Inlägg från: Anonym (Daisy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Daisy)

Äggdonation 2023/2024

Var på ultraljud igår och det såg fint ut så insättning blir nu på måndag den 14e. Väldigt glad att jag hann få till ultraljudet nu innan klinikerna här hemma stänger för semester. 

Det blir sista transfern för oss så det känns nervöst. Ändringarna sedan tidigare transfers är att jag inte ska ta prednisolon denna gången och att de lagt till prolutex samtidigt som jag börjar med cyclogest. Är väl tveksamt om det gör någon skillnad men skönt med någon förändring iallafall. 

• Anonym (Daisy)

Min tredje insättning misslyckades tyvött,  vi har sagt att vi kör en sista omgång så väntar på att matchas med ny donator nu. Jag ska göra en hysteroskopi också med prov för kronisk endometrit vilket kliniken har rekommendat.

• Anonym (Daisy)
    Lilcec skrev 2025-08-16 14:52:18 följande:

Hej! Hoppas alla haft en bra sommar 😊 Jag har en planerad insättning 25 augusti, mitt första försök. Är väldigt nervös. 😬 Var på ul i tisdags och min slemhinna var 9 mm och treskiktad så den delen såg bra ut. 

Jag läste igenom hela tråden från början till slut innan jag påbörjade min resa för att bli mamma genom äggdonation. Är tacksam för allt jag lärt mig genom att läsa allt som du som skrivit delat här inne. 🙏🏻 Jag känner mig väldigt väl förberedd tack vare det. 

Håller tummarna för att det går bra för alla, både du som plussat och du som är under behandling. 🤗

lycka till inför insättningen, det är extra nervöst första gången! Vilken klinik går du på?
  • Anonym (Daisy)
    Lilcec skrev 2025-08-20 18:05:20 följande:
    Tack snälla! 🙏🏻 jag går på AVA clinic Riga, vilken klinik går du på? 
    Jag går på Vitanova i köpenhamn, har gjort tre misslyckade insättningar och väntar nu på att matchas med ny donator.
  • Anonym (Daisy)

Här kommer en liten uppdatering från mig. Vår tredje och sista insättning i juli tog sig ju inte och vi bestämde oss för en ny runda med ny donator. Matchades i slutet  av augusti och har nu fem nya blastocyster i frysen, en 4AA en 5AA och tre 4BB. Jag gjorde en hysteroskopi i augusti och har ätit antibiotika för kronisk endometrit därefter så hoppas att det ska göra skillnad. Insättning bör bli i början av oktober.

• Anonym (Daisy)
    Livshopp2025 skrev 2025-10-02 00:44:06 följande:

Hej!

Beslutade mig för att jag inte kan åka till Ryssland som världen ser ut nu utan kommer åka till Olgas klinik på Cypern i december för hysteroskopi.
    Är det någon av er som har tips på bra och helst billigt boende där?

Sen undrar jag hur ni löst det med medicinerna, har ni beställt online utomlands eller fått översatt till svenskt recept och köpt här? Har fått (köpt) hjälp av gynekologen med första receptet inför nedreglering men kanske är det mer ekonomiskt att köpa online?
    Bor i Göteborg, har ni tips på var ni fått bra hjälp med blodprover och allt annat som ska fixas med? Den gynekolog jag gick hos förut finns inte kvar, gick till Gynrama nu senaste besöket.

Övriga tips och bra saker att tänka på?

Är under nedreglering nu, dags för andra sprutan Zoladex snart. 

Jag har gått på Vasakliniken, hos Sara Nejdet. Hon har nu startat en egen klinik i Nya Hovås som verkar toppen, Jag fick alltid recept utskrivet av henne utan problem. Skandnaviska gynekologi och fertilitetsklinikem tror jag hennes nya ställe heter. Men det finns kanske någon annan på Vasakliniken också. 

På göteborgs IVF klinik gör de också olika blodprov, de verkar göra det mesta Även översättning sv recept. De är verkligen underbara på den kliniken, så fint bemötande. Jag gjorde hystereskopi där och fick ett väldigt bra intryck av läkaren Johanna, enda nackdelen med dem är att det är svårt med til för UL då de prioriterar sina egna IVF-patienter. 

Man kan beställa alla mediciner online på Serpha om man har recept redan, supersmiidigt med snabb leverans.Man kan dock inte betala med kort utan det går genom Paypal, vilket är litre meckigt. leveranskostnaden är ca 600 kr så blir lite dyrare än att hämta ut på apotek..

• Anonym (Daisy)
    Livshopp2025 skrev 2025-10-02 12:17:04 följande:

Tack snälla Daisy och Always choklad för era svar och tips!

