Namnet Melker?
Kan man namnge ett barn Melker idag utan att ALLA bara kommer koppla det till Saltkråkan?
Älskar verkligen namnet som namn sett, tycker det känns lsgom mjukt på något vis men funderar om det är för starkt förknippat än?
Kan man namnge ett barn Melker idag utan att ALLA bara kommer koppla det till Saltkråkan?
Älskar verkligen namnet som namn sett, tycker det känns lsgom mjukt på något vis men funderar om det är för starkt förknippat än?
Funkar absolut! Fint namn :)
Nej det kan man inte, men Saltkråkan är väl bra, så kör på det om ni gillar det.
Haha ja!
En av mina kompisars barn heter Melker och jag gjorde inte kopplingen förrän nu när jag såg ditt inlägg
Då har jag växt upp med Saltkråkan.
Det är ett av de namn som både jag och mannen är överrens om att vi båda tycker om. Jag gillar det för att det känns som det kan passa alla åldrar, inte blir fula smeknamn på och som sagt, jag tycker det låter ?vänligt? på något vis.
Nä det tror jag inte man gör :) inte ungarna nuförtiden i alla fall.
Klart vuxna kommer associera det med Saltkråkan, men det gör väl inget?
Jag har också funderat på det som namn.
Även liten association till de tre vise männen ju, men tror fler tänker saltkråkan.
Spelar det roll, oavsett?
Det är ju bara äldre som associerar till "farbror Melker" och Saltkråkan. Inga i barnets ålder kommer att göra det.
Så kör på det namnet, det är ett bra namn.
Spelar det roll, oavsett?
Det är ju bara äldre som associerar till "farbror Melker" och Saltkråkan. Inga i barnets ålder kommer att göra det.
Så kör på det namnet, det är ett bra namn.
Klart vuxna kommer associera det med Saltkråkan, men det gör väl inget?
Jag har också funderat på det som namn.
Även liten association till de tre vise männen ju, men tror fler tänker saltkråkan.
Fint namn men kommer nog alltid få en att tänka på "farbror melker " men det är väl inget negativt.
Varför skulle yngre inte veta vem Melker är?
Många tittar ju på det fortfarande. Tror väl inte de kommer ändra namnen heller i nya filmatiseringen...
Japp, gravid nu. Uppvuxen med alla Astrids filmer.😊
Jag och mina vänner pratar till och med om att Astrid Lindgren filmatiseringar är bra att kolla på nu när man letar barnnamn, många fina både i filmerna och i vissa av eftertexterna.
min son är lite liten för Saltkråkan men Pippi har gått varm här hemma.
Jag är gymnasielärare och brukar ha 2-3 Melker per år. Upplever det som relativt vanligt alltså, de barnen har ju hunnit bli lite större. Aldrig hört nån elev säga farbror Melker och inte tänkt det själv heller, trots att jag också såg mycket Saltkråkan som barn.
Varför skulle yngre inte veta vem Melker är?
Många tittar ju på det fortfarande. Tror väl inte de kommer ändra namnen heller i nya filmatiseringen... då