Inlägg från: Always choklad |Visa alla inlägg
  • Always choklad

Äggdonation 2023/2024

Always choklad skrev 2025-02-04 12:21:07 följande:

Hej
    Jag har en privat klinik som hjälpt mig med ultraljud all provtagning, recept etc. Funkat jättebra, hade en annan klinik först dör allt var på löpande band kändes det som. Denna är liten familjär en doktor och 3 sköterskor typ. Känner mig numer trygg med donerade tog ett tag och landa i det men när det väl var landat i kropp och själ var det ett självklart val och nog det enda alt förutom att någon annan skulle bära barnet eller adoptera. Graviditeten kändes normal mådde bra. Sen resultatet är helt fantastiskt. Har en dotter och mycket är hon lik sin far men även mig. Finns mycket forskning där man inte vet riktigt heller hur stor påverkan man själv har pga att hon ligger i en mage. Får från ens moderkaka, bakterier, blod m.m. ser det lite som man skulle fått donerat ett organ. Hoppas du känner förtröstan i detta 

@MATHILDA88 
    Läser vad jag skrivit nu och låter som det var enkelt men..
    Innan jag landade i detta gick jag igenom 6 år av försökande på mina egna först ca 3 år utan ivf sen utredning 3 vänder via landstinget + 2 privata vändor, ett ägg via äggdonation som ej lyckades och slutligen en baby. Flertalet missfall, skrapningar, inga sociala media, ej umgås med folk med småbarn bröt ihop i sociala sammanhang med bäbisar alt att de ska få bebisar.etc. verkligen mått skit på alla sätt och vis. Var över 35 när vi började försöka så vet aldrig om det redan var kört på förhand med egna ägg..Barnlängtan kom väl redan vid 33 sen tog det några år innan min man och jag låg i fas med varandra. Så 10 år från att det sög till i magen att jag vill ha en baby nu, kommer ihåg det från en dag till den nästa, babyfewer. Tills hon slutligen låg där i min famn. Konstiga är för oss båda att den tiden kommer man inte ihåg. Är nog någon sorts självförsvarelsemekanism. Känns som hon alltid varit här <3
  • Always choklad

Hej
    Nån som har tips i väntan på besked?
    Tog HCG prov igår. Känner mig som en Zombie all min tankekraft går typ åt att koncentrera mig på att inte tänka på det och inte måla upp några förväntningar...

• Always choklad

Hej
    Tack alla för stöd och pepp.
    75 mg hade jag men var ordinerat först när jag var gravid några veckor in av svenska sjukvården. Vet att när jag gjorde ivf med Livio i Svergie gick jag bla på Trombyl kanske skiljer sig med äggdonation. Kommer ej ihåg.

• Always choklad

Hej
    Tyvärr tråkiga nyheter. Inte gravid..
    HCG visade bara 2,3
    Under 5 är man inte gravid.
    Skit och åter skit.
    Har möte inbokat med kliniken om nästa steg.
    På ett sätt känns det hemskare nu när man vet vad resultat kan bli att det faktiskt kan funka.
    Försöker tänka bort de tankar så gott de går och bara se det som att det inte vart tänkt att bli ett barn..
    Måste få ned mitt immunförsvar så det inte stöter bort blastocysten. Det som varit mitt största problem få det fastna.. Tills dess att äggreserven även blev låg.

Usch nu sitter man bara och väntar på att det ska börja droppa.. full med hormoner..
    Och på jobbresa och representation inte kul läge alls. Helst vill jag bara ligga under en filt ett par dar och tycka synd om mig själv lite. Går ju inte med småbarn jag vet men.. Å andra sidan kanske bra att fokusera på något annat.. Skönt och skriva av sig för andra i liknande situation. Tack och lov att dessa forum finns.
    Hindrat mig många gånger från att bli helt knäpp. Progesteronet är ingen lek tror det är det som gör mig till ett darrande asplöv super känslig och emotionell. Lätt och förväxla med att vara gravid. Mörka vårtgårdar styva bröstvårtor, mörka blygdläppar eller så är det kortisonet. Bubblat i magen hela tiden och den har putsat sen insättningen. Jobbigt när ens magkänsla har så fel.. Känner mig grundlurad. Lite förhoppning hade man i alla fall. 

• Always choklad

Hej igen forumet
    Har haft nytt samtal med kliniken och ser ut som om vi är redo igen slutet Mars början April. De gav mig alternativet och köra igång på nytt på en gång men jag ville vänta en mens emellan emotionellt och fysiskt
    . Det är 50% - 60% chans varje gång för mig vad de bedömmer med donerade ägg, de kan inte säga varför det inte funkade nu. Alla prover såg bra ut. Finns kvar i frysen så blir och ladda om emotionellt och se ljust på framtiden. 

• Always choklad
    blomma79 skrev 2025-02-18 17:45:28 följande:

Hur stor chans har man egentligen om man gör 2 äggdonarionsförsök? Kommer nog bara hinna max 2 ? då jag fyller 45 i september , ska göra i Danmark 

Hej jag kan tipsa om Instituto Bernabeu i Spanien och Italien. De har även garanti program dvs om det inte lyckas så får man tillbaka majoriteten av pengarna. Förutsatt att man kvalar in på deras kriterier. Vi tänkte oss först Olga i Ryssland men då kom kriget..Så vi landade istället hos dem. Professionella och rätt så snabba att svara på mejl. Bra bemötande. 
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-03-10 20:35:35 följande:

Herregud vad jobbigt det var att vänta på resultatet idag, först på eftermiddagen fick vi veta att det blev 3 blastocyster i frysen.    

Det blev en femdagars 3BB, en sexdagars 6AA och en sexdagars 4BC.  Jag fattar det som att två är ok kvalitet, men inte topp. Och att en är sådär. Så nu har man något nytt att oroa sig över? 

Men skönt iallafall att komma till transfer-stadiet (förhoppningsvis)!

Hej
    Grattis goda chanser låter det som <3
    Jag..främst min man fokuserade mycket på kvaliten på embryona först. Tänkte det är helt kört om det inte är AA. Vår första insättning var AA topp embryo. Vår andra insättning var inte lika bra tror AB men det var det som tog sig och hon är idag på dagen 1år och 7 månader gammal. Nu är vi inne på syskonförsök. 1a embryot tog sig inte alls. Väntar på att få köra igång försök 2. De sätter inte in något i frysen som de inte tror kan utvecklas till ett barn i slutändan. Försök släppa googla det inte. Fokusera på må bra om det går istället och inte stressa över det som man ej kan påverka i slutändan. Lättare sagt en gjort men det. Önskar dig all lycka till. När har du transfer?
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-03-10 20:35:35 följande:

Herregud vad jobbigt det var att vänta på resultatet idag, först på eftermiddagen fick vi veta att det blev 3 blastocyster i frysen.    

Det blev en femdagars 3BB, en sexdagars 6AA och en sexdagars 4BC.  Jag fattar det som att två är ok kvalitet, men inte topp. Och att en är sådär. Så nu har man något nytt att oroa sig över? 

Men skönt iallafall att komma till transfer-stadiet (förhoppningsvis)!

Hej
    Grattis goda chanser låter det som <3
    Jag..främst min man fokuserade mycket på kvaliten på embryona först. Tänkte det är helt kört om det inte är AA. Vår första insättning var AA topp embryo. Vår andra insättning var inte lika bra tror AB men det var det som tog sig och hon är idag på dagen 1år och 7 månader gammal. Nu är vi inne på syskonförsök. 1a embryot tog sig inte alls. Väntar på att få köra igång försök 2. De sätter inte in något i frysen som de inte tror kan utvecklas till ett barn i slutändan. Försök släppa googla det inte. Fokusera på må bra om det går istället och inte stressa över det som man ej kan påverka i slutändan. Lättare sagt en gjort men det. Önskar dig all lycka till. När har du transfer?
  • Always choklad
    Mathilda88 skrev 2025-03-11 20:43:16 följande:
    Håller tummarna för att ni får köra på snart igen och bättre lycka denna gången! Hjärta
    Tack ja, går och väntar på mensen så man kan beräkna nå så när i alla fall.
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-03-11 13:51:45 följande:

Tack! Har redan googlat en HEL del kan man säga? men har väl landat i att om det är ett friskt/euploid embryo så spelar graderingen mindre roll. Eftersom vi inte kan pgt testa så får man väl försöka nöja sig så och bara hålla tummarna :)

Jag hoppas det blir transfer i min nästa cykel som börjar på söndag, men får veta mer när jag har tel möte med kliniken på fredag!

Vad ledsamt att erat första inte tog sig, sådan mental press det är med allt som kan gå fel. Det är knappt att man fattar att det ens kan bli några barn gjorda i världen? håller tummarna att det går vägen för er med nästa insättning, vet du när det blir? Gör ni några ändringar jämfört med första?

Ja jag förstår googlingen jag försökte mig även på att läsa vetenskapliga artiklar på andra språk utöver engelska helt galet. Håller tummarna om besked på fredag då. 

Enda ändringen är ett tillägg av embryoglue.

Ja exact är ett lotteri känns det som ibland. En del har motsatta problem med att de blir lätt gravida och andra får kämpa hårt som vi alla här. 
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024