WaterAnimal skrev 2025-10-13 21:02:21 följande:
Hej,
Jag vill gärna joina tråden och vill börja med att berätta om vår resa. Kanske kan det hjälpa någon att känna sig mindre ensam. Jag har i alla fall funnit tröst i andras resor 😊 Nedan är såklart en oerhörd förenkling...
Jag och sambon började försöka när vi båda var 32 och hade varit ihop lite över ett halvår (yep! Vi väntade inte). Men insåg snart att vi behövde hjälp pga. ingen egen cykel). Vi fick hjälp av RMC i Malmö. Efter två cyklar med letrozol, drog en karusell av undersökningar igång, blandat med;
RMC
IVF kort protokoll - avbrutet, bara en mogen follicel)
IVF långtprotokoll 4 ägg, ingen återföring
IVF långtprotokoll 6 ägg, ett dag 6 embryo (långsam) till frysen. Återföring. Gravid. Missfall (missed abortion) vecka 5.
IVF långtprotokoll. 10 ägg. Inget till återföring
---
Nordic IVF
IVF långtprotokoll. 9 ägg. Återföring dag 2 embryo. Inget till frys
I juni fick vi rådet att vår bästa chans att få barn är genom äggdonation. Min äggkvalité är inte bra, trots att jag inte ens fyllt 35. Så mycket sorg. Jag skulle kunna starta en hel tråd om bara det. Men det var också en liten, liten lättnad. Jag insåg hur sjukt jobbig IVF processen är och hur långt ner man hamnar var gång hoppet byggs upp för att sen raseras.
I morgon är det dags. Vi ska få ett embryo tillbaka (Nordic IVF Malmö). Tror vi. 8 ägg blev befruktade i torsdags... Men de har inte berättat hur befruktningen gick, så jag bara hoppas att det gått bra. Känns taskigt att de inte ringt, men men. Det är egentligen bara antalet 5dagar embryos som räknas så, jag har hållt mig lugn 😅
Tänk på oss i morgon ❤️ Jag hoppas SÅ på något till frysen... Jag litar inte på att det kommer gå på direkten.
Någon mer som har transfer snart? Då ska jag tänka på dig!
Tänker på dig. Äggdonation var enda vägen för oss. Halvvägs in i graviditet 2 nu andra barnet så det går att lyckas ❤️