Inlägg från: Anonym (Prat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Prat)

Minneslucka

Anonym (Hejpådig) skrev 2023-08-19 22:30:36 följande:
    Ganska intressant, jag är gravid och min kille skämtade en gång om att det kanske inte ens var hans barn. Vi hade legat under ägglossningen dock Gjorde vi slut lite samma vecka. har en menscykel på 26 dagar så utifrån appen hade jag ägglossning mellan 20-23. vilket känns logiskt då jag alltid blir super känslig innan ägglossningen. 

jag var på fest på söndagen 26 (vi har hade gjort slut då) finns inget minne av att jag legat eller så, inte heller är det något jag vill men jag tror att det som triggade igång tanken var att han  skämtade om att det inte var hans barn. För min första tanke var att jag kanske blivit gravid genom ett han stod bakom mig och höll om mig, senare När jag insåg att det tekniskt sätt är omöjligt började jag tänka att jag kanske haft sex men glömt bort det?

som sagt jag minns tekniskt sätt hela kvällen, jag minns inte exakt tider osv men annars minns jag konversationer osv. hur jag tog mig hem, vilka jag pratat med, vad jag tänkte på när jag kom hem osv. 
    Du behöver gå och prata med någon, för om du hittar på såna scenarior nu som gravid kan du börja hitta på saker sen när bebisen kommit med, och det vill du undvika.
  • Anonym (Prat)
    Anonym (Hejpådig) skrev 2023-08-19 22:36:22 följande:
    Jag ska pratat med psykolog, har pratat med barnmorska och hon Har skickat remiss till mig 
    Dåså. Ta det därifrån. 
  • Anonym (Prat)
    Anonym (Hejpådig) skrev 2023-08-19 23:45:19 följande:
    Kan det va möjligt att min hjärna spelsr mig ett spratt
    Hur många ska säga ja till dig på den här frågan, på olika vis, i hur många trådar?

Det är därför du ska prata med kurstor/psykolog om dina tankar och hur du låter rädslor växa till sanningar. Du måste jobba på det. Än så länge rör det bara dig, men vad händer  den dagen du får för dig något om ditt barn och spinner iväg på det?
  • Anonym (Prat)
    Anonym (Hejpådig) skrev 2023-08-20 23:45:34 följande:
    Tror du dock det  är möjligt att glömma bort om man haft sex om man minns resten av kvällen? 
    Alltså, inget någon skriver kommer få dig att helt känna dig lugn över detta eftersom du lider av tvångstankar och detta blivit en. Även om 20 personer säger nej, det är helt orimligt, men en person hänvisar till en systers kompis kusins bekant som glömde något - så kommer du tro på den senare. 

Risken är också att även om du gör ett DNA-test kommer du sen att läsa att ja, det finns en felmarginal i dem, och poff så är tankarna där igen. Det är så tvångstankar fungerar när man är inne i skov av dem. De är starka.

Det enda som kommer hjälpa på riktigt är att du behandlar grundproblemet som är dina bekymmer med tvångstankar.

Det är jobbigare just nu och du kommer få acceptera att leva ned vad du ser som osäkerheter, men livet är så. Och det blir så -SÅ - mycket bättre när man är ute ur det. Tro mig. Helt annan livskvalitet.
  • Anonym (Prat)
    Yuppyupp skrev 2023-08-21 20:58:56 följande:

Varför fortsätter du att lägga upp trådar när alla svarar dig samma sak! Du vägrar verkligen att lyssna på allas råd, ändå fortsätter du att be om dom? Det är liksom höjden av. Ja, idioti, jag vet inte vad. 

Mja, det är en del i tvångstankarna, skov när TS postar.
  • Anonym (Prat)
    Anonym (XXX) skrev 2023-08-21 18:44:06 följande:

Är det här tredje tråden nu? Jag svarar som jag redan har svarat dig två gånger (minst). 

