Inlägg från: Anonym (Daisy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Daisy)

Äggdonation 2023/2024

Är på RD 5 idag, negativt tidigt test och noll symptom, är i princip säker på att det inte fäst denna gången heller. det var ett helt kläckt embryo (6AA) så det borde fäst ganska direkt om det tagit sig, så kan tyvärr inte räkna med några extra dagar för kläckning? Jag vet att många tycker att det är tidigt fortfarande dag 5 men jag har varit gravid så många gånger att jag vet när jag brukar märka av det på temp, puls etc. Känns såå deppigt! Men ska ttesta imorgon också, mirakel kan ju hända?

• Anonym (Daisy)
    Asfaltsblomma skrev 2025-06-16 08:00:24 följande:

Håller tummarna för dig Daisy <3

Tack , har fortfarande negativt idag på RD7 på tidigt test så har tyvärr räknat ut mig. Är väldigt glad att jag testat för sedan igår har jag verkligen alla gravidsymptom och mår pyton, så hade jag inte testat hade jag 100% trott att jag var gravid och fått en riktig kalldusch sedan.  Känns så segt att behöva fortsätta m cyclogest i en vecka till, har fått sådan hemsk yrsel denna gången, säkert för att jag tar så hög dos.

Vi har redan bestämt oss för att köra på med vår sista insättning så snart som möjligt, i direkt kommande cykel om det går. Men vi har bara kvar ett sexdagars 4BC så oddsen känns ju minimala nu?

Hur ser det ut för dig inför insättning, har du haft något mer UL för att kolla slemhinnan? Det tycker jag alltid är så nervöst!
  • Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-06-11 13:41:07 följande:
    Vi har ultraljud på måndag.
    Åh hoppas så allt ser bra ut <3
    Hur har det gått på ultraljudet?
  • Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-06-16 21:56:53 följande:
    Hej
    Var på ultraljud idag. Har inte haft tid å reflektera eller tillåtit mig själv heller att tänka på det innan så kvarten i bilen på vägen dit bröt jag ihop totalt så var helt förstörd när jag kom till min bokning. De blev så oroliga för mig på lokala kliniken. Det var en liten filur där inne faktiskt mini mini med ett hjärta som slog. Så tidigt 6v 4 dar min läkare här tyckte vi kunde väntat en vecka till för och se något. Är bara drygt 5mm nu. Men ja fantastiskt än om det ftf är svårt och ta in är en liten liten där inne. Känner nu även hur det nedan naveln börjar bukta lite. Men de säger att vissa visar mer grav 2. Sen är jag några kilo tyngre även sen sist kanske hjälper till. 
    Åh vad skönt att det såg bra ut, då vågar man verkligen säga grattis!!

fortfarande negativt här, jag ska ta blodprov idag men det är bara för att kunna sluta med medicinen tidigare. Jag har unde åren tagit hundratals stickor och test hemma efter 9 graviditeter varav ett utomkveds och flera misstänkta utomkveds (där jag samtidigt följt med blodprov) och för mig har hemtesten alltid varit 100% korrekta, så tyvärr har jag ingen anledning att inte lita på svaret :( 
  • Anonym (Daisy)

Mitt blodprov var som väntat negativt, tog även progesteron som låg på 93 nmol/l vilket känns för högt. Så svårt att veta hur man ska hamna rätt med progesteronet då jag hade 70 första insättningen och 30 andra, båda med 800 cyclogest per dag. fick denna gången öka till 1600 cyclogest efter transfer och landade då på 93 dag 8.

Vi har bara ett embryo kvar och vi gör bara detta försöket så känns hopplöst nu tyvärr, sista embryot är en dag 6 4BC så oddsen är ju inte så goda redan där. 

• Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-06-18 15:35:53 följande:
    Tråkigt att höra. Håller tummarna för nästa försök. Tror inte man ska stirra sig blind på kvaliten siffrorna de fryser inget som de ej tror på.
    Får se hur länge jag hänger här beroende på hur det går nu. Så kanske inte kan följa ditt nästa steg.
    Kommer nog åka över kanske snart i något gravidforum istället. Lycka till alla. 
    Tack det har du rätt i, får försöka komma ihåg att den klarade sig ända till frysen trots allt. 

lycka till själv! :)
  • Anonym (Daisy)
    Asfaltsblomma skrev 2025-06-13 19:28:07 följande:

Hejsan!

