilcec

Uppdatering, äggplock gav 15 ägg, 13 blev befruktade och 8 var kvar dag 5 och hade utvecklats till blastocys. 😊 Själva insättningen i måndags gick bra, även om den var en aning obehaglig. ???? Vi satte in ett embryo och sparar 7 i frysen. 🤩

Nu väntan? är ju väldigt sugen att testa tidigt? ska testa enligt instruktion 3 september, men har köpt testa-tidigt-test. Hur har ni andra gjort? 

• Lilcec
    Anonym (Daisy) skrev 2025-08-21 19:13:06 följande:
    Jag går på Vitanova i köpenhamn, har gjort tre misslyckade insättningar och väntar nu på att matchas med ny donator.
    Håller tummarna för att de hittar en bra donator till dig och att du inte behöver vänta så länge. 🙏🏻
  • Lilcec
    Kronärtskocka skrev 2025-08-29 11:37:36 följande:
    Hihi, det är utvecklande med syskon för alla inblandande. Glad
    Anonym (Mandelpotatis) skrev 2025-08-25 22:12:17 följande:

Tack Kronärtskocka 😊

När du inte fick några blastocyster alls, fick du lika många nya ägg då? 

Jag hade köpt ett paket med tre blastocyster i Danmark. Där arbetar de bara med befruktning av färska ägg. Så när det inte blev något alls fick jag vänta på ny donator och fick de ägg som blev då, har fått allt från 4-8 befruktade ägg per tillfälle. ( Blev tyvärr mycket väntan då det krävdes fem äggplock för att få de tre blastocysterna jag behövde. Jag hade otur med de olika ägguttagen också, då två uttag bara blev 1 blastocyst, vid ett uttag hade alla ägg lossnat för tidigt och ett uttag där ingen klarade sig till dag blastocyststadiet. Hade jag fått den sista äggdonatorn vid första tillfället hade allt gått fortare. Då blev det fyra blastocyster.)Vilken utdelning med sju i frysen. Lyx! Jag har ingen självkontroll och har testat tidigt varje gång. Redan ruvardag fem. Men det är också ett visst självplågeri att göra så, om man får plus som sedan minskar och försvinner innan testdag. Kan ju vara skönt att inget veta och få gå och njuta av att man kanske är gravid. Lycka till!

Jag saknar oxå självkontroll och testade med ?ultratidigt? test från Clearblue i morse, ett väldigt svag streck? så nu måste jag testa varje dag innan testdag, känner jag ????
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024