Äggdonation 2023/2024
Jag hade en privat gynekolog i Stockholm som skrev ut inom högkostnadsskyddet när jag gjorde IVF och gick ibland till en annan som inte gjorde det. Han menade på att eftersom jag fyllt 40 skulle jag inte fått betala IVF själv i Sverige och då är inga recept heller inom högkostnadsskyddet.
Så verkar som alla gör olika.
Jag hade ett hotell i Limaasol som jag verkligen trivdes på.
Kan kolla upp namnet.
Det låg i början av stan, vid vattnet, så tog väl 20 m. Med buss längst vattnet till centrum och därifrån 10 min att gå till kliniken.
Det jag gillade var just att det låg direkt vid havet. Inte så många som gjorde det.
Det var underbart att ha balkongen mot havet och se soluppgången och solnedgången osv.
Dessutom ingick inträde till spa på hotellet med pool, bastu och jacuzzi och middagsbuffe ingick i priset.
För mig var det väldigt skönt att slippa gå ut och leta restaurang utan bara kunna hänga på hotellet på kvällarna.
Den fick jag köpa ut själv på apoteket via recept som min svenska gynklinik ordnade att jag kunde ta ut på apoteket. Sedan övertyga en sköterska på hälsocentralen att injicera den då jag inte fick ta den själv. Vill inte tänka på ibland vad man injicerat i sig och svalt och stoppat upp så mycket olika. Just nu har jag imorgon V21 bara Trombyl kvar..
var det några fler som fått positiva besked som jag missade??