Jag hörde om Sara på Vasakliniken så försökte boka hos henne i somras men det fanns ingen tid, gick till en annan på samma klinik (hon verkade väldigt noga och duktig men dessvärre inte så trevlig 🙈). När jag sedan skulle göra nästa ultraljud i slutet av sommaren sa de att deras gynekologer slutat (?) så det fanns inga tider hos någon där. Bokade då tid för ultraljud på Gynrama och fick fint bemötande så kanske kan jag fortsätta där. Men ska absolut kolla upp Sara Nejdets klinik! 

Göteborgs IVF har jag gått hos tidigare under utredning inför IVF. Gjorde även hysteroskopi hos Johanna. Har väldigt bra intryck av dem men jag var på gränsen att vara för gammal för dem förra året så de hjälpte mig lite på undantag. Så tror inte att de tar emot mig nu men kanske.

Tror inte jag kan köpa medicinerna och samla ihop till högkostnadsskydd (=blir snordyrt), gynekologen senast sa att hon inte kunde skriva ut till mig inom förmånen. Tror antingen det var pga att det är utländskt recept eller pga min ålder (46) som är över IVF-gräns i Sverige?

Jag är 45 så är nog inte åldern utan att det är utländskt recept. Gynrama skriver recept för 500 kr, dock går inte alla mediciner på högkostnadsskyddet oavsett (tex prolutex ingår inte). 
  • Anonym (Daisy)
    Livshopp2025 skrev 2025-10-02 12:57:58 följande:
    Ja det kan nog vara så! De hjälpte mig med mitt förra recept, när jag skulle köpa på apoteket blev hon i kassan fundersam över varför det inte var inlagt som förmån (så jag hade väl chansen där antar jag att luras och få det billigare/samla till högkostnadsskydd) så jag fick säga att det stämde och skulle vara så. Så just den medicinen, Zoladex, ingår.
    Nu har jag ju en lista på fler mediciner, vet du om de tar 500:- totalt för det eller per medicin?

Vet tyvärr inte det då jag har bara behövde en. Tycker det är lite snålt att det inte ingår i besökskostnaden då det tog max 2 minuter att förskriva och särskilt då hela besöket i sig tog 15 minuter. Det blir ju 6000 kr i timpeng för dom, helt orimligt men det finns ju knappt några att privata gyn att mellan så de kan väl ta vad de vill?

• Anonym (Daisy)

Vi gjorde vår 4e transfer (nu med ny donator) den 30 sep och plussade på sticka igår på RD 4, äntligen!! Visste redan på RD 3 att det tagit sig då det kändes så oerhört tydligt i kroppen, men det var först idag när jag fick ?gravid? på digitalt som sambon vågade tro på det. 

Har haft en tydlig stegring på test mellan idag och igår så än så länge känns det positivt, hoppas nu bara den stannar kvar? Min 10:e graviditet så hoppas det blir 10:e gången gillt!

• Anonym (Daisy)
    LMSM skrev 2025-10-06 10:05:01 följande:
    Grattis!!! :) vi är så nära i tiden! bara ngn vecka mellan oss :) så roligt! 

Wow 10 graviditeter ! Har alla avslutats? Så otroligt kämpigt :( 
    Tack! Ja 9 naturliga graviditeter tidigare som alla blivit missfall, första plusset nu med äggdonation så det känns hoppfullt att ha gjort något annorlunda denna gången :)
  • Anonym (Daisy)
    Björkenli skrev 2025-10-08 18:27:48 följande:

Daisy!!

Va underbart!!!
    Grattis!!!!
    Efter 9 missfall så hoppas jag av hela mitt hjärta att ni får behålla det här barnet!! 
    Mycket mindre risk med missfall efter ÄD förstås också. 

Va härligt!!:))))

Tack!! Vi är superglada, än så länge ser det toppen ut! 🙏 VUL inbokat i slutet av oktober så det ska bli väldigt spännande.
  • Anonym (Daisy)

Mitt hcg har inte stigit som det ska och har idag börjat blöda klarrött med mensvärk och ont i ländryggen. Kliniken har sagt att jag kan sluta med medicinen om det fortsätter blöda. man trodde ju att det skulle bli annorlunda med donerade ägg men detta missfallet har varit precis som alla andra gånger,  att det slutar utvecklas runt vecka 6-7 . Känns fruktansvärt bittert men samtidigt självklart, varför skulle det funka denna gången liksom? Får se om vi orkar köra en omgång till, även om det känns meningslöst i nuläget.

