Livshopp2025 skrev 2025-10-02 00:44:06 följande:
Hej!
Beslutade mig för att jag inte kan åka till Ryssland som världen ser ut nu utan kommer åka till Olgas klinik på Cypern i december för hysteroskopi.
Är det någon av er som har tips på bra och helst billigt boende där?
Sen undrar jag hur ni löst det med medicinerna, har ni beställt online utomlands eller fått översatt till svenskt recept och köpt här? Har fått (köpt) hjälp av gynekologen med första receptet inför nedreglering men kanske är det mer ekonomiskt att köpa online?
Bor i Göteborg, har ni tips på var ni fått bra hjälp med blodprover och allt annat som ska fixas med? Den gynekolog jag gick hos förut finns inte kvar, gick till Gynrama nu senaste besöket.
Övriga tips och bra saker att tänka på?
Är under nedreglering nu, dags för andra sprutan Zoladex snart.
Jag har gått på Vasakliniken, hos Sara Nejdet. Hon har nu startat en egen klinik i Nya Hovås som verkar toppen, Jag fick alltid recept utskrivet av henne utan problem. Skandnaviska gynekologi och fertilitetsklinikem tror jag hennes nya ställe heter. Men det finns kanske någon annan på Vasakliniken också.
På göteborgs IVF klinik gör de också olika blodprov, de verkar göra det mesta Även översättning sv recept. De är verkligen underbara på den kliniken, så fint bemötande. Jag gjorde hystereskopi där och fick ett väldigt bra intryck av läkaren Johanna, enda nackdelen med dem är att det är svårt med til för UL då de prioriterar sina egna IVF-patienter.
Man kan beställa alla mediciner online på Serpha om man har recept redan, supersmiidigt med snabb leverans.Man kan dock inte betala med kort utan det går genom Paypal, vilket är litre meckigt. leveranskostnaden är ca 600 kr så blir lite dyrare än att hämta ut på apotek..