Jag heter Sabina, är 45 år och ska göra en insättning på Norra Cypern den 22 juni. Äggdonator + egna spermier.

Jag skulle gärna vilja följas åt om fler är på gång just nu. Jag startade en egen grupp för Äggonation utomlands -2025 men det kanske är bäst att hålla sig i den mest aktiva gruppen.

Jag har en viktig fråga. Idag insåg jag att jag missade min morgondos av Progynon 2 mg. Jag brukar ta den kl.09, men tog den alltså inte förrän 18:45. 

Igår tog jag min kvällsdos kl.23. Hur illa kan detta vara? Någon annan som vet?

Ni som äter progynon, delar ni upp doserna över dagen eller tar ni en morgon och kväll? Skulle vara hemskt tacksam för svar på denna fråga :) 

Jag är på cd8, och cd6 hade jag bra viloläge på folliklarna och en hinna på 5,15 mm, svagt treskiktad

Hur gick det med insättningen?
  • Anonym (Daisy)
    LMSM skrev 2025-06-25 10:41:06 följande:

Nu är äggplocket gjort. 

19 ägg 16 mogna 12 befruktade. Bara att vänta tills dag fem. Känns inte riktigt som när det var mina egna ägg men såklart fortfarande en sjuk oro om jag tänker på att det kan gå fel. Blir det ingenting nu vet jag inte vad vi gör. Hur många befruktade ägg har ni haft? 

Åh jag tyckte väntan på att få veta hur många embryon det blev var jobbigast i hela processen. För oss fick de ut sju ägg, fem blev befruktade, tre blev sedan blastocyster varav en på dag 5 och två på dag 6.

Der är ju väldigt goda odds med hela 12 befruktade!
  • Anonym (Daisy)
    Asfaltsblomma skrev 2025-06-27 18:45:34 följande:

Hejsan!

Tack Daisy, Insättningen gick bra i måndags! <3

Jag har t.o.m testat svagt pos idag 4 dpt. Vågar knappt tro på detta, försöker tänka positivt, men är så rädd för att streck ska bli svagare och symptom försvinna. Just nu känner jag mkt symptom, mest tröttheten, men ävig lite rapig, mer kissig, o mkt molvärk i svank/mage men tar ju mkt Progesteron oxå.

Jag förde ju över 2 st (5aa + 4aa) så det är spännande att se om det är 1 eller 2. Så länge det är nån så är jag överlycklig.

Tror ni att man påverkar graviditeten negativt om man är skeptisk/negativ/orolig? 

Grattis! Med ett så tydligt streck på ett babyplan dag 4 är det nog inte omöjligt att båda har fäst, spännande! :)
  • Anonym (Daisy)
    LMSM skrev 2025-06-30 11:21:51 följande:

I lördags dag fem fick vi veta att vi hade 5 stycken hatching blastocyst som skickades på testing. Så 5 av 12 befruktade som ser ut att vara av väldigt bra kvalitet då de börjat komma ur sitt skal dag fem. 

Jag känner mig inte lika glad som jag vet att jag hade gjort om det varit mina egna ägg som blivit blastocuyster vilket oroar mig. Hur har ni ni känt? Vi känner oss väldigt väldigt lättade dock då vi haft extrem ångest över hur vi ska göra om det inte skulle gå nu men jag har svårt att ta in det ändå. Har ni upplevt liknande?

Jag tror att det kan bero på att det är en rätt onaturlig process och jag själv inte alltid har varit delaktig den här gången. Alla andra gånger så har vi ju tillsammans tagit alla miljoner sprutor och åkt på kontroller och äggplock men den här gången har jag iten gjort någonting förutom att titta på. 

Ja det är ju lite speciellt att man inte är så involverad i början, men det blir ju annorlunda längre fram i processen. När våra embryon var klara kändes det som att det bara skulle vara för oss att åka dit och hämta hem en graviditet. Men efter att ha gjort fem ultraljud för att mäta slemhinnan, två misslyckade transfers, ett avbrutet försök, medicinering i flera månader i streck, oräkneliga graviditetstest, åkt fram och tillbaka till kliniken, lyckats få ledigt från jobb för alla besök utan att avslöja varför, flertalet blodprov för att mäta hcg och progesteron etc så känns det som att äggdonatorns bidrag varit väldigt kortvarigt i jämförelse (utan att förringa detta såklart!). Det känns definitivt som ?mina? embryon som jag har kämpat för.