• Anonym (Daisy)

Min blödning i torsdags slutade efter ett par timmar, har bara haft lite bruna flytningar efter det. Men min temp och vilopuls har gått ner och och jag
    känner att jag inte är gravid. Jag ska ta ett nytt hcg imorgon så fortsätter med medicinen till dess för att sambon ville det, även om jag egentligen redan är säker. Min rädsla är att hålla kvar en dålig graviditet med medicinen och dra ut på det i onödan.

• Anonym (Daisy)
    WaterAnimal skrev 2025-10-27 17:21:38 följande:

Dagen innan den stora dagen. 
    Det har som varit en bergådalbana under ruvar tiden. Idag är det  RD13. Det som talar för att det kan blir ett plus är att brösten ömmar och det gjorde dem inte när jag fick ett minus. Det som talar emot är att medicinen är en jävel på att luras och att det ju rent statistiskt bara är 45% chans att lyckas. Tankar som "varför skulle jag lyckas på första" .. när inget annat varit "lätt"... Snurrar.

Jag loopar tillbaka till att för första gången någonsin har vi något i frysen. Fallet är inte så djupt.. men åh. Det borde så underbart om det ville gå vägen och stanna. Tänk att kunna berätta till Jul. 

Låt det bli vår tur ❤️

Lycka till idag! Jag tycker alltid man kan känna väldigt tydligt om det tagit sig eller inte, starkt att orka vänta med att testa :)
  • Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-10-28 02:01:15 följande:
    Hej har du fått några definitiva besked ännu?
    Jag lider verkligen med dig det är tungt speciellt och sväva emellan att hoppas och inte. Hoppas du kan finna styrka i denna grupp. Det går att lyckas tillslut med hjälp av äggdonation. V25+4 nu är jag i nu andra barnet. 1a donationen tog sig ej. Andra blev ett barn. Tredje tog sig ej 4e blev en graviditet som klarat sig mer än halvvägs nu. Har en kvar även i frysen. Otaliga IVF ligger innan bakom. 
    Nej det är fortfarande oklart, har inte haft någon mer blödning och tog ett nytt hcg igår som stigit från 5700 till 15100 på fem dagar, så en långsam ökning men som skulle kunna vara inom det lägsta spannet sv normal. hade väldigt mycket sympyom igår också med illamående m.m. Har VUL inbokat imorgon så då får jag väl veta förhoppningsvis. 
  • Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-10-28 02:01:15 följande:
    Hej har du fått några definitiva besked ännu?
    Jag lider verkligen med dig det är tungt speciellt och sväva emellan att hoppas och inte. Hoppas du kan finna styrka i denna grupp. Det går att lyckas tillslut med hjälp av äggdonation. V25+4 nu är jag i nu andra barnet. 1a donationen tog sig ej. Andra blev ett barn. Tredje tog sig ej 4e blev en graviditet som klarat sig mer än halvvägs nu. Har en kvar även i frysen. Otaliga IVF ligger innan bakom. 
    Grattis!!

Glada nyheter här också! Var på VUL idag i v 6+6 och var i chock när vi fick se ett tickande hjärta och en graviditet som såg normal ut, mätte till vecka 6+5. Var så säker på att det avstannat. Är såklart jätteglad men kan inte riktigt ta in det och vågar inte lita på det efter både långsam hcg-ökning och blödning i förra veckan.

• Anonym (Daisy)
    WaterAnimal skrev 2025-10-29 10:00:00 följande:

Daisy!!!!
    Vad glad jag blir!! Jag tolkade det som att du trodde det var kört, där av mitt tidigare meddelande. För ett år sedan hade jag dessutom liknande blödning och stegringen och var då allt för snabb med att tänka att du var i samma situation.

Så underbart! Håller alla tummar! Jag är två veckor efter dig 4+5 enligt IVF matte. Får se om två veckor-ish på tidigt UL om det stämmer. 

Nej men jag VAR helt säker på att det inte skulle vara normalt, övervägde tom att avsluta medicineringen. Men de senaste dagarna har hcg gått upp en del och fått mycket symptom så då blev jag mer osäker. Men är väldigt försiktigt positiv i nuläget. 

tack!! :)
  • Anonym (Daisy)
    LMSM skrev 2025-10-30 09:55:41 följande:

Jag har precis varit på vårat första tidiga ultraljud och fick se ett perfekt tickande hjärta. Var så nervös att jag började gråta innan men nu har vi fått försäkrat att den mest kritiska tiden är över och jag ska försöka njuta varje sekund. 
    Enligt ivf datum är jag i vecka 7+6 och enligt storlek på embryot V 8+2 :D 

Åh vad härligt, grattis!! 
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024