• Loidi

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Hej! är igång och har precis gjort en FET med 5 dagars blastocyst. Inne på ruvardag 5. 

Känns som om det var igår man höll på med sprutorna, men det var i Juni. Kan absolut följas åt och bolla tankar/idéer. ☺️

• Loidi
    Awesomeginger skrev 2023-08-28 15:31:54 följande:
    Tråkigt när det är av att vården är överbelastad som de blir uppskjutet. Me som du säger vad ska man göra när de håller vårdgarantin. Skönt att ni får komma igång nu i alla fall.

Precis, plock imorgon. Är riktigt trött på att vara aå svullen och trött i ryggen och benen och allt. Men om allt går som man önskar så är man ju tillbaka i det om ett tag. Men för nu i alla fall.
    Det är min första omgång, och våran läkare at att vi inte ska räkna med så graviditet första omgången utan mer se de som en del av utredning.
    Men ja, jag är nervös, mest för smärtan som vissa verkar uppleva, har rätt lätt för att svimma med så är rädd att de händer. Min fästman kommer vara med hela vägen.
    Vart ska du plocka någonstans?{#emotions_dlg.flower}
  • Loidi
    Awesomeginger skrev 2023-08-28 17:08:39 följande:

eliva clinic i Stockholm.
    Vart går alla ni andra?

Uppsala, akademiska. 

min erfarenhet av första plocket var att de på kliniken var oerhört lyhörda och tillmötesgående. De förklarade allt, behandlade mig som en kompis och berättade verkligen allt de gjorde. Så fort jag så lite som grimasera vid plockar fyllde de på med morfin och badda mig i pannan, klappa mig på armen osv. 

Du kommer lösa det galant, berätta för dom att du är nervös. När man berättar det så frigör man känslan i huvudet och kan slappna av på ett annat sätt. Sen vet dom det, men ibland är det skönt att bara säga det. Hjärta

• Loidi

1cappucino,

Rd 12 här, testade negativt i förrigår (tisdag 29/8) men imorse 31/8 fick jag mitt första svaga positiva streck någonsin.. Kan knappt tro det, herregud! 
    Håller tummarna att hcg:n är ?seg? och fortsätter göra testerna starkare, har td 6/9 så om 6 dagar. 

• Loidi
    1cappuccino skrev 2023-08-31 21:43:26 följande:

Välkommen @Rockbrud! Kan relatera till hur trött man kan bli på att det inte funkar på egen hand, men kul att ni äntligen får hjälp!

@Loidi, that's amazing! Jag är verkligen inte läkare, men jag har hört att det hormon man testar efter inte finns i kroppen om man inte nyss stimulerats till äggplock eller är gravid. Så om du testat negativt först och sen positivt idag verkar det ju lovande iallafall... Jag håller alla tummar och tår för dig! Du ger mig hopp!

Jag testade negativt igår 30/9 när min mens normalt skulle kommit. Jag har egentligen testdag först 8/9 för FET, men hoppades som alltid att det kunde ha blivit barn på eget försök och att det i så fall skulle gett ett plus lite snabbare... men nä så blev det inte. Nu får jag försöka hålla mig positiv ett tag till. 

Vilken ruvardag är du på? Jag testade ju positivt väldigt svagt rd 12 och riktigt blankt rd 10. Idag på rd 13 var det lite starkare men fortfarande ljust. Tog ett digitalt - Gravid. Så än här hoppet inte ute för dig, jag har td 6/9. 

Hejar på dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Loidi
    1cappuccino skrev 2023-09-06 10:58:39 följande:
    @Loidi idag är det 16 dagar sen de satte in embryot. Jag testade negativt imorse och blöder sen i söndags, så nu vet jag att jag inte är gravid denna gång heller Gråter (faan, helvete, skittl!!!) Har fått gråta ut hos kuratorn på reproduktionscentrum nyss,  och lyckades få tid redan på måndag för planeringsamtal inför nästa äggplock. 

@fs456 okej du kör det långa protokollet. Det har jag inte erfarenhet av men har vänner som väntar barn nu tack vare det. Hoppas att du kommer må hyfsat bra trots hormonbehandlingen. Jag håller tummarna för dig!

@mathilda88 wow vad många ägg. Hoppas att de utvecklas fint så du får många chanser till bebis (och i bästa fall syskon?!)
    Åh, känner så mycket med dig. Stackare, nästa tar du. Vi är så jäkla starka som går igenom detta ❤️❤️
Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023