Inlägg från: Always choklad |Visa alla inlägg
  • Always choklad

Äggdonation 2023/2024

Björkenli skrev 2025-10-02 14:25:47 följande:

Jag hade en privat gynekolog i Stockholm som skrev ut inom högkostnadsskyddet när jag gjorde IVF och gick ibland till en annan som inte gjorde det. Han menade på att eftersom jag fyllt 40 skulle jag inte fått betala IVF själv i Sverige och då är inga recept heller inom högkostnadsskyddet. 

Så verkar som alla gör olika. 

Jag hade ett hotell i Limaasol som jag verkligen trivdes på. 
    Kan kolla upp namnet. 
    Det låg i början av stan, vid vattnet,  så tog väl 20 m. Med buss längst vattnet till centrum och därifrån 10 min att gå till kliniken. 

Det jag gillade var just att det låg direkt vid havet. Inte så många som gjorde det. 
    Det var underbart att ha balkongen mot havet och se soluppgången och solnedgången osv. 
    Dessutom ingick inträde till spa på hotellet med pool,  bastu och jacuzzi och middagsbuffe ingick i priset. 

För mig var det väldigt skönt att slippa gå ut och leta restaurang utan bara kunna hänga på hotellet på kvällarna. 

Vad konstigt att ni fått betala Xtra det har jag aldrig behövt. Sen högkostnadsskyddet beror det inte på apoteket är det knutet till läkaren. Det visste jag ej. Högkostnadsskyddet har jag nog mycket kommit upp i i en kombination av besök i sjukvården + medicinerna. Tycker det gått rätt fort. Är väl olika vad man har för medecin. Den konstigaste jag tog inom ivf behandling var en man tog i rumpan som gavs i normalfall till män med testikelcancer..
    Den fick jag köpa ut själv på apoteket via recept som min svenska gynklinik ordnade att jag kunde ta ut på apoteket. Sedan övertyga en sköterska på hälsocentralen att injicera den då jag inte fick ta den själv. Vill inte tänka på ibland vad man injicerat i sig och svalt och stoppat upp så mycket olika. Just nu har jag imorgon V21 bara Trombyl kvar..
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2025-10-02 20:59:46 följande:
    Vad konstigt att ni fått betala Xtra det har jag aldrig behövt. Sen högkostnadsskyddet beror det inte på apoteket är det knutet till läkaren. Det visste jag ej. Högkostnadsskyddet har jag nog mycket kommit upp i i en kombination av besök i sjukvården + medicinerna. Tycker det gått rätt fort. Är väl olika vad man har för medecin. Den konstigaste jag tog inom ivf behandling var en man tog i rumpan som gavs i normalfall till män med testikelcancer..
    Den fick jag köpa ut själv på apoteket via recept som min svenska gynklinik ordnade att jag kunde ta ut på apoteket. Sedan övertyga en sköterska på hälsocentralen att injicera den då jag inte fick ta den själv. Vill inte tänka på ibland vad man injicerat i sig och svalt och stoppat upp så mycket olika. Just nu har jag imorgon V21 bara Trombyl kvar..
    V22 ska det vara
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-05 10:45:08 följande:

Vi gjorde vår 4e transfer (nu med ny donator) den 30 sep och plussade på sticka igår på RD 4, äntligen!! Visste redan på RD 3 att det tagit sig då det kändes så oerhört tydligt i kroppen, men det var först idag när jag fick ?gravid? på digitalt som sambon vågade tro på det. 

Har haft en tydlig stegring på test mellan idag och igår så än så länge känns det positivt, hoppas nu bara den stannar kvar? Min 10:e graviditet så hoppas det blir 10:e gången gillt!

Hej håller tummar och tår.
  • Always choklad
    WaterAnimal skrev 2025-10-13 21:02:21 följande:

Hej,

Jag vill gärna joina tråden och vill börja med att berätta om vår resa. Kanske kan det hjälpa någon att känna sig mindre ensam. Jag har i alla fall funnit tröst i andras resor 😊 Nedan är såklart en oerhörd förenkling...

