Anonym (Trivs inte på nytt jobb) skrev 2023-08-22 08:41:02 följande:
Hjelm: Det mesta. Känns som dom inte tar mig på allvar och låter mig inte visa vad jag faktiskt kan. Har jobbat i livsmedelsbutik i 3 år och nu har jag bytt butik och dom frågar om jag vet hur man packar upp varor i mejeri, chark och grönsaker. Som att jag har noll koll men ändå ville don anställa mig för dom tyckte jag verkade ha bra koll på läget.
Sen är det riktigt dålig arbetsplats för mig som är kort. Jag har märkt att det är mycket som kommer bli ?jobbigt? när jag utför mina arbetsuppgifter. Tex är frysarna brutal breda och djupa. Inte ens om jag står på en pall så når jag ner till botten av frysen. Hela kassasystemet är också heeeelt tokigt och vet redan nu att min rygg kommer ta skada.
Men ska du verkligen ta det personligt att de frågar om du vet hur man packar upp varor i enskilda avdelningar? Det låter som en ren rutingrej. Handel - inte minst livsmedelsbutiker - brukar ha hög personalomsättning, många nybörjare och tillfälliga medarbetare. Dina kollegor har säkert inte inblick i exakt vilken erfarenhet just du har. Det vet kanske bara den som anställde dig.
Kassasystem är ett gissel och varierar från ställe till ställe, men det lär du dig så småningom.
Jag har sett både väldigt långa och väldigt korta människor jobba i matbutik. Givetvis har du rätt till anpassning för att klara av dina arbetsuppgifter, om din längd är ett hinder. I min närbutik jobbar till och med en kortväxt person, så varför skulle du inte kunna göra det. Även om det kanske innebär att man inte kan göra absolut allt. Hur har du löst det på tidigare arbetsplatser?
Varför tog du det här jobbet om du tyckte att det var en riktigt dålig arbetsplats för dig?