Inlägg från: Anonym (Hejpådig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hejpådig)

Minneslucka

Är det möjligt att 7 månader efter en fylla få för sig att man legat med en kille. Dock finns det inget som tyder på att man har gjort det men då har man fått för sig att man kanske haft en minneslucka på 1 timme och under tiden har det hänt? För i övrigt minns man hela kvällen, allt från hur man tog sig dit, hem, vad man åt och vart man sov.  

dessutom frågat killen som sagt att det inte har hänt, och själv har man inga som hälls minnesfragmen..

• Svar på tråden Minneslucka
  • Anonym (Hejpådig)
    Istället för att säga att jag lagt upp den tidigare så kanske du inte ska kommentera om du inte har något vettigt att säga 😊 

p.s första gången ja skriver 
  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym (Falskt minne) skrev 2023-08-19 22:20:56 följande:

Man kan skapa sig falska minnen av att tex. hitta på något tragiskt eller väldigt kul man drabbats av, lägga till detaljer och vad du tror dig skulle känna i en sådan händelse för att göra berättelsen mer levande och återberätta detta helst för andra, men funkar även för dig själv. Efter att ha gjort detta väldigt många gånger, berättat din historia så kommer den kännas som ett minne, som att du faktiskt upplevt det där. Vilket gör din berättelse mycket trovärdigare eftersom du själv tror på den.

(Amber Heard är väldigt duktig på det där. Hon hade pluggat in påhittade händelser och påhittade detaljer under händelser så djupt att hon kunde dra samma om och om igen, utan att behöva fejka känslor och gråt, för hon kunde känna det som om det hade hänt )

Skulle det vara något negativt eller positivt om du hade legat med den killen vid det tillfället? Det kan ju vara så att du väldigt gärna vill att det skall vara sant, och du är lite mentalt instabil och har gaslightat dig själv genom att sexfantisera om och om igen om honom tills det blivit sant i ditt eget huvud..

Ganska intressant, jag är gravid och min kille skämtade en gång om att det kanske inte ens var hans barn. Vi hade legat under ägglossningen dock Gjorde vi slut lite samma vecka. har en menscykel på 26 dagar så utifrån appen hade jag ägglossning mellan 20-23. vilket känns logiskt då jag alltid blir super känslig innan ägglossningen. 

jag var på fest på söndagen 26 (vi har hade gjort slut då) finns inget minne av att jag legat eller så, inte heller är det något jag vill men jag tror att det som triggade igång tanken var att han  skämtade om att det inte var hans barn. För min första tanke var att jag kanske blivit gravid genom ett han stod bakom mig och höll om mig, senare När jag insåg att det tekniskt sätt är omöjligt började jag tänka att jag kanske haft sex men glömt bort det?

som sagt jag minns tekniskt sätt hela kvällen, jag minns inte exakt tider osv men annars minns jag konversationer osv. hur jag tog mig hem, vilka jag pratat med, vad jag tänkte på när jag kom hem osv. 
  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym (Prat) skrev 2023-08-19 22:34:28 följande:
    Du behöver gå och prata med någon, för om du hittar på såna scenarior nu som gravid kan du börja hitta på saker sen när bebisen kommit med, och det vill du undvika.
    Jag ska pratat med psykolog, har pratat med barnmorska och hon Har skickat remiss till mig 
  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym (Prat) skrev 2023-08-19 22:59:25 följande:
    Dåså. Ta det därifrån. 
    Kan det va möjligt att min hjärna spelsr mig ett spratt
  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym skrev 2023-08-19 23:49:50 följande:
    Jag tror killen ljuger när han förnekar att ni hade sex. Han vill inte betala underhåll
    Haha han vet inte om att jag är gravid 😂
  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym (Kl) skrev 2023-08-20 19:50:23 följande:

För att inte behöva nojja över det här resten av livet kan du göra ett DNA-prov i hemlighet sen när barnet är fött. 

Tror du dock det  är möjligt att glömma bort om man haft sex om man minns resten av kvällen? 
  • Anonym (Hejpådig)

Jag har INTE lagt upp tidigare, detta är första gången. försökt hitta liknade trådar men har inte hittat ni får jätte gärna länka de ❤️

• Anonym (Hejpådig)
    Anonym (Hn) skrev 2023-08-22 07:16:31 följande:
    Men asså lägg av. Tror du vi är dumma eller?
    Jag har inte sagt att någon är dum, jag hade kunnat stå för de om ja hade skrivit ett tidigare inlägg och enligt er raderat de (?). Jag ville skriva av mig och gjorde det, förstår inte vad ni vinner på att försöka dumförklara mig. Har ni inget snällt att säga låt bli att kommentera! ❤️
  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym (Hn) skrev 2023-08-23 10:13:01 följande:
    Du är inte ärlig mot dig själv så hur ska du vara ärlig mot oss?.

Hur menar du vadå inte ärlig mot mig själv?

Om ni läser på lite om tvångstankar (vilket jag har gjort) står det att ett vanligt förekommande problem är att man ifrågasätter sig själv, och de mest vanliga sakerna Är bland annat att man tror att man leget med någon annan varit otrogen osv.. kanske därför det funnits liknade inlägg? 

