• Nomen123

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Hänger gärna på här. 😊
    Alldeles ny i IVF resan.. Tog min första Gonal-f spruta ikväll 🌿

• Nomen123

Hej, är på min 4 dag med Gonal-f sprutan.. 
    Mår hittills bra, lite huvudvärk då och då men det släpper snabbt.
    Uppmärksammade dock vid toalettbesök att jag hade en hel del äggvite flytningar i trosorna och när jag torkade mig, precis som innan själva ägglossningen.. Har ni andra också fått det så snabbt? Är det bra eller mindre bra?

Börjar med Ganirelix sprutan imorgon som ska tas i iallafall 3 dagar, ska på ultraljud och kolla läget på onsdag morgon och har då tagit sprutor i 7 dagar.. 

Är det normalt det jag känner eller vad tror ni? 

Är rätt så vilsen i det här kan man säga 🤭

Tempar ju också och har gjort i ca 4 månader, min temp dök imorse precis som den brukar göra innan ägglossning.. Känner mig lite skraj för att kroppen kör sitt race....

• Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-11-19 01:44:44 följande:
    Allt det där är helt normalt och bara ett tecken på att sprutorna gör sitt jobb korrekt 😊👍
    Tack för ditt svar 🤗 
  • Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-11-19 01:44:44 följande:
    Allt det där är helt normalt och bara ett tecken på att sprutorna gör sitt jobb korrekt 😊👍
    Hur går de för dig och vart gör du din behandling? 🍁❄️
  • Nomen123
    Emmylou91 skrev 2023-11-20 10:18:29 följande:

@mathilda88- alltså dom har stängt på helgerna så det blev en 4 dagars. hade ju 5st embryo till som såg fina ut som dom odlade vidare till dag 5-6 (lörd-sön).

någon här ovan ?sjuan? som sa att den gav upp efter första försöket- du är inte ensam. Jag gav upp TOTALT. Blev totalt nedslagen men man kravlar sig upp igen. tillslut ska vi bli gravida och få en liten bebis❤️. man får ge upp för en stund men sen måste man fortsätta framåt. 

Nu är jag på Ruvardag 3! Så långt kvar ush hatar verkligen ruvardagar vidrigt. 

Kan verkligen tänka mig att dem dagarna är värst, väntan liksom över om det blivit något eller inte ❇️ håller tummarna för dig 🙏
  • Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-11-21 02:28:54 följande:
    Jag går på RMC Malmö och har idag kommit till dag 7 i stimuleringen efter nedregleringen i vårt långa protokoll. VUL på onsdag efter dagens godkända blodprov 🙏. Är vårt tredje och sista försök och tidigare två gånger med korta protokoll har gått åt helvete bokstavligt talat. Första gången med Gonal-F fick vi ut 17 stressade ägg, 4 befruktade som alla dog på dag 2 med fragmentering grad 3. Omgång två med Menopur fick vi 15 fina ägg, 7 befruktade varav 6 dog på dag 3 och en 4BC på dag 5 som vi inte fick tillbaka. Även denna gången fragmentering grad 3. Är denna gång lovad 2 st 2-dagars embryon - om vi lyckas få två fina jämlika embryon? Men oddsen för det är ju som förståeligt väldigt dåliga. Bara hoppas jag slipper bli överstimulerad så en liten chans iallafall finns! 🙏❤️ Vi tror på spermaproblem pga sambon endast fick missfall i första förhållandet under 20 års tid och sen inget, nu inget heller. Men RMC ignorerar det faktumet helt och teoriar om min äggkvalité då deras sperma-tester ser bra ut.
    Var går du någonstans? 😊
    Okej, då förstår jag.. Är det ert "sista" försök nu då? Jag går på Livio i Göteborg. 
    Är på dag 7 med sprutor och ska på första ultraljudet imorgon för att se hur jag svarat på stimuleringen.. För 225 enheter.. Hoppas så på att jag svarat bra på det.. Imorgon får vi även veta när det blir äggplock.. (om det finns något att plocka🙈) 
    Tyckte jag fick hög dos för att vara första gången, men förstår ju att dem beräknat dosen utifrån mina provsvar osv.. 
    Jag har ju regelbunden egen ägglossning och mens varje månad.. 

Våra tester såg också bra ut, inga avvikelser på något. Så hoppas såå att vi har flyt i det här nu, men väl medveten om att det är mycket som ska ros i land för att det ska fungera ❤️
  • Nomen123
    Chajsa skrev 2023-11-21 16:02:35 följande:

Hej alla! Hoppar gärna in. Jag håller på med syskonförsök, hade äggplock idag efter stimulering med 225 Gonal f. De fick ut 11 ägg. 
    Såhär ser min resa ut:
    ÄP 1: 9 ägg, 7 befruktade, en blasto sattes in, en till frys
    resultat: plus, men fick avbryta graviditeten sent pga fosterskador :(
    FER: plus, men kemisk graviditet, minus och mens en vecka efter BIM
    ÄP 2: 6 ägg, 3 befruktade (bara en äggstock som gick att plocka från), en tredagars sattes in, 0 till frys
    resultat: plus, fick barn 
    ÄP 3: 11 ägg alltså? får reda på imorgon hur många som befruktades. 

Nu ska vi göra icsi på alla ägg. 

vi är oförklarligt barnlösa, blev spontant gravid i somras men fick missfall. Har TSH 0,9 och AMH 1,7. 
    Följs gärna åt, var i processen befinner ni er? 

Spännande 😊
    Jag ska på mitt första ultraljud imorgon morgon efter stimulering med Gonal-f i 7 dagar samt ganerelix nu i 3 dagar med idag..
    Ska bli spännande.

Första försöket för oss.
  • Nomen123
    Nomen123 skrev 2023-11-21 18:07:38 följande:
    Spännande 😊
    Jag ska på mitt första ultraljud imorgon morgon efter stimulering med Gonal-f i 7 dagar samt ganerelix nu i 3 dagar med idag..
    Ska bli spännande.

Första försöket för oss.
    Hur många dagar har ni kört stimulering med Gonal-f?
  • Nomen123
    Chajsa skrev 2023-11-21 19:56:23 följande:
    Så spännande! Hur gammal är du? Har ni försökt länge? ☺️
    Jag har barn sedan innan men min nya sambo har inga barn.  Vi har försökt 1,5 år ungefär ☘️
  • Nomen123

Hej alla ☘️

Idag har jag varit på mitt första ultraljud sen start av stimulering, dem kunde se 10 fina äggblåsor och fler som var påväg.. Äggplock planerat till måndag 🙏 så spännande.

Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023