Mitt råd är att inte känna efter så mycket i detta skedet då mycket förändras under processens gång. Grattis till de fem fina embryona, som ju inte skulle finnas utan dig!

• Anonym (Daisy)

Var på ultraljud igår och det såg fint ut så insättning blir nu på måndag den 14e. Väldigt glad att jag hann få till ultraljudet nu innan klinikerna här hemma stänger för semester. 

Det blir sista transfern för oss så det känns nervöst. Ändringarna sedan tidigare transfers är att jag inte ska ta prednisolon denna gången och att de lagt till prolutex samtidigt som jag börjar med cyclogest. Är väl tveksamt om det gör någon skillnad men skönt med någon förändring iallafall. 

• Anonym (Daisy)

Min tredje insättning misslyckades tyvött,  vi har sagt att vi kör en sista omgång så väntar på att matchas med ny donator nu. Jag ska göra en hysteroskopi också med prov för kronisk endometrit vilket kliniken har rekommendat.

• Anonym (Daisy)
    Lilcec skrev 2025-08-16 14:52:18 följande:

Hej! Hoppas alla haft en bra sommar 😊 Jag har en planerad insättning 25 augusti, mitt första försök. Är väldigt nervös. 😬 Var på ul i tisdags och min slemhinna var 9 mm och treskiktad så den delen såg bra ut. 

Jag läste igenom hela tråden från början till slut innan jag påbörjade min resa för att bli mamma genom äggdonation. Är tacksam för allt jag lärt mig genom att läsa allt som du som skrivit delat här inne. 🙏🏻 Jag känner mig väldigt väl förberedd tack vare det. 

Håller tummarna för att det går bra för alla, både du som plussat och du som är under behandling. 🤗

lycka till inför insättningen, det är extra nervöst första gången! Vilken klinik går du på?
  • Anonym (Daisy)
    Lilcec skrev 2025-08-20 18:05:20 följande:
    Tack snälla! 🙏🏻 jag går på AVA clinic Riga, vilken klinik går du på? 
    Jag går på Vitanova i köpenhamn, har gjort tre misslyckade insättningar och väntar nu på att matchas med ny donator.
  • Anonym (Daisy)

Här kommer en liten uppdatering från mig. Vår tredje och sista insättning i juli tog sig ju inte och vi bestämde oss för en ny runda med ny donator. Matchades i slutet  av augusti och har nu fem nya blastocyster i frysen, en 4AA en 5AA och tre 4BB. Jag gjorde en hysteroskopi i augusti och har ätit antibiotika för kronisk endometrit därefter så hoppas att det ska göra skillnad. Insättning bör bli i början av oktober.

• Anonym (Daisy)
    Livshopp2025 skrev 2025-10-02 00:44:06 följande:

Hej!

Beslutade mig för att jag inte kan åka till Ryssland som världen ser ut nu utan kommer åka till Olgas klinik på Cypern i december för hysteroskopi.
    Är det någon av er som har tips på bra och helst billigt boende där?

Sen undrar jag hur ni löst det med medicinerna, har ni beställt online utomlands eller fått översatt till svenskt recept och köpt här? Har fått (köpt) hjälp av gynekologen med första receptet inför nedreglering men kanske är det mer ekonomiskt att köpa online?
    Bor i Göteborg, har ni tips på var ni fått bra hjälp med blodprover och allt annat som ska fixas med? Den gynekolog jag gick hos förut finns inte kvar, gick till Gynrama nu senaste besöket.

Övriga tips och bra saker att tänka på?

Är under nedreglering nu, dags för andra sprutan Zoladex snart. 

Jag har gått på Vasakliniken, hos Sara Nejdet. Hon har nu startat en egen klinik i Nya Hovås som verkar toppen, Jag fick alltid recept utskrivet av henne utan problem. Skandnaviska gynekologi och fertilitetsklinikem tror jag hennes nya ställe heter. Men det finns kanske någon annan på Vasakliniken också. 

På göteborgs IVF klinik gör de också olika blodprov, de verkar göra det mesta Även översättning sv recept. De är verkligen underbara på den kliniken, så fint bemötande. Jag gjorde hystereskopi där och fick ett väldigt bra intryck av läkaren Johanna, enda nackdelen med dem är att det är svårt med til för UL då de prioriterar sina egna IVF-patienter. 

Man kan beställa alla mediciner online på Serpha om man har recept redan, supersmiidigt med snabb leverans.Man kan dock inte betala med kort utan det går genom Paypal, vilket är litre meckigt. leveranskostnaden är ca 600 kr så blir lite dyrare än att hämta ut på apotek..

• Anonym (Daisy)
    Livshopp2025 skrev 2025-10-02 12:17:04 följande:

Tack snälla Daisy och Always choklad för era svar och tips!

Jag hörde om Sara på Vasakliniken så försökte boka hos henne i somras men det fanns ingen tid, gick till en annan på samma klinik (hon verkade väldigt noga och duktig men dessvärre inte så trevlig 🙈). När jag sedan skulle göra nästa ultraljud i slutet av sommaren sa de att deras gynekologer slutat (?) så det fanns inga tider hos någon där. Bokade då tid för ultraljud på Gynrama och fick fint bemötande så kanske kan jag fortsätta där. Men ska absolut kolla upp Sara Nejdets klinik! 

Göteborgs IVF har jag gått hos tidigare under utredning inför IVF. Gjorde även hysteroskopi hos Johanna. Har väldigt bra intryck av dem men jag var på gränsen att vara för gammal för dem förra året så de hjälpte mig lite på undantag. Så tror inte att de tar emot mig nu men kanske.

Tror inte jag kan köpa medicinerna och samla ihop till högkostnadsskydd (=blir snordyrt), gynekologen senast sa att hon inte kunde skriva ut till mig inom förmånen. Tror antingen det var pga att det är utländskt recept eller pga min ålder (46) som är över IVF-gräns i Sverige?

Jag är 45 så är nog inte åldern utan att det är utländskt recept. Gynrama skriver recept för 500 kr, dock går inte alla mediciner på högkostnadsskyddet oavsett (tex prolutex ingår inte). 
  • Anonym (Daisy)
    Livshopp2025 skrev 2025-10-02 12:57:58 följande:
    Ja det kan nog vara så! De hjälpte mig med mitt förra recept, när jag skulle köpa på apoteket blev hon i kassan fundersam över varför det inte var inlagt som förmån (så jag hade väl chansen där antar jag att luras och få det billigare/samla till högkostnadsskydd) så jag fick säga att det stämde och skulle vara så. Så just den medicinen, Zoladex, ingår.
    Nu har jag ju en lista på fler mediciner, vet du om de tar 500:- totalt för det eller per medicin?

Vet tyvärr inte det då jag har bara behövde en. Tycker det är lite snålt att det inte ingår i besökskostnaden då det tog max 2 minuter att förskriva och särskilt då hela besöket i sig tog 15 minuter. Det blir ju 6000 kr i timpeng för dom, helt orimligt men det finns ju knappt några att privata gyn att mellan så de kan väl ta vad de vill?

• Anonym (Daisy)

Vi gjorde vår 4e transfer (nu med ny donator) den 30 sep och plussade på sticka igår på RD 4, äntligen!! Visste redan på RD 3 att det tagit sig då det kändes så oerhört tydligt i kroppen, men det var först idag när jag fick ?gravid? på digitalt som sambon vågade tro på det. 

Har haft en tydlig stegring på test mellan idag och igår så än så länge känns det positivt, hoppas nu bara den stannar kvar? Min 10:e graviditet så hoppas det blir 10:e gången gillt!

• Anonym (Daisy)
    LMSM skrev 2025-10-06 10:05:01 följande:
    Grattis!!! :) vi är så nära i tiden! bara ngn vecka mellan oss :) så roligt! 

Wow 10 graviditeter ! Har alla avslutats? Så otroligt kämpigt :( 
    Tack! Ja 9 naturliga graviditeter tidigare som alla blivit missfall, första plusset nu med äggdonation så det känns hoppfullt att ha gjort något annorlunda denna gången :)
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024