Inlägg från: Anonym (Daisy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Daisy)

Äggdonation 2023/2024

Björkenli skrev 2025-10-08 18:27:48 följande:

Daisy!!

Va underbart!!!
    Grattis!!!!
    Efter 9 missfall så hoppas jag av hela mitt hjärta att ni får behålla det här barnet!! 
    Mycket mindre risk med missfall efter ÄD förstås också. 

Va härligt!!:))))

Tack!! Vi är superglada, än så länge ser det toppen ut! 🙏 VUL inbokat i slutet av oktober så det ska bli väldigt spännande.
  • Anonym (Daisy)

Mitt hcg har inte stigit som det ska och har idag börjat blöda klarrött med mensvärk och ont i ländryggen. Kliniken har sagt att jag kan sluta med medicinen om det fortsätter blöda. man trodde ju att det skulle bli annorlunda med donerade ägg men detta missfallet har varit precis som alla andra gånger,  att det slutar utvecklas runt vecka 6-7 . Känns fruktansvärt bittert men samtidigt självklart, varför skulle det funka denna gången liksom? Får se om vi orkar köra en omgång till, även om det känns meningslöst i nuläget.

• Anonym (Daisy)

Min blödning i torsdags slutade efter ett par timmar, har bara haft lite bruna flytningar efter det. Men min temp och vilopuls har gått ner och och jag
    känner att jag inte är gravid. Jag ska ta ett nytt hcg imorgon så fortsätter med medicinen till dess för att sambon ville det, även om jag egentligen redan är säker. Min rädsla är att hålla kvar en dålig graviditet med medicinen och dra ut på det i onödan.

• Anonym (Daisy)
    WaterAnimal skrev 2025-10-27 17:21:38 följande:

Dagen innan den stora dagen. 
    Det har som varit en bergådalbana under ruvar tiden. Idag är det  RD13. Det som talar för att det kan blir ett plus är att brösten ömmar och det gjorde dem inte när jag fick ett minus. Det som talar emot är att medicinen är en jävel på att luras och att det ju rent statistiskt bara är 45% chans att lyckas. Tankar som "varför skulle jag lyckas på första" .. när inget annat varit "lätt"... Snurrar.

Jag loopar tillbaka till att för första gången någonsin har vi något i frysen. Fallet är inte så djupt.. men åh. Det borde så underbart om det ville gå vägen och stanna. Tänk att kunna berätta till Jul. 

Låt det bli vår tur ❤️

Lycka till idag! Jag tycker alltid man kan känna väldigt tydligt om det tagit sig eller inte, starkt att orka vänta med att testa :)
  • Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-10-28 02:01:15 följande:
    Hej har du fått några definitiva besked ännu?
    Jag lider verkligen med dig det är tungt speciellt och sväva emellan att hoppas och inte. Hoppas du kan finna styrka i denna grupp. Det går att lyckas tillslut med hjälp av äggdonation. V25+4 nu är jag i nu andra barnet. 1a donationen tog sig ej. Andra blev ett barn. Tredje tog sig ej 4e blev en graviditet som klarat sig mer än halvvägs nu. Har en kvar även i frysen. Otaliga IVF ligger innan bakom. 
    Nej det är fortfarande oklart, har inte haft någon mer blödning och tog ett nytt hcg igår som stigit från 5700 till 15100 på fem dagar, så en långsam ökning men som skulle kunna vara inom det lägsta spannet sv normal. hade väldigt mycket sympyom igår också med illamående m.m. Har VUL inbokat imorgon så då får jag väl veta förhoppningsvis. 
  • Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-10-28 02:01:15 följande:
    Hej har du fått några definitiva besked ännu?
    Jag lider verkligen med dig det är tungt speciellt och sväva emellan att hoppas och inte. Hoppas du kan finna styrka i denna grupp. Det går att lyckas tillslut med hjälp av äggdonation. V25+4 nu är jag i nu andra barnet. 1a donationen tog sig ej. Andra blev ett barn. Tredje tog sig ej 4e blev en graviditet som klarat sig mer än halvvägs nu. Har en kvar även i frysen. Otaliga IVF ligger innan bakom. 
    Grattis!!