Gör inget nu, har du gått sju månader så kan du gå två månader till. Men skicka gärna efter ett faderskapstest ifrån en firma i utlandet som gör sådana tester anonymt och privat, redan nu, så har du det redo när ditt barn är fött. Då tar du lite DNA från barnet genom att gnugga med tops inne i dess gom eller insidan av kinden, och du tar DNA från din man t.ex. genom att ta hårstrån från hans hårborste (hårsäckarna alltså), eller ett tuggummi han tuggat på eller vad du nu kan hitta. Innehållet från en kondom funkar också, såklart. Följ anvisningarna i kitet du får hem. 

Sedan skickar du in detta och väntar på svar. Sedan har du svaret inom några veckor, och där kommer det med all sannolikhet att stå att din man är fadern - och då kan du släppa och glömma det här! Skulle det mot all förmodan visa sig att han inte är fadern så VET du, och kan tänka efter hur du vill göra i lugn och ro. Fråga gärna om råd här igen i så fall!

Men du ska släppa detta för stunden, inte grubbla över det, för du kan ändå inget göra förrän barnet är fött. Du har snart en förlossning framför dig, och du behöver ladda upp inför den. Sova, vila, äta bra, vara ute och gå i friska luften, inte grubbla! Tänk på att till och med ditt mardrömsscenario skulle vara sant, så har många andra kvinnor överlevt det före dig. Du bor i Sverige och kan få hjälp av samhället på olika sätt. 

TS ska inte hålla på att betala för DNAtester. Det göder bara tvångstankar.
  • Anonym (Prat)
    Anonym (Hejpådig) skrev 2023-08-21 22:23:50 följande:

Jag har INTE lagt upp tidigare, detta är första gången. försökt hitta liknade trådar men har inte hittat ni får jätte gärna länka de ❤️

Du kan ju ha tagit bort tråden.

Det var tex en tråd rätt nyligen om någon som hade tvångstankar och nojade att hon kanske legat med en annan , och att den killen iaf kanske var pappan, även om precis allt med det var orimligt - och som tänkte ta ett DNA-test för 13000 kr för att stilla tvångstankarna.
  • Anonym (Prat)

Kollade sökfunktionen och det finns iaf två sådana trådar i cachen (?) men de tycks borttagna för klickar man på länkarna får man 403 not found. 

• Anonym (Prat)
    Anonym (Hejpådig) skrev 2023-08-22 22:57:02 följande:
    Jag har inte sagt att någon är dum, jag hade kunnat stå för de om ja hade skrivit ett tidigare inlägg och enligt er raderat de (?). Jag ville skriva av mig och gjorde det, förstår inte vad ni vinner på att försöka dumförklara mig. Har ni inget snällt att säga låt bli att kommentera! ❤️
    Folk ger dig bra svar och hjälp i tråden. 

Det folk reagerar på är att det funnits trådar nyligen med extremt likartad frågeställning, även om dessa nu raderats. Att leva med tvångstankar som du gör kan också lätt medföra att man startar en snarlik tråd fler gånger när man kommer in i skov, för att hoppas på att kunna släcka oron. Men drt hjälper inte långsiktigt.
  • Anonym (Prat)
    Anonym (Hejpådig) skrev 2023-08-23 14:34:48 följande:

Hur menar du vadå inte ärlig mot mig själv?

Om ni läser på lite om tvångstankar (vilket jag har gjort) står det att ett vanligt förekommande problem är att man ifrågasätter sig själv, och de mest vanliga sakerna Är bland annat att man tror att man leget med någon annan varit otrogen osv.. kanske därför det funnits liknade inlägg? 

Jag har iallafall inte skrivit om det tidigare 😊

Det är extremt liknande trådar. Det är okej om du har skrivit förr eftersom det kan vara del av tvångstankarna. Att man just upprepar sig när lugnet man fått av den första tråden ebbar ut.