Jag har iallafall inte skrivit om det tidigare 😊

• Anonym (Hejpådig)
    Anonym (Hn) skrev 2023-08-23 17:50:06 följande:
    Sluta. Bättre att du är ärlig och att du står för att dina tvångstankar är så grova att du inte kan nöja dig med svaren du får. Som någon nämnde så tar du ju om samma fråga om och om och om igen även i den här tråden. Du kommer inte att få några andra svar. Du har ett ansvar gentemot ditt barn att ta tag i dig själv och dina problem. 

Oherregud. Återigen jag har INTE skrivit Ett tidigare inlägg släpp det!!!!!!!!!!! 

som sagt jag har pratat med barnmorska har fått remiss till psykolog så tack för omtanken!!

• Anonym (Hejpådig)
    Anonym (std) skrev 2023-08-23 21:07:49 följande:
    Hade något liknande för många år sedan.  Var på fest, drack för mycket och minnesluckor från kvällen..

Någon vecka senare började det svida närr jag kissade.  Trode uvi men var clamydia.   Förstod inte hur då jag inte haft sex med någon på ett.par månader. Fick höra sen från en kompis att jag följt med en kille på muggen.  Troligtvis hade vi sex där men jag kom inte ihåg.  
    Ja fast grejen är den att jag inte har minnesluckor från kvällen, jag minns faktiskt helheten från vad jag åt innan festen till konversationer jag haft under med människor från festen. jag minns hur jag tog mig hem och vart jag sov. Sens minns jag inte exakta tider osv 95% av kvällen kommer jag ihåg och det var 7 månader sen.. Jag vet t.ex att skulle jag faktiskt haft en minneslycka hade jag reagerat på det dagen efter festen.. inte 7 månader senare????

Man reagerar väl på minnesluckor dagen efter??? 
  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym (Prat) skrev 2023-08-23 22:59:50 följande:
    Nu låter du tankarna styra dig igen. Testa att INTE ställ en fråga (samma du redan fått många svar på ) till nästa person som kommer in i tråden och skriver. Det är terapi mot ditt tvång.
    Jo nu har du rätt, jag förstår dock inte om personen var seriös eller bara någon som ville trigga igång en tanke hos mig. Är det de andra alternativet så blir jag less över att människor kan va hemska! 
  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym (njet) skrev 2023-08-25 11:43:50 följande:
    Ja precis "minns inget efteråt" INTE "minns allt utom just knullandet"

Att just när brallorna åkte ner så försvann minnet... och så fort man drog på sig dem igen så kom den tillbaka... händer inte på riktigt nej.
    Ja det är ju problemet, inser ju hur fånigt det låter men ändå kan jag inte släppa tanken 
  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym (Prat) skrev 2023-11-15 17:38:09 följande:

Anonym (Hejpådig) skrev 2023-11-15 13:06:51 följande:
    Ja det är ju problemet, inser ju hur fånigt det låter men ändå kan jag inte släppa tanken 
    Och därför behöver du professionell hjälp. Inte med händelsen utan med dina tvångstankar.
    Jag har professionell hjälp, får Det Av Både bm och psykolog 
  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym (Prat) skrev 2023-11-16 01:44:51 följande:
    Hjälper den?
    Det hjälper, men jag har inte träffat psykologen på 3 veckor då jag vart beräknad denna vecka och hon skulle hörs av sig i slutet av november. Så har inte kunnat prata ut.. 
  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym (XXX) skrev 2023-11-16 11:24:16 följande:

Fast jag förstår inte varför du inte bara gör som jag säger? Skicka efter ett DNA-test-kit så att du har det (kan kännas bra att ha det hemma redan, så att du känner att det är på gång), och så fort barnet är fött så testar du i all hemlighet. Du behöver inte berätta för din man att du gör det, du tar bara några hårstrån med hårsäckarna kvar eller en använd tandborste eller ett använt tuggummi från honom.

Högst två veckor tar det, och så har du svaret! Du behöver inte springa runt och babbla om detta med en massa människor, du sätter bara dig själv i en dålig dager. Och ingen av dem du pratar med kan ge dig något avgörande svar ändå. Det kan bara ett DNA-test. I värsta fall får du en soc-anmälan på dig.

Alltså va vadå soc anmälan? 
  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym (XXX) skrev 2023-11-16 22:22:21 följande:
    Ja, om vårdpersonalen börjar tro att du har vanföreställningar. Eller att du har sådana avancerade alkoholvanor att du får blackouts. Folk har blivit anmälda för mindre. Man kan inte berätta sådant där för någon inom vården.
    Det är skillnad på vanföreställningar och tvångstankar 
  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym (njet) skrev 2023-11-17 16:30:08 följande:
    Men ingen av dem är bra och istället för att lägga fokus på skillnaden mellan dem så är det väl bättre att lägga fokus på att vi av med dem oavsett vilken av dem det är?
    Behövdes inget DNA test 😊
  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym (XXX) skrev 2023-11-22 17:56:04 följande:
    Har barnet kommit nu alltså. Antar att du menar att de två männen tillhör olika etniska grupper (eller hur man får uttrycka det idag - typ en vit, en svart), eftersom du kan vara så säker på en gång?
    Ja precis den ena killen var vit svensk ljusa ögon blont hår och allmänt super ljus ( killen ja tönkte att jag kanske hade letat med) Medans andra killen är mörkhyad svart från Afrika. bebis var röd och rosa första dagarna och har ni börjat få en ljus brun färg. vilket inte hade varit möjligt OM ja hade legat med andra killen då jag är ganska ljus och svensken är riktigt ljus 😊 medans pappan är från Afrika 
Svar på tråden Minneslucka