Äggdonation 2023/2024
Och vill säga hej igen till alla här som känner igen mig sedan tidigare.
Jag var tvungen att lämna forumet efter att Sellmer så att har inte fick fortsätta vara patient där, det blev för jobbigt att läsa om andra som fick bra hjälp via äggdonation där, och jag var precis i processen att börja bli erbjuden donatorer där och så fick jag mattan ryckt under mig ..
Kände att hela världen borde bojkotta Sellmer när de behandlade en patient så dåligt som de behandlade mig.
Det var verkligen en stor kris för mig, jätte, jättejobbigt var det
Nu har jag kommit över det så menar inte att diskutera de igen, ville bara förklara en gång varför jag har tvungen att ta en paus från forumet. Det blev alldeles för jobbigt.
Nu är det 9 dagar sedan embryo transfer, första, med donerat ägg.
Plussade 7 dagar efter på testa tidigt.
Det känns helt overkligt. Inte hunnit fatta.
Måste testa flera dagar innan jag vågar tro.
Men med donerade ägg är det ju också mycket mindre risk för missfall, men klart att det kan hända.
Jag fick 5 embryo av hög kvalitet på 3 embryo garantin, då är en enorm trygghet att veta att försök till syskon finns!
Eg skulle jag vilja att något av embryona kunde få till någon som vill göra embryo donation i Stockholmsområdet, för att det vore så coolt om barnet fick ett jämnåriga helsyskon hehe. Tanken på att någon annan ensamstående mamma kunde ha ett barn som blir helsyskon till mitt barn så att de kunde leka ihop och så känns så häftig. Vet inte om man ens får göra så.
Det var bara en tanke jag fick när jag plussade, för sannolikheten är ju så liten att jag behöver 4 embryo för ett till barn..
Ja det är många tankar som snurrar när man plussar..
Men ja, jag tror nog inte på det än riktigt. För bra för att vara sant.
Jag hade världens äventyr på Cypern förresten, då jag tog in kattungar som låg på trottoaren mitt i stan. Matade med nappflaska hela natten. Tog till cat rescue. 1 dog, men 2 överlever. Lärde känna en svensk ung tjej där vid fb grupp för katter på Cypern och vi satt uppe den natten tillsammans och försökte hålla de små liven vid liv.