Glada nyheter här också! Var på VUL idag i v 6+6 och var i chock när vi fick se ett tickande hjärta och en graviditet som såg normal ut, mätte till vecka 6+5. Var så säker på att det avstannat. Är såklart jätteglad men kan inte riktigt ta in det och vågar inte lita på det efter både långsam hcg-ökning och blödning i förra veckan.

• Anonym (Daisy)
    WaterAnimal skrev 2025-10-29 10:00:00 följande:

Daisy!!!!
    Vad glad jag blir!! Jag tolkade det som att du trodde det var kört, där av mitt tidigare meddelande. För ett år sedan hade jag dessutom liknande blödning och stegringen och var då allt för snabb med att tänka att du var i samma situation.

Så underbart! Håller alla tummar! Jag är två veckor efter dig 4+5 enligt IVF matte. Får se om två veckor-ish på tidigt UL om det stämmer. 

Nej men jag VAR helt säker på att det inte skulle vara normalt, övervägde tom att avsluta medicineringen. Men de senaste dagarna har hcg gått upp en del och fått mycket symptom så då blev jag mer osäker. Men är väldigt försiktigt positiv i nuläget. 

tack!! :)
  • Anonym (Daisy)
    LMSM skrev 2025-10-30 09:55:41 följande:

Jag har precis varit på vårat första tidiga ultraljud och fick se ett perfekt tickande hjärta. Var så nervös att jag började gråta innan men nu har vi fått försäkrat att den mest kritiska tiden är över och jag ska försöka njuta varje sekund. 
    Enligt ivf datum är jag i vecka 7+6 och enligt storlek på embryot V 8+2 :D 

Åh vad härligt, grattis!! 
  • Anonym (Daisy)
    Jag har också varit på ultraljud och allt såg toppen ut, såg den lille hoppa runt ❤️ Den mätte till v 10+5, är enligt insättning 10+4 nu. Imorgon blir det NIPT.
  • Anonym (Daisy)
    WaterAnimal skrev 2025-11-27 09:28:40 följande:

Vad underbart Daisy!! 

Hur mår du? 

Jag mår som en överkörd, sjösjuk och bakis zombie 😂😂 Måste äta något var 2-3 timme för att kunna fungera. Men tröttheten är helt galen. 

Men. Det är också "underbart" att ha dessa fysiska symptom, det lugnar hjärnspökena lite i alla fall ❤️ 

Vi har bokat in extra UL nästa söndag (10+3), det längtar jag till - då kommer vi nog få se lite mer. Vår extra check förra veckan varade bokstavligen 2 minuter. Kolla det ser bra ut! 😅

Skönt att allt ser bra ut för dig!

Jag mår väl som förväntat, illamående till och från. Extremt trött och ont i brösten fortfarande. Ska trappa ner medicinen nästa vecka så det ser jag fram emot, hoppas det kan innebära att några symtom avtar (ingen aning om det stämmer men hoppas iallafall haha!).
  • Anonym (Daisy)
    WaterAnimal skrev 2025-11-29 22:29:27 följande:

Daisy, jag märkte ingenting när jag trappade av hälften förra veckan. Tyvärr. Däremot upplever jag att jag de senaste två dagarna har varit liite mindre illamående/trött generellt. Så pass att jag fick googla om symptomen kan minska redan i vecka tio (ja de verkar hyffsat vanligt), men tror också jag har lärt mig att hantera det (läs äta). Och sen slog tröttheten till sin en galning, så då lugnade jag mig lite igen. 

Att man ska må så dåligt av att må lite bättre 😅

Always Choklad, Åh ❤️ längtar till torktumlaren. Låter tufft men underbart. När har du BF?

Jag hade också en kortare dip i symptomen runt v 10 meeen det kom tillbaka efter några dagar tyvärr?
  • Anonym (Daisy)

Fick NIPT svar och det såg bra ut, det är en liten pojke. Gjorde även ett UL igår som såg toppen ut, full fart. Är i v 12+0 idag så nu kommer jag våga börja berätta för familj och vänner :)

Svar på tråden Äggdonation 2023/2024