Men du behöver prata med någon nu och våga jobba med detta, oavhänget om du skrivit 1 eller 3 trådar. Bara i denna tråd upprepar du frågeställningar gång på gång istället för att våga testa att acceptera att ett svar du får är bra. Det är dina tvåmgstankar som styr.
  • Anonym (Prat)
    Anonym (Hejpådig) skrev 2023-08-23 19:15:10 följande:

Oherregud. Återigen jag har INTE skrivit Ett tidigare inlägg släpp det!!!!!!!!!!! 

som sagt jag har pratat med barnmorska har fått remiss till psykolog så tack för omtanken!!

Du kan i väntan på tiden öva dig i att släppa tvångstankarna genom att tex inte fråga om i en tråd som denna, Får du svar, släpp det sen. Även om det kliar i fingrarna att kontrollfråga och du känner att du vill, vill, vill. Så släpp det.
  • Anonym (Prat)
    Anonym (std) skrev 2023-08-23 21:07:49 följande:
    Hade något liknande för många år sedan.  Var på fest, drack för mycket och minnesluckor från kvällen..

Någon vecka senare började det svida närr jag kissade.  Trode uvi men var clamydia.   Förstod inte hur då jag inte haft sex med någon på ett.par månader. Fick höra sen från en kompis att jag följt med en kille på muggen.  Troligtvis hade vi sex där men jag kom inte ihåg.  
    Säkert. Eller så vill du bara jävlas med TS.
  • Anonym (Prat)
    Anonym (Hejpådig) skrev 2023-08-23 22:56:05 följande:
    Ja fast grejen är den att jag inte har minnesluckor från kvällen, jag minns faktiskt helheten från vad jag åt innan festen till konversationer jag haft under med människor från festen. jag minns hur jag tog mig hem och vart jag sov. Sens minns jag inte exakta tider osv 95% av kvällen kommer jag ihåg och det var 7 månader sen.. Jag vet t.ex att skulle jag faktiskt haft en minneslycka hade jag reagerat på det dagen efter festen.. inte 7 månader senare????

Man reagerar väl på minnesluckor dagen efter??? 
    Nu låter du tankarna styra dig igen. Testa att INTE ställ en fråga (samma du redan fått många svar på ) till nästa person som kommer in i tråden och skriver. Det är terapi mot ditt tvång.
  • Anonym (Prat)
    Anonym (XXX) skrev 2023-08-24 23:28:34 följande:
    Sådant händer faktiskt. Tyvärr. Det är även vanligt att män smusslar "våldtäktsdrogen" Rohypnol i kvinnors drinkar på krogen och på fester. Då blir kvinnorna medgörliga och minns inget efteråt, samtidigt som drogen snabbt går ur kroppen så att det inte går att bevisa att kvinnan varit drogad, ens om hon skulle söka upp polisen eller sjukvården dagen därpå.
    Jadå, visst blir kvinnor drogade, men i TS fall kommer hon ihåg precis hela kvällen glasklart. Att då tänka att hon skulle glömt att hon haft sex med någon nån gång mitt i är fullständigt orimligt.

Occams rakblad.
  • Anonym (Prat)
    Anonym (Hejpådig) skrev 2023-11-15 13:06:51 följande:
    Ja det är ju problemet, inser ju hur fånigt det låter men ändå kan jag inte släppa tanken 

Anonym (Hejpådig) skrev 2023-11-15 13:06:51 följande:
    Ja det är ju problemet, inser ju hur fånigt det låter men ändå kan jag inte släppa tanken 
    Och därför behöver du professionell hjälp. Inte med händelsen utan med dina tvångstankar.
  • Anonym (Prat)
    Anonym (Hejpådig) skrev 2023-11-15 20:24:50 följande:
    Jag har professionell hjälp, får Det Av Både bm och psykolog 
    Hjälper den?
  • Anonym (Prat)
    Anonym (Hejpådig) skrev 2023-11-16 05:00:45 följande:
    Det hjälper, men jag har inte träffat psykologen på 3 veckor då jag vart beräknad denna vecka och hon skulle hörs av sig i slutet av november. Så har inte kunnat prata ut.. 
    ok.

Dock verkar  du ju ha kvar tvångsorostankarna kring detta?
Svar på tråden Minneslucka