Barnens mamma är galen! Vad gör man åt galet ex?!
Vart börjar man?
Jag blev ihop med en helt fantastisk man och far till sina barn för några år sedan. Vi har båda barn sedan innan och allt är frid och fröjd? förutom hans dåre till ex? Deras samarbete kring barnen skulle jag säga fungerar om det inte vore för hennes syn om kommunikation som ser ut ungefär såhär: ?Jag skriver var och vannan dag om hur dålig pappa du är som utsätter barnen för fysisk och psykisk misshandel som du gjorde med mig?
Hon skriver noveller på sms om hur barnen far illa hos oss och hur illa jag blir behandlad? Hon har socanmälat honom anonymt (vilket hon erkände i ett sms att hon skulle fortsätta anmäla när ärendet lades ner), anmälan handlade om hur mitt barn inte vågade vara hos oss för bonuspappa slår honom osv.. vi kallades till möte akut och barnet satt i chock och undrade vilken hemsk människa som kunde säga något så dumt om hans bonuspappa. Enligt hans barn så pratar hon illa honom framför dom och frågar saker i stil med ?slår pappa er?? ?Vad gör pappa när han blir arg??. Vi har även märkt att minsta barnet hittar på historier som ?hänt? hos oss (vilket inte finns någon sanning i) för att få sin mammas uppmärksamhet då hon ofta är väldigt frånvarande..
Här om dagen så skickade hon sms att hon inte orkar ha barnen på helgerna för att hon mår så psykiskt dåligt från tiden som var ett par och när han utsatte henne för psykisk / fysisk våld..
Jag kan inte yttra mig hur dom haft det under deras tid som par men under dessa år jag varit med honom så har jag aldrig varit med om att han ska vara våldsam på något vis..
Familjerätten är inblandad men han funderar på om det är en idé att ansöka om ensam vårdnad alt polisanmäla?
vad gör vi?