Jag och sambon började försöka när vi båda var  32 och hade varit ihop lite över ett halvår (yep! Vi väntade inte). Men insåg snart att vi behövde hjälp pga. ingen egen cykel). Vi fick hjälp av RMC i Malmö. Efter två cyklar med letrozol, drog en karusell av undersökningar igång, blandat med; 

RMC

IVF kort protokoll - avbrutet, bara en mogen follicel)

IVF långtprotokoll 4 ägg, ingen återföring

IVF långtprotokoll 6 ägg, ett dag 6 embryo (långsam) till frysen. Återföring. Gravid. Missfall (missed abortion) vecka 5.

IVF långtprotokoll. 10 ägg.  Inget till återföring

---

Nordic IVF

IVF långtprotokoll. 9 ägg. Återföring dag 2 embryo. Inget till frys 

I juni fick vi rådet att vår bästa chans att få barn är genom äggdonation. Min äggkvalité är inte bra, trots att jag inte ens fyllt 35. Så mycket sorg. Jag skulle kunna starta en hel tråd om bara det. Men det var också en liten, liten lättnad. Jag insåg hur sjukt jobbig IVF processen är och hur långt ner man hamnar var gång hoppet byggs upp för att sen raseras.  

I morgon är det dags. Vi ska få ett embryo tillbaka (Nordic IVF Malmö). Tror vi. 8 ägg blev befruktade i torsdags... Men de har inte berättat hur befruktningen gick, så jag bara hoppas att det gått bra. Känns taskigt att de inte ringt, men men. Det är egentligen bara antalet 5dagar embryos som räknas så, jag har hållt mig lugn 😅

Tänk på oss i morgon ❤️ Jag hoppas SÅ på något till frysen... Jag litar inte på att det kommer gå på direkten.  

Någon mer som har transfer snart? Då ska jag tänka på dig!

Tänker på dig. Äggdonation var enda vägen för oss. Halvvägs in i graviditet 2 nu andra barnet så det går att lyckas ❤️
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-26 10:27:03 följande:

Min blödning i torsdags slutade efter ett par timmar, har bara haft lite bruna flytningar efter det. Men min temp och vilopuls har gått ner och och jag
    känner att jag inte är gravid. Jag ska ta ett nytt hcg imorgon så fortsätter med medicinen till dess för att sambon ville det, även om jag egentligen redan är säker. Min rädsla är att hålla kvar en dålig graviditet med medicinen och dra ut på det i onödan.

Hej har du fått några definitiva besked ännu?
    Jag lider verkligen med dig det är tungt speciellt och sväva emellan att hoppas och inte. Hoppas du kan finna styrka i denna grupp. Det går att lyckas tillslut med hjälp av äggdonation. V25+4 nu är jag i nu andra barnet. 1a donationen tog sig ej. Andra blev ett barn. Tredje tog sig ej 4e blev en graviditet som klarat sig mer än halvvägs nu. Har en kvar även i frysen. Otaliga IVF ligger innan bakom. 
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-28 06:51:16 följande:
    Nej det är fortfarande oklart, har inte haft någon mer blödning och tog ett nytt hcg igår som stigit från 5700 till 15100 på fem dagar, så en långsam ökning men som skulle kunna vara inom det lägsta spannet sv normal. hade väldigt mycket sympyom igår också med illamående m.m. Har VUL inbokat imorgon så då får jag väl veta förhoppningsvis. 
    Skönt att du fått ett VUL beviljat, är enda sättet och se hjärtaktivitet, om hjärtat slår och det finns något där. Håller tummar och tår för dig. Hcg verkar variera så mycket från graviditet till graviditet och person till person..
  • Always choklad
    WaterAnimal skrev 2025-10-29 07:11:31 följande:

Det är högt och lågt och oroligt samtidigt i denna tråden, som det ju såklart blir ❤️ 

Men just nu kan jag bidra med lite glädje. Igår morse testade vi (testdag) och jag grät av ångest innan vi vågade titta på testet. Det kunde verkligen gå åt vilket håll som helst. Sen grät jag lite till eftersom att det faktiskt var positivt. 
    Så underbart. Det första hindret, eller den första 'bossen' av denna banan är i alla fall avklarat. 
    Nu hoppas vi att de stannar. Förra gången (eget ägg) fick vi bara glädjas i 6 dagar innan jag började blöda och det blev lpnga dagar på kvinnoakuten och i kö till olika grejer. 

Men, som ett mantra jag hört. "Idag är jag gravid" ❤️

Åh vad glad jag blir! 
    Gillar uttrycket Idag är jag Gravid ❤️
    Ja det är mycket hjärta och smärta i denna tråd. Men oh sånt stöd det är och har varit..
    Ingen annan kan verkligen sätta in sig i varandras situation som oss här i gruppen. Våra långa resor går inte att jämföra med de som blir gravida utan större planering att det bara funkar. Verkligen livets lotteri. 
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-29 09:40:37 följande:
    Grattis!!

Glada nyheter här också! Var på VUL idag i v 6+6 och var i chock när vi fick se ett tickande hjärta och en graviditet som såg normal ut, mätte till vecka 6+5. Var så säker på att det avstannat. Är såklart jätteglad men kan inte riktigt ta in det och vågar inte lita på det efter både långsam hcg-ökning och blödning i förra veckan.

Åh vad härligt!
    Så glad att höra dessa nyheter.
    Obeskrivligt och se och känna in det första ultraljudet. Ser ut som en liten räka med hjärta.
    Går inte koppla att det är begynnelse till ett barn ❤️

Njut och ta hand om dig själv lite extra. 
    Landa i det mentalt. 
    Jag köpte en nalle när jag fick veta efter ett par veckor blev nått jag kunde ta på liksom. 
    Jag körde täta hcg och extra VUL för min egen försäkran. Värst och inte veta.
    Barn ett var inte självklart med hcg värdet vad lite lågt ändå första tiden. Denna gång ingen tvekan alls så höga värden, de sa till och med att jag inte behövde ta extra hcg test denna gång, är så olika som sagt.
    Tar olika tid innan man landat i det. 
    Jag är drygt halvvägs nu med barn 2 och ibland fattar jag inte att det är på väg..
    Blir ftf förvånad när nån upptäcker det själv som jag inte berättat det för. Lite tokigt men så går i alla fall mina tankar 🙃

Förlåt om det blev långt men emotionell och tårögd blir man och se andras lycka även.
    Är i en babybubbla just nu då allt oavsett hur stort problem har en liten rosa hinna över typ ☺️
    Vill krama hela världen! 
  • Always choklad
    LMSM skrev 2025-10-30 09:55:41 följande:

Jag har precis varit på vårat första tidiga ultraljud och fick se ett perfekt tickande hjärta. Var så nervös att jag började gråta innan men nu har vi fått försäkrat att den mest kritiska tiden är över och jag ska försöka njuta varje sekund. 
    Enligt ivf datum är jag i vecka 7+6 och enligt storlek på embryot V 8+2 :D 

Grattis! 
    Ser att det är nån som tryckt ogilla tryckte tummen upp nu så är det övervägt 🙂

Härligt och se den lilla räkan!
  • Always choklad
    WaterAnimal skrev 2025-11-01 08:06:33 följande:

Trigger warning på jobbiga tankar - men behöver få ut dem ❤️

5+2
    Ångesten är verkligen en killer. Inte konstant men den kommer i vågor hela dagarna. Tänkt om det blir missfall igen. Analyserar symptom. Sen vänder jag på steken och peppar mig själv - det är ett jätte bra ägg! Det finns ingen anledning att det ska blir som förra året.. och sedan tillbaka till - men tänk om det inte går vägen. 
    Jag är rädd för hur otroligt ledsen jag blir. Jag tog mig knappt ur soffan på två veckor. Bara grät. 

Och vägen tillbaka är lång, även om vi denna gång har i frysen, så skulle det ju dröja månader till vi kan köra igång igen. Och den kanske inte tar och då får man göra det igen. 

Jag vill så innerligt att vi ska kunna berätta för folk till jul och att det kommer en liten till sommaren. Vägen har redan varit så lång.

Jag försöker peppa mig själv. Har sagt att på tisdag ska jag fira! Då har jag kommit längre än med förra plusset. Sen är nästa hållpunkt ultraljud 14/11 (7+1)
    Men jag funderar på att be om blodprov. Fast jag VILL ju inte ha mer ångest över att vänta på de resultaten. Två veckor till UL är ju inte länge. 

Usch.
    Jag gör mitt bästa jag kan inte göra mer ❤️ Det är ett jätte bra embryo. Det är inte samma situation som förra året. 

Hej 
    Det är rätt inställning nu kan du inte göra så mycket mer just nu än att hoppas och vänta. Leva i att just nu ser det bra ut.
    Man ska försöka att inte ta ut några negativa tankar i förskott. Svårt men så läget är.
    Håller tummar och tår för dig ❤️
  • Always choklad
    WaterAnimal skrev 2025-11-11 19:10:34 följande:

Halloj! 
    Lite uppdatering från mig. 6+5 idag. Ingen blödning än, men flera ångestattacker då jag varit helt 100% på att jag börjat blöda. Helt sjukt. Det har dock lugnat sig de senaste dagarna. Har kanske vant mig lite mer vid känslan av cyclogest/bös. 
    Andra symptom är extremt ömma bröst (och större) milt illamående (som blivit lite värre på senare) som kommer och går samt trötthet! Wow, helt slut på jobbet! 

Just nu hoppas jag bara på ett fint ultraljud på fredag (7+1), snälla snälla ❤️ 

Ringde också och skrev in oss hos en barnmorskemottagning.. men jag kan knappt tro att vi ska gå dit. Är så rädd för att behöva ringa och ställa in. Det fick jag göra förra gången. 

Två dagar till ❤️

Håller tummarna och tårna att allt ser bra ut därinne ❤️
  • Always choklad
    WaterAnimal skrev 2025-11-14 15:34:21 följande:

Goda nyheter. Men tar det från början. 

Igår började vissa symptom minska; lite mindre trött, illamående och ont i brösten. Blev en fullständig spiral igårkväll och i morse. Kom gråtande till kliniken. Vid det här laget var symptomen mestadels tillbaka dock och det lugnade lite. 

Fick ett mycket bra bemötande och ganska snabbt fick vi reda på att hjärtat slår. Och vi fick se det. Blinkande. Allt såg normalt ut och jag mätte 7+0 (är 7+1) och de tyckte den var 'perfekt".

Oerhört svårt att ta in det.. tror nog det behöver gå lite tid till. 
    De erbjöd också ett extra ultraljud om en vecka, bara för vår skull. För att man kan se lite mer då. Det tackade jag så gärna ja till. 
    Så ja. Goda nyheter. Men jag önskar att jag kunnat vara gladare. Visst är det märkligt. 

Jag skrev en dikt det galna. Håll till godo; 

I am happy when I'm sick

I constantly want to feel the ick.
    When things are calm,
    It sends a blaring alarm
    Time to spiral, drive myself mad
    All because, I'm not feeling that bad. 
    Härligt första steget avklarat.
    Jo kommer nog ta tid innan du landar i det. Så bra att du får göra en till kontroll kort inpå. Innan det börjar synas fysiskt dvs man har fylliga bröst och lite babybump känns det så abstrakt. 
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-11-24 13:31:58 följande:
    Jag har också varit på ultraljud och allt såg toppen ut, såg den lille hoppa runt ❤️ Den mätte till v 10+5, är enligt insättning 10+4 nu. Imorgon blir det NIPT.
    Åh så härligt 🥰 
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-11-28 08:55:22 följande:
    Skönt att allt ser bra ut för dig!

Jag mår väl som förväntat, illamående till och från. Extremt trött och ont i brösten fortfarande. Ska trappa ner medicinen nästa vecka så det ser jag fram emot, hoppas det kan innebära att några symtom avtar (ingen aning om det stämmer men hoppas iallafall haha!).
    @ Water animal och Daisy
    Härligt att höra att det flyter på bra
     1a trimestern var småjobbig
    2a underbar kände mig stark och powerwoman 
    Inne i V30 is dag 3e trimestern känns som jag dragits genom torktumlare men lycklig ❤️
  • Always choklad
    WaterAnimal skrev 2025-11-29 22:29:27 följande:

Daisy, jag märkte ingenting när jag trappade av hälften förra veckan. Tyvärr. Däremot upplever jag att jag de senaste två dagarna har varit liite mindre illamående/trött generellt. Så pass att jag fick googla om symptomen kan minska redan i vecka tio (ja de verkar hyffsat vanligt), men tror också jag har lärt mig att hantera det (läs äta). Och sen slog tröttheten till sin en galning, så då lugnade jag mig lite igen. 

Att man ska må så dåligt av att må lite bättre 😅

Always Choklad, Åh ❤️ längtar till torktumlaren. Låter tufft men underbart. När har du BF?

Hej är beräknad den 6 feb. Nedräkning med stormsteg
    🙂 
  • Always choklad
    Björkenli skrev 2025-11-30 09:00:25 följande:

Har inte varit här på en månad ungefär ser jag men har det att det kommit in en hel del positiva besked i tråden!! Från bla Daisy att det tog sig ändå och att graviditeten fortskrider! Och lsmsHjärta var det några fler som fått positiva besked som jag missade??

Uppdatering från mig. Tyvärr har det varit full fokus på renovering här sista månaden istället för liksom mental förberedelse på vad som komma skall! Trodde jag bara skulle göra mindre ändringar i radhuset jag köpte för att bo nära mina föräldrar när barnet kommer. Men det jag trodde var litet krävde tydligen väldigt mycket kolla upp och koordinera osv osv!

Så har varit som ett heltidsjobb. Och parallellt har jag försökt sälja min bostad. Trots att jag har väldigt lågt pris (minus flera hundra tusen på en liten lägenhet på bara några år sen jag köpte), har jag ont fått den såld. Fin du bud som skulle innebära nästan en miljon back och den ekonomin har jag verkligen inte att jag har råd med det..

Så landade i att jag måste pausa försäljningen och kunna veta säkert var jag ska ni med barnet nu när det är lite tid kvar!!

La ut annons på att hyra ut mitt nya radhus. Så trist- hade känts så bra och tryggt att flytta in nära mina föräldrar. 
    Gamla lägenheten måste jag lägga ut till försäljning tidigt i vår så kan inte hyra ut den, med visningar osv. 
    Tillslut har jag nu hittat några som vill hyra radhuset- så jag slipper oroa mig för dubbla utgifter iaf...

Men trist att renovera och se hur fint det blir och sen går andra flytta in! Snopet!
    Har haft enooooorm ekonomisk stress också eftersom renoveringen blev sjukt mycket dyrare än min budget tillät...

Nu kommer barnet snart och jag kommer inte ha någon buffert alls. Så jäkla dumt och onödigt. Känner mig redan som en dålig förälder som inte kan fokusera på det som vet mest trygghet för barnet- dvs att ha en viss ekonomisk buffert!!!

När jag väl kan flytta in i radhuset funderar jag på att skaffa en inneboende då... skulle göra enorm skillnad ekonomiskt...

Ja så det har varit lite svårt att gå in mentalt i "snart kommer barnet" bubblan- eftersom hjärnan varit så upptagen med att oroa sig över det enda och det andra. 

Men nu till det viktiga- Uppdatering om graviditeten/ barnet!!

Är i v 35+6 nu och BF är 28e december. 
    Hade beviljat snitt som precis planerats in 24e december. 

Men så började det komma fostervatten nu i veckan....!!!

Jag har varit inlagd för observation i helgen,  på förlossningen. 

Jag har normala mängder kvar runt barnet men de kan konstatera att det läcker ut. 

Det betyder att de kommer skjuta fram snittet till när jag är i 37+0!!! Då räknas barnet som fullgången.

Helt mentalt oförberedd på att det bara blir om ca 1v!!!

Köpte en barnvagn på blocket på vägen hem from sjukhuset igår!!

Inte förberett något innan . Men fick barnkläder och så från en kompis igår så tror jag har det viktigaste my. 

Känns spännande och overkligt att det bara är ca 1v kvar!!!

Men ojoj vad mycket kvar att få klart i radhuset! Jag måste få klart renoveringen för att kunna hyra ut.  Och kan jag inte hyra ut så är det verkligen kris. Så måste bara få klart det. 
    Snickaren ska vara där i veckan så har beställt golvlister och allt möjligt och hoppas att jag inte glömt något så att allt kan bli klart!!

Idag blir det till att planera vad som är kvar som Katy mååååste göra innan barnet kommer!

Jag undrar också som någon skrev,  hur ni gjort ang berätta för familjen?

Jag har ju nämligen inte berättat om ÄD för familjen och har enormt dåligt samvete gentemot min mamma. 
    Men min situation är lite speciell för vi hade ingen kontakt alls i ca 8 år och innan dess var den aldrig bra. Lite kort har min pappa genom åren betett dig väldigt illa mot mig och mamma såg mellan fingrarna som bäst men ibland värre. Så jag har aldrig känt någon trygghet i relationen.  Sen hände något då jag insåg att jag inte kan ha kontakt med dom, att det tog så himla mycket mer m det gav. Det gav ingenting annat än dåligt mående. 
    Men nu har vi kontakt och mer tät kontakt sen bara 1 år. 
    Men berättade inte för kände att jag måste få vara glad över graviditeten,  och kände att de lila gärna hade kunnat reagera hur som helst- typ säga massa negativa saker om ÄD och bara fått mig att må dåligt....

Men det känns inte rätt för mig heller att barnet kommer snart och mamma kommer tro att det är ett genetiskt barnbarn.... Jag vet inte...!l
    (Pappa tried jag verkligen inte bryr sig. Han reagerade inte alls när jag berättade om kön osv).

Så kanske är det svårt att be om råd hur man ska berätta- allas relationer är ju unika så ingens situation går ju att direkt applicera på en annans. 

Det positiva med det tidigare snittet är också att barnet får en bättre födelsedag!@

Låter banalt men jag har varit så nojig också att barnet ska få födelsedag runt jul.  Nu blir det väl troligen typ 8e december eller så istället!! Mycket bättre!

Barnet mår bra för övrigt!!
    Allt ser normalt ut förutom att fostervatten börjat sippra ut!!!

Sovit dåligt sen dess för vaknar till direkt när kroppen tolkar det som att man kissar på sig!@
    Småläcker hela tiden. 

Men huvudsaken att barnet mår bra!!!

Hej
    Låter som en tuff period. Glöm inte och andas och ta det lungt när du kan. Inte lätt men man klarar än man kan
    .Tycker det är helt upp till dig hur du vill berätta. Min man är adopterad sedan tidigare så låter honom mycket bestämma hur vi ska gå tillväga baserat på hans erfarenheter. Vi får se hur vi gör, inget som är aktuellt på flera år i alla fall. Detta barn grav nr 2 är från samma donator och samma uttag så de blir syskon på alla sätt och vis. Har flertalet kompisar som är adopterade dock där det syns att de har andra föräldrar. Kan vara syskonpar där de skiljer sig mellan där den ena tycker det är jobbigt och känner sig rotlös medans den andre ej reflekterar över att nått skulle vara annorlunda de har sina föräldrar och så är det med det. Att det blev att det var just de föräldrarna och hur det gick till  bryr de sig inte nämnvärt om..de känner ju inte till någon annan verklighet ändå. Spanien där vår donation är ifrån har annat regelverk och donatorn är helt anonym. Att vi landade där var därför vi kände förtroende för metodiken hos kliniken. 

Sen tror jag inte någon är brydd om de är 100% genetiskt deras arvsanlag är de inte ändå eftersom det alltid är med åtminstone en part till i ekvationen. Att få ett barnbarn är stort nog. Sen om det är via spermadonator
    Äggdonation, adoption, fosterhem spelar nog inte så stor roll utan det är en ny liten individ som släkten får att ta hand om och älska ❤️

Lycka till nu med allt 
  • Always choklad
    Björkenli skrev 2025-12-01 01:41:00 följande:

@ always choklad 

Tack snälla!!

Hoppas det är så att genetiken inte spelar rollHjärta
    Jag antar att han är är orolig att den ska göras det gör mig tom. Orolig att inte känna samma som jag skulle gjort annars.  Men det är bara fåniga farhågor. 

Hur går det för dig?? Vilken vecka är du i och hur har graviditeten fortlöpt hittills?

Hej V30 nu V31 på fredag. Flyter på bra två sista veckorna nu har jag börjat känna mig tung men man växer som mest nu V28-32 har jag läst nånstans, beställt ett Gravidbälte som kommer snart. Måste gå upp och äta på natten med typ en ostmacka,, banan 2 glas mjölk. Räcker inte med kvällsfika..
  • Always choklad
    Björkenli skrev 2025-12-02 00:59:02 följande:
    V31! Ok 5 v efter mig:)) då har du kommit långt också!!

Jag tyckte det var skönt att passera v28 då man vet att merparten av för tidigt födda går att rädda. Kändes ändå som en trygghet. Och för varje vecka som går skulle chanserna för barnet bara öka:)

Ja det händer mycket runt dom veckorna!! Kände också att magen verkligen tog fart då.

Låter helt normalt att vara mer hungrig också. :))

Då kommer ditt barn få födelsedag nära min födelsedag- nära månadsskiftet januari februari eller hur?

Utmärkt datum att fylla år på:)))
    Ja 6e feb är det beräknat till. Jo sedan V25 har man fått aviseringar att det blir bättre och bättre för barnet om det skulle födas nu. Träffade en som var född i V25 i somras var så liten så liten. Vägde väl ca 1kg när den föddes. De fick vara kvar på sjukhuset i flera månader men nu hadde de fått komma hem tror de låg inlagda drygt 2mån. Men idag mådde barnet bra om än hen var liten. Gav lite hopp om att det kan gå bra men önskar så klart att gå gå tiden ut om det går..Tyckte mitt första barn var litet och hon vägde 3,4 men var nätt i kroppen lång och tunn. Vi har aldrig haft det där babyhullet på henne utan växte på muskler på en gång. Lång senig och stark är hon. Barn är så olika. Jag såg ut som en marchmellow gubbe själv ☺️
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-12-04 09:28:26 följande:

Fick NIPT svar och det såg bra ut, det är en liten pojke. Gjorde även ett UL igår som såg toppen ut, full fart. Är i v 12+0 idag så nu kommer jag våga börja berätta för familj och vänner :)

Hej Grattis ☺️
    Härligt och passera den milstolpen. Kan du börja njuta av att vara gravid.
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024