Äggdonation 2023/2024
Jag har testat positivt idag 🙏😭❤️
Jag har testat positivt idag 🙏😭❤️
Jag fick äntligen min mens idag och kan börja räkna ner till ultraljudet på torsdag i nästa vecka då de ska kolla slemhinnan etc Inför transfer. Tiden känns plötsligt evighetslång?
Jag hade mitt första ultraljud igår men visste redan innan att jag inte var i närheten av ägglossning då min cykel varit helt off. mensen var sen och väldigt sparsam, tempen har inte dippat under baslinjen och har haft röda spottings under flera dagar direkt efter mensen, vilket jag aldrig haft tidigare. Så himla typist att cykeln strular just nu, brukar vara väldigt regelbunden annars!
ska på nytt UL på måndag och om det inte förbättrats då rekommenderar kliniken östradiol. Förmodligen blir det alltså ingen insättning denna cykel?
Jag hade mitt andra ultraljud igår och slemhinnan hade bara växt någon millimeter och var inte i närhet av ägglossning så försöket fick avbrytas. Jag får invänta nästa mens och då köra i medicinerad cykel med östradiol tabletter, har inte fått recept ännu men gissar progynon.
Känns såå tråkigt att behöva vänta och gud vet när mensen kommer iom att ÄL inte ens är nära, är på dag 14 idag. Hade verkligen föredragit att kunna köra i naturlig cykel, verkar vara så många fördelar med det. Hade jag haft mer tid hade jag nog velat prova en naturlig till, men nu vågar jag inte chansa. Det blir ju så dyrt med alla ultraljud också?
Får man betala för alla ultraljud med , trodde det ingick i paketet för äggdonation? Vad kostar det då?
tråkigt att du får vänta igen men kommer säkert gå bra med medicinen med
Jo det ingår egentligen, men jag har inte haft möjlighet att åka till Köpenhamn för det då jag har några timmars resväg. Så jag har fått boka privata ultraljud där jag bor. Men om jag skulle betala tåg fram och tillbaka hade väl kostat nästan lika mycket?
Nu har jag haft ägglossning iallafall så väntar på mensen om ett par veckor! Ska börja med progynon dag 2 men funderade på en sak, om man får mensen på em eller sent på kvällen räknas det forfarande som dag 1 då, någon som vet?
Hej!
Läst igenom det ni skrivit då jag själv står inför valet dubbeldonation eller inget barn. Precis fyllt 46 så är för gammal för att fortsätta på nära geografiskt håll så det innebär också att man behöver väga in resor m.m. (fick i och för sig mailsvar för ett tag sedan från en klinik i Göteborg att de inte har en direkt fast övre åldersgräns men det måste väl vara fel eller?). Har gjort vanlig IVF på Sellmer men ingen av återföringarna har resulterat i positivt testresultat.
Kollat på OLGA kliniken och fått gott intryck av deras webinar osv men så är det det här med pengarna... Skönt med paketen med pengarna-tillbaka-garanti men då handlar det ju om väldigt stora summor. Väljer man kliniken i Ryssland blir det lite billigare men känns inte rätt att åka dit när världsläget är som det är och då blir det Cypern och då blir det dyrare.
Hur har ni löst den ekonomiska delen? Har ni betalat med sparpengar eller tagit lån för att finansiera? Vad är era bästa ekonomiska tips i den här processen? Hittills har jag kunnat betala med sparpengar men med IVF tömmer man ju kontot väldigt mycket snabbare än det fylls på...
OLGA erbjuder behandling fram till man fyller 51 men för min personliga del känner jag att min gräns går under detta året, kanske är det då bättre att betala det billigare alternativet och betala för en singelbehandling men inte få pengarna tillbaka om det misslyckas? Hur har ni resonerat?
Jag har högst troligt en polyp i livmodern som behöver tas bort (har återkommit, togs bort i december) och det ingår om jag väljer OLGA men innebär då ytterligare en resa. Kan göra om hysteroskopin här hemma men å andra sidan sa de på ett webinar att det oftast är bättre att göra på OLGAs klinik då det oftast är något mer som behöver behandlas när man har polyp (t.ex inflammation) och att den som utför operationen gör det med tanke på att livmodern förbereds inför en graviditet medans "vanliga" gynekologer nöjer sig med att behandla patienten, dvs ta bort polypen bäst de kan.
Är inte superinsatt i vilka andra kliniker som finns som är bra, har sett lite tips här i tråden. Borde jag undersöka detta mer eller är OLGA mitt vettigaste alternativ?
Ja billigt är det sannerligen inte, vi har precis satt igång med äggdonation så har kunnat betala med sparpengar, inte gjort någon ivf innan. Jag fyller 45 inom kort och vi har sagt att vi kör bara denna omgången, sedan får det vara.
jag har ingen input på din situation tyvärr då vi inte kollat på kliniker utanför sverige och danmark, men jag kan verkligen tipsa om facebook gruppen embryo pch äggdonation - frågor, där kommer du hitta svar på väldigt många frågor. Superbra info och väldigt många som är väldigt kunniga och erfarna